Yayıncı "Anadolu Üniversitesi" Temel Eğitim için listeleme
Toplam kayıt 23, listelenen: 1-20
-
Erken çocukluk döneminde çocuğu olan Özbek ve Türk annelerin oyuna yönelik görüşlerinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2022)Bütün çocuklar hangi dilden, ırktan, sosyo-ekonomik düzeyden, coğrafyadan ve cinsiyetten olduğu fark etmeksizin oyun oynarlar. Bir çocuk için beslenme, sevgi ihtiyacı, bakım ne kadar önemli ise oyun da o kadar önemlidir. ... -
Hayat bilgisi dersinin disiplinler arası öğretimi açısından incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2021)Disiplinler arasılık, farklı alanlardaki disiplin içeriklerinin ilişkisi bulunduğu noktalarla birleşerek öğretimi ve kazandırılmasını amaç edinmektedir. Bir dersin diğer derslerle bağlantılı konularının ilişkilendirilerek ... -
İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin matematiksel modelleme yeterliklerinin incelenmesi : bir öğretim deneyi
(Anadolu Üniversitesi, 2021)Bu araştırmanın amacı 4. sınıf öğrencilerinin, oluşturulan öğrenme ortamında uygulanan model oluşturma etkinlikleri (MOE) aracılığıyla matematiksel modelleme yeterliklerinin gelişimini araştırmaktır. Nitel yaklaşımla ... -
İlkokul dördüncü sınıf sosyal bilgiler dersinde tartışmalı konular bağlamında gerçekleştirilen sosyobilimsel konu temelli öğretimin etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2021)Sosyobilimsel konu temelli öğretim, öğrencileri bilgiye ulaşmaları için teşvik ederek, bilim toplum kültür etkileşimini anlamalarını sağlar. İlkokul 4. sınıf Sosyal Bilgiler dersinde ele alınan tartışmalı bir konu bağlamında ... -
İlkokul görsel sanatlar dersinde görsel kültür yoluyla aile katılımlı ekolojik sanat çalışmaları
(Anadolu Üniversitesi, 2022)Bu araştırmanın amacı ilkokul Görsel Sanatlar dersinde görsel kültür çalışmalarına dayalı aile katılımlı ekolojik sanat etkinlikleri aracılığıyla öğrencilerin çevreye yönelik sorumlu davranışlarının nasıl geliştirilebileceğini ... -
İlkokul sosyal bilgiler dersinde ters yüz edilmiş öğrenme modeli uygulamaları : bir eylem araştırması
(Anadolu Üniversitesi, 2022)Bu çalışmanın genel amacı, ilkokul sosyal bilgiler dersi kapsamında ters yüz edilmiş öğrenme modelinin öğrenme-öğretme sürecine yansımasını ortaya koymaktır. Eylem araştırması desenine göre tasarlanan araştırmanın katılımcıları ... -
İlkokullarda uzaktan eğitim yoluyla okuma ve okuduğunu anlama : bir durum çalışması
(Anadolu Üniversitesi, 2022)Araştırmanın amacı, uzaktan eğitim yoluyla gerçekleştirilen ilkokul 4. sınıf Türkçe derslerindeki okuma ve okuduğunu anlama etkinliklerinin nasıl yürütüldüğünün ve söz konusu sürece ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşlerinin ... -
lkokul fen bilimleri dersinde ortak bilgi yapılandırma modeline dayalı öğretimin etkililiği
(Anadolu Üniversitesi, 2023)Bu araştırmanın amacı, ilkokul dördüncü sınıf Fen Bilimleri dersinde Ortak Bilgi Yapılandırma Modelinin kullanımının etkililiğini belirlemektir. Karma araştırma modeli benimsenerek gerçekleştirlen araştırmada desen olarak ... -
Müzikle eğitimin ilk okuma yazma öğretimine etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2021)Bu araştırmada ilk okuma yazma öğretimi sürecinde sınıf içinde yapılan sesi hissetme, tanıma ve ayırt etme ile okuma ve yazma etkinliklerinde, her bir sesin öğretimi aşamasında kullanılmak üzere, öğretilecek sesi öğrencilerin ... -
Okul öncesi dönem çocuklarının saldırganlık yönelimleri ve oyuncak tercihleri
(Anadolu Üniversitesi, 2022)Bu araştırmanın amacı okul öncesi dönem çocuklarının saldırganlık yönelimlerini ve oyuncak tercihlerini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Eskişehir?in Tepebaşı ve Odunpazarı ilçelerinde bulunan resmi bağımsız ... -
