Başlık için Tez Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 83, listelenen: 16-35
-
Deutsch Als zweite fremdsprache nanch English : eine repräsentativuntersuchung über den Einfluss des bereits gelernten englischen vokabulars auf den lexikalischen Gebrauch der deutschen Sprache
(Anadolu Üniversitesi, 2006)Bu çalışmada İngilizce'den sonra ikinci yabancı dil olarak Almanca öğrenenlerin her iki dil arasındaki benzerliklerin etkisiyle Almanca'nın öğrenilmesi sırasında karşılaştıkları dilsel benzerliklerden ne şekilde etkilendikleri ... -
Developing an in-service training program on 'assessment for learning' for English language teachers
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışma liselerde görev yapmakta olan İngilizce öğretmenlerinin Öğrenme için Değerlendirme konusundaki ihtiyaçlarını bir başka deyişle zorunlulukları, eksiklikleri ve istekleri belirlemeyi ve bir Hizmet-İçi Eğitim ... -
Developing and validating language assessment knowledge scale (Laks) and exploring the assessment knowledge of efl teachers = Dilde ölçme değerlendirme bilgisi ölçeğinin geliştirilmesi ve ilginizce öğretmenlerinin dilde ölçme değerlendirme bilgilerinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Bu çalışma, öğretmenlerin dilde ölçme değerlendirme bilgilerini ölçmek için Dilde Ölçme Değerlendirme Bilgisi Ölçeği'ni geliştirmeyi ve Türkiye'de yükseköğretim bağlamında çalışan İngilizce öğretmenlerinin dilde ölçme ... -
Die Interkulturell bedingten Verstandnisschwierigkeiten bei literasischen texten
(Anadolu Üniversitesi, 1999)Günümüzde ülkeler arasındaki yoğun ilişkiler yabancı dil bilmeyi önemli bir gereksinime dönüştürmüştür. Yabancı bir dil öğrenme aynı zamanda yabancı bir kültürün, o dili konuşan kişilerin değer yargılarını, yaşama ve düşünme ... -
Die Möglichen auswirkungen des mobilen lernens auf den lernerfolg im rahmen der wortschatzentwicklung im daf-unterricht (Am beispiel der Anadolu Universitat)
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Araştırmacı, mobil cihazların, özellikle akıllı telefonların yoğun kullanımını sonucu ortaya çıkan duruma atıfta bulunarak, duyarsızcı öğrenme teorisini önermiştir. Bu teori kapsamında, mobil öğrenmenin Almanca Öğretmenliği ... -
Dil ve konuşma sorunlu çocukların sesbilgisel çözümleme yöntemi ile değerlendirilmesi ve konuşma örüntülerindeki sesbilgisel özelliklerin betimlenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1994)Bu araştırma, dil ve konuşma sorunlu çocukları sesbilgisel yaklaşıma dayalı eğitsel bir yöntem ile değerlendirmek ve bu çocuk- ların konuşma örüntülerindeki sesbilgisel özellikleri betimlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma ... -
Discourse markers in native and non-native spoken English : a corpus-based comparison of Turkish and British University students’ employment of discourse markers in informal interviews
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Söylem belirleyicileri sözlü söylem içerisinde bir dizi işleve sahiptir ve bir dilde edimbilimsel olarak yetkin olmak için önemlidir. Ancak, yabancı dil konuşurlarının söylem belirleyicileri kullanımında anadil konuşurlarından ... -
Dritter raum als Hermeneutisches prinzip im Werk Seltsame Sterne starren zur Erde von Emine Sevgi Özdamar un ein Unterrichtsmodell
(Anadolu Üniversitesi, 2005)Seit Jahrhunderten wandern Menschen aus politischen, wirtschaftlichen oder auch aus gesellschaftlichen Gründen aus. Literarisch begabte Menschen haben ihre Gefühle, ihr neues Leben in dem anderen Land schriftstellerisch ... -
Effects of prior knowledge of content and rhetorical structures on EFL learners' reading comprehension
(Anadolu Üniversitesi, 1999)Clark'ın (1988) işaret ettiği gibi, halen genel kabul görmüş bir okuma anlama teorisi yoktur. Bu yüzden olsa gerek, bir çok araştırmacı okuma anlama sürecini farklı unsurları esas alarak anlamaya çalışmaktadır. Araştırmacıların ... -
Eine analyse zur schreibkompetenz von Türkisch-Deutsch bilingualen und DaF-studenten anhand von protokollen des lauten denkens
