Yazar "Ersoy, Nezihe Figen" için listeleme
-
Avrupa tek pazarının Türk ihracatçı firmalar tarafından endüstriyel ürünler açısından bölümlendirilmesi
Ersoy, Nezihe Figen (Anadolu Üniