dc.contributor.advisor | Yasa Yaman, Zeynep | |
dc.contributor.author | Boyacı, Melis | |
dc.date.accessioned | 2009-09-01T14:18:08Z | |
dc.date.available | 2009-09-01T14:18:08Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/9931 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sanat Tarihi Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 210332 | en_US |
dc.description.abstract | Türkiye'de, küreselleşmeye bağlantılı olarak 1980'li yıllarda izlenen dışa açılma politikasına koşut olarak sanat ortamında da yapılanma yaşanmıştır. Bienallerin ve kavramlı sergilerin çevresinde gelişen sanat ortamı beraberinde küratörlük üzerine tartışmaları da getirmiştir. Küratörlüğün ilk tartışmaya açıldığı ortam ise, Beral Madra'nın danışma kurulunda yer aldığı 1. İstanbul Çağdaş Sanat Sergileri'dir. İstanbul Çağdaş Sanat Sergileri izleyen süreçte gerçekleştirilen küratörlü uygulamalar, sergileme geleneğinde bir değişimi de beraberinde getirmiştir. Tezde, küratörlük kavramının zaman içindeki dönüşümü, bu dönüşümün Türkiye'deki yansımaları ve uygulamaları; bu ortamın hazırlayıcı koşulları, dönemin siyasi, ekonomik ve toplumsal yapısı ile ilişkisi irdeleniştir. Bu ilişkiler, Türkiye'deki ilk küratörlerden Beral Madra'nın küratörlüğü, Türkiye'deki ve dünya sanat ortamındaki konumu dolayımında detaylı olarak ele alınmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Türk sanatı -- 20. yüzyıl | en_US |
dc.subject | Küratörler -- Türkiye | en_US |
dc.subject | Madra, Beral | en_US |
dc.title | Çağdaş Türk sanatında küratörlük olgusu : Beral Madra | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | XIV, 266, 2 y. : resim + 1 CD-ROM. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |