Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGüleryüz, Kezban
dc.contributor.authorKalay, Ayşe
dc.date.accessioned2008-08-22T07:34:19Z
dc.date.available2008-08-22T07:34:19Z
dc.date.issued1988
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/9967
dc.identifier.urien_US
dc.descriptionTez (doktora) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sinema ve Televizyon Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 11914en_US
dc.description.abstractTeknolojik gelişmelere bağlı olarak üretim süreçlerinin karmaşıklaşması, yaşam biçimlerinde de farklılıkları gündeme getirmiştir. Bunun sonucunda değişik kültür tipleri ortaya çıkmıştır. Bu kültür tiplerinden biri olan kitle kültürü, teknolojik gelişmeler ve kitle iletişim araçlarının varlığıyla yakından ilgilidir. Özellikle, sinema, TV, video gibi görsel ve işitsel kitle iletişim araçları kitle kültürünün biçimlenmesinde ve gelişmesinde çok önemli bir role sahiptir. Kozmopolit bir yapıya sahip olan Türk toplumu'nda da, teknolojik gelişmelere ve kitle iletişim araçlarına bağlı olarak oluşan bir kitle kültüründen söz etmek olasıdır. Türkiye'de varolan kültürel yapının özelliklerine bağlı olarak, kitle iletişim araçlarının kitle kültürü üzerindeki etkileri de yoğun olmaktadır. Bu anlamda, bir kitle iletişim aracı olarak videonun, Türkiye'de bir kitle iletişim aracı olarak videonun, Türkiye'de kitle kültürü ile olan ilişkisi önem taşımaktadır. Bu çalışma, söz konusu ilişkinin ortaya konması amacıyla yapılmıştır. Türkiye'de video ve kitle kültürü arasındaki ilişkinin kapsamlı biçimde açıklanması amacını taşıyan bu çalışma 4 ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde; çalışmanın amacı, önemi, problemei, sayımları ve sınırlılıklarına yer verilerek, ilgili tarihlerin tanımları yapılmıştır. İkinci bölümde; kültür kavramlarının açıklanmasına bağlı olarak kitle kültürü ile popüler kültür kabramları ele alınmıştır. Ayrıca bu bölümün bir alt bağlığı olarak çalışmada geçen önemli kaynakların kısaca tanıtıldığı bir ilgili literatüre yer verilmiştir. Üçüncü bölümde; videonun Türkiye'de kitle kültürü ile ilişkisinin ortaya konması amacıyla önce Türk Kültürü ve kitle kültürüne kısaca değinilmiş, ardından videonun Türk toplumuna girmesini ve yayılmasını hazırlayan etkenler ve Türkiye'de videonun kitle kültürü üzerine yaptığı etkiler, kitle kültürü göstergeleri durumunda olan sinema, tiyatro, müzik, dil, afiş, giyim gibi olgularla ilişkilendirilerek açıklanmıştır. Bu bölüm bir sonuç altbaşlığıyla verilmiştir. Dördüncü ve son bölümde; çalışmanın özeti verilerek, varılan yargı ortaya konmuştur. Ayrıca, yine bu bölümde video kullanımının Türk toplumu açısından daha yararlı bir biçimde getirilmesi amacına yönelik önerilere yer verilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectVideo, Eğitimdeen_US
dc.titleTürkiye'de video ve kitle kültürü ilişkisien_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpage133 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster