Sistem yaklaşımı ile televizyon eğitim program yapımı : Açık Öğretim Fakültesi örneği
Özet
Hızlı toplumsal değişme sonucu, eğitim felsefesinde, politikasında, özellikle yöntemlerindeki değişme, "Eğitim Teknolojisi" adlı bilimsel disiplinin önemini gün geçtikçe arttırmaktadır. Bir eğitim teknolojisi dalı olarak Uzaktan Öğretim'in diğer yöntemlerle kıyaslandırğında özel bir yeri olduğu ve bu yönteme Türkiye'de dikkate değer bir önem verildiği, gelişmeler sağlandığı gözlemlenebilir. Yazar, uzaktan öğretimde eğitim ortamlarından bir olarak kullanılan televizyon programlarının, sistemde kendisine atfedilenden daha büyük bir önem taşıdığına inanmaktadır. Dolayısıyla programların bilimsel yöntemlerle hazırlanması zorunluluğu ve sistem yaklaşımının bu sürece uygulanabileceği önerilir. Sistemler içi Sistemler kavramı ele alındığında,altı sistemlerin özellik ve karakteristiklerini belirlemek, sistemin daha iyi işlemesine yol açacaktır ve bu da çalışmanın "sorun" unu oluşturur. Çalışmanın amacı, mevcut durumda, sistem yaklaşımı ile televizyon eğitim programlarının nasıl hazırlanabileceğini ortaya çıkartmaktır. Literatürden ve bu meslekte çalışanlardan edinilen bilgilerle ortaya çıkartılan ideal durum, mevcut durumla karşılaştırılmakta, ayrılan ve örtüşen yerler belirlenmeye çalışılmakta, yakın ve uzak geleceğe ilişkin öneriler getirilmektedir. Tezin sonunda, bilimsel bir metne dayalı treatment, senaryo ve çekim senaryosu örnekleri sunulmuştur.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/9982
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [53]