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışmada Türkçe-Almanca iki dilli ve Almancayı yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin bilişsel işlem süreçleri, Almancanın yabancı dil olarak eğitimi alanındaki yazma becerileri açısından dikkate alınmıştır. Hedef ... -
Eine analyse zur verwendung von hörübungen im kursmaterial "Aussichten" für den Deutschunterricht
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı, Açıköğretim öğrencilerinin Almanca dersine yönelik "Aussichten" adlı ders materyalindeki dinleme alıştırmalarını kullanmalarına ilişkin görüşlerini belirlemektir. Bu amaçla Anadolu Üniversitesi ... -
English tense and aspect constructions in the opinion essays of pre-intermediate level Turkish EFL students
(Anadolu Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)İngilizcedeki zaman-görünüş yapıları; taşıdığı dile özgü özellikleri, karmaşık yapısı, ve diller arası farklıklar gibi özelliklerinden dolayı ikinci dil olarak İngilizce öğrenenlerin karşılaştığı ana sorunlardan biridir ... -
Enseignement-apprentissage de l'expression écrite en FLE, environnement numérique de travail et internet : le cas de l'université Anadolu en Turquie
(Anadolu Üniversitesi, 2008)Yabancı dil ögrencisinin yazılı anlatımda karsılastıgı sorunlar bizi farklı bir ögretim yöntemi uygulamasına yönlendirdi. Bir yandan öğrenci merkezli yazma eğitiminin gereklerini yerine getiren, diger yandan öğrenciyi ... -
Enseignement/apprentissage interculturel précoce des langues étrangères : Etat des lieux exploratoire dans la formation des enseignants en turquie
(Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2018., 2018)Bu araştırmanın genel amacı, Türkiye'deki yabancı dil öğretmen eğitimi programlarını kültürlerarası yaklaşım ve özellikle de erken yaşta kültürlerarası dil öğretiminin yeri açısından inceleyerek yabancı dil öğretim üyelerinin ... -
Enseigner la traduction poetique en contexte fle : etat des lieux en Turquie et nouvelle perspective d'enseignement a la lumiere de la theorie interpretative
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmada şiir çevirisinin yabancı dil eğitimindeki yerinin keşfedilmesi, tanımlaması ve anlaşılması ve bunun üzerine yorumlayıcı çeviri kuramı ışığında bir öğretme / öğrenme dersi önerilmesi amaçlanmıştır. Bu amaca ... -
Enseigner la traduction poetique en contexte fle : etat des lieux en Turquie et nouvelle perspective d'enseignement a la lumiere de la theorie interpretative
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmada şiir çevirisinin yabancı dil eğitimindeki yerinin keşfedilmesi, tanımlaması ve anlaşılması ve bunun üzerine yorumlayıcı çeviri kuramı ışığında bir öğretme / öğrenme dersi önerilmesi amaçlanmıştır. Bu amaca ... -
Explicit and incidental teaching of English verb-noun collocations in an EFL context
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Bu çalışmada, yabancı dildeki eşdizimliliklerin tasarlanmış ve rastlantısal öğretiminin etkisi, eşdizimliliklerin biçimsel ve anlamsal yönlerinin öğrenilmesi bakımından araştırılmıştır. Daha önceden bilinmeyen sekiz fiil-isim ... -
Explicit grammar instruction : a comparison of comprehension-based and production-based instruction for EFL learners
(Anadolu Üniversitesi, 1998)İkinci dil ediniminde açıklamalı dilbilgisi öğretimi, araştırmacıların her zaman dikkatini çekmiştir. Bunların içinde en çok tartışılan ise dilbilgisinin nasıl öğretileceğidir. Bu çalışmanın amacı İngilizce dilbilgisinin ... -
Exploring the interactive and evaluative decision-making process of ELT teachers : A multiple case study
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışma öğretmenlerin etkileşimli ve değerlendirici kararlarının arkasındaki nedenleri incelemiştir. Katılımcılar İstanbul'un Asya ve Avrupa yakalarında bulunan iki özel İngilizce dil okulunda çalışan üç tane tecrübeli ... -
Expression of epistemic modality in argumentative writing : a study based on learner corpora
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Bu çalışmada, Anadolu Üniversitesi İngilizce Öğretmenliğİ Bölümü birinci sınıfta okumakta olan Türk öğrencilerin İngilizce yazdıkları tartışmacı kompozisyonlarda bilgisel kiplik belirteçlerini nasıl kullandıkları ...