Yazar "Belet, Ş. Dilek" için listeleme
-
Fen bilimleri dersinde öğrencilerin öğrenme ve yenilenme becerilerinin gelişiminde yavaş geçişli animasyon(slowmation) uygulaması
Atalay, Nurhan (Anadolu Üniversitesi, 2015)21. yüzyıl bilgi toplumunda, küreselleşme olgusu ile birlikte bilginin hızla yayılması ve geniş kitlelere ulaşması, farklı özellikteki kültürlerin birlikte yaşama zorunluluğu, bireylerin daha çok teknolojik, ekonomik, ... -
İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin 21. yüzyıl öğrenme deneyimlerine yönelik algılarının incelenmesi
Belet, Ş. Dilek; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Yaşar, Serhat (Anadolu Üniversitesi, 2021)Bu araştırma, ilkokul öğrencilerinin 21. yüzyıl öğrenme deneyimlerine yönelik algılarını ortaya koymak ve sınıf öğretmenlerinin bu deneyimleri kazandırmaya yönelik yaptıkları çalışmaları belirlemek amacıyla yapılmıştır. ... -
İlköğretim hayat bilgisi dersi öğretim programı'nın vatandaşlık bilgi, beceri ve değerlerini kazandırmasına ilişkin öğretmen görüşleri
Narin, Dilek (Anadolu Üniversitesi, 2007)Demokratik toplumlarda ortaya çıkan ve daha sonra diğer toplumları da etkileyen sosyo-ekonomik,kültürel, teknolojik ve politik nitelikli değişmeler vatandaşlığın anlamının bilimsel ve entelektüel açıdan sorgulanarak ... -
İlköğretim kurumlarında uygulanan hayat bilgisi programının değerlendirilmesi
Belet, Ş. Dilek (Anadolu Üniversitesi, 1999)Yirmibirinci yüzyılın eşiğinde, toplumsal gelişmenin gerçekleşebilmesi büyük ölçüde ülkelerin eğitim sistemlerine bağlıdır. Eğitim sistemi içinde ilköğretim kurumları; öğrencilerin hem toplumsal rolleri benimsemeleri, hem ... -
Öğrenme stratejilerinin okuduğunu anlama ve yazma becerileri ile Türkçe dersine ilişkin tutumlara etkisi
Belet, Ş. Dilek (Anadolu Üniversitesi, 2005)Bireyler arasındaki iletişimi, duygu ve düşünce birlikteliğini, ulus bilincinin oluşmasını, ulusun ve insanlığın kültür birikiminin sonraki nesillere aktarılmasını sağlayan dil, aynı zamanda, düşünmenin geliştirilmesinde ... -
Sınıf öğretmenlerinin görsel sanatlar dersi programının uygulanmasında karşılaşılan sorunlara ilişkin görüşleri ve çözüm önerileri
Kahraman, A. Derya (Anadolu Üniversitesi, 2007)İlköğretim okullarında öğrenciler; sanat yolu ile kendilerini anlatma, sanatın değerini anlama, yaratıcı düşünme, görsel okuma, estetik bilinç kazanma olanağı elde ederler. Sanat yoluyla eğitim çağdaş eğitimin bir parçasıdır. ... -
Türkçe dersinde kullanılan ölçme-değerlendirme yöntem ve tekniklerine yönelik öğretmen görüşleri
Sağlam, Fatma (Anadolu Üniversitesi, 2011)Bu araştırmanın amacı ilköğretim 1-5. sınıf Türkçe derslerinde kullanılan ölçme-değerlendirme yöntem ve tekniklerini sınıf öğretmenlerinin görüşlerine dayalı olarak değerlendirmektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2009-201 ... -
Türkçe dersinde otantik görev temelli otantik materyal kullanımının öğrencilerin okuduğunu anlama, yazma becerileri ve yazma motivasyonları üzerindeki etkisi
Güner, Mediha (Anadolu Üniversitesi, 2016)İlkokulda çok önemli bir yeri olan Türkçe dersinin amacı kişiler ve toplumlar arasında etkili bir iletişim sağlanmasının ön koşulu olan dil becerilerinin öğrencilere etkili bir şekilde kazandırılmasıdır. Türkçe dersiyle ... -
Türkçe dersinde oyunlaştırmanın ilkokul öğrencilerinin söz varlığına ve motivasyonlarına etkisi
Genç Ersoy, Berrin (Anadolu Üniversitesi, 2017)Bu araştırmanın amacı, Türkçe dersinde oyunlaştırma yoluyla gerçekleştirilen sözcük öğretiminin ilkokul öğrencilerinin söz varlığının gelişimine ve sözcük öğrenmeye yönelik motivasyonlarına olan etkisini ortaya koymaktır. ... -
Yabancı uyruklu ilkokul öğrencileri için Türkçe öğretim programı tasarısı
Belet, Ş. Dilek; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Güngör, Füsun (Anadolu Üniversitesi, 2021)Bu araştırmada Türkçeyi ikinci dil olarak öğrenen yabancı uyruklu ilkokul öğrencilerinin yaşadığı sorunların, Türkçe öğretimindeki mevcut durumun ve öğrenme ihtiyaçlarının belirlenmesi ile bu öğrencilerin dil ihtiyaçlarına ...