Kitle iletişim araçları ve iletişim ortamlarının boş zaman değerlendirme eğilimleri açısından bir yükseköğrenim kurumunda sınanması : Açıköğretim Fakültesi örgün bölümleri örneği
Özet
Boş zaman etkinliklerinin türü, bu etkinliklere katılma biçimi ve bireylerin bu etkinliklere ayırdığı süre toplumdan topluma, bireyden bireye farklılıklar gösterir. Bu çalışma boş zaman etkinliği olarak insanların yaşamında önemli bir yer tutan kitle iletişim araçları ve iletişim ortamlarını Açıköğretim Fakültesi örgün bölüm öğrencileri açısından incelemeyi amaçlamaktadır. Ülkemiz eğitim sisteminde önemli bir yeri olan Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi'nin Sinema-Televizyon, Basım-Yayım, İletişim Sanatları, Eğitim İletişimi ve Planlaması bölümü 4. sınıf öğrencileri çalışmanın örneklem grubunu oluşturmaktadır. Çalışma alan araştırmasına dayalı olarak, 85 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Dört bölümden oluşan çalışmanın birinci bölümünde; genel çizgileriyle insanlığın gelişimi, değişen yaşam koşullarıyla insanların boş zamana ve boş zaman etkinliklerine duyduğu gereksinim, boş zaman tanımları, ülkemizde bu konuda yapılmış olan çalışmalardan örnekler ve çalışmanın evrenini oluşturan Açıköğretim Fakültesi'nin yapısına ilişkin bilgilere yer verilmiştir. İkinci bölümde; Açıköğretim Fakültesi örgün bölüm öğrencilerine uygulanması ve toplanması düşünülen veri ve veri toplama yolları ile uygulanacak sormacanın evreni ile örneklemi tanıtılmaya çalışılmıştır. Üçüncü bölümde öğrencilerden elde edilen bulgular ve bu bulgulara dayanarak yapılan yorumlara yer verilmektedir. Bu bölümde önce Açıköğretim Fakültesi örgün bölüm öğrencilerinin sosyal ve ekonomik özelliklerine yer verilmektedir. Daha sonra öğrencilerin zaman kullanımı, boş zamanlarında kitle iletişim araşlarına ve iletişim ortamlarına olan eğilimleri, boş zamanları değerlendirme etkinliklerine katılma nedenleri ve Boş Zamanları Değerlendirme Merkezinden beklentileri üçüncü bölümde yer alan başlıklardır. Dördüncü bölümde de bu bulgulara dayanarak yapılan yorum ve görülen durumla ilgili olarak araştırmasının görüş ve önerilerini içeren özet, yargı ve öneriler yer almaktadır.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/9999
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [121]