Okul öncesi eğitimde baba katılımı : baba-çocuk ortaklığına yönelik deneyimlerin durum çalışması ile betimlenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2022)Okul öncesi eğitim döneminde baba katılımı çocuğun eğitim yaşantısını desteklese de babaların bu süreçte yeterince etkin rol almadıkları bilinmektedir. Alan yazın incelendiğinde de baba katılımı çalışmalarının genellikle ... -
Okul öncesi öğretmenlerinin fene yönelik bilgi ve tutum düzeylerinin fen eğitimi uygulamalarına yansımaları
(Anadolu Üniversitesi, 2020)Bu çalışma okul öncesi öğretmenlerinin fen bilgi düzeyleri, fen eğitimine yönelik tutumları ve farklı fen bilgi düzeyi ve tutuma sahip öğretmenlerin fen uygulamalarının incelenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Karma ... -
Okul öncesi öğretmenlerinin psikolojik dayanıklılık ve iş doyum düzeylerinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2021)Öğretmenler meslek hayatları boyunca pek çok sorunla karşılaşmaktadır. Psikolojik dayanıklılık öğretmenlerin karşılaştıkları sorunlar karşısında mesleki ve kişisel özelliklerini destekleyebilecek bir unsurdur. Bu araştırmanın ... -
Okul öncesinde öğretmenlerin özel gereksinimli bireylere yönelik farkındalık geliştirme konusundaki görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2020)Bu çalışma okul öncesi öğretmenlerinin özel gereksinimli bireylere yönelik farkındalık geliştirme konusundaki görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden temel nitel araştırma modelinde ... -
Okul-aile iş birliğine ilişkin öğrenci, öğretmen ve veli görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2022)Bu araştırmanın amacı, Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı Eskişehir ili Tepebaşı merkez ilçesinde bulunan üç devlet ve üç özel ilkokullarında okul-aile iş birliği kapsamında yapılan çalışmaların neler olduğunu saptamak ve bu ... -
Okulöncesi dönemde ailelerin erken okuryazarlığa ilişkin farkındalıkları ve dil destek çalışmalarına yönelik tercihleri
(Anadolu Üniversitesi, 2019)Okulöncesi dönem tüm gelişim alanları için olduğu gibi dil gelişimi için de kritik dönemdir. Çocuğun okulöncesi dönemdeki en büyük destekçisinin aile olduğu göz önüne alındığında ailelerin bu becerilere ilişkin görüşlerinin ... -
Sanat etkinlikleri ile bütünleştirilmiş İlkokul Fen Bilimleri dersinin öğrenme sürecine etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2022)İlkokul dördüncü sınıf fen bilimleri dersinin sanat etkinlikleri ile bütünleştirilmesiyle gerçekleştirilen öğrenme-öğretme sürecinin öğrencilerin fen bilimleri dersi akademik başarıları, derse yönelik tutumları, yaratıcılıkları ... -
Sınıf öğretmeni adaylarının okul dışı öğrenme ile ilgili kaygı düzeylerinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2022)Okul dışı eğitimin değeri ve önemi günümüzde hızla artmaktadır. Eğitim okul dışı ortamlar ile zenginleşmekte, öğrencilerde somut ve kalıcı öğrenmelerin oluşmasına katkıda bulunmaktadır. Çocukların en temel bilgi ve becerileri ... -
Sınıf öğretmenlerinin oyunla matematik öğretimine ilişkin görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2021)Bu araştırmada sınıf öğretmenlerinin, oyunla matematik öğretimine ilişkin görüşlerini ve matematik öğretiminde oyunları kullanma sıklıklarını belirlemek amaçlanmıştır. Araştırma nicel araştırma modeli olan genel tarama ... -
Temel eğitim kapsamındaki çocukların sanatsal gelişim basamaklarının 21. yüzyıl koşullarına göre incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2022)Çocukların duygularını, düşüncelerini anlatmalarında en etkili yollardan biri resimdir. Resim bütün çocuklar için evrensel bir dil olma özelliği taşır. Çocuk, resim yoluyla birçok konuda bize kendisiyle ve içinde bulunduğu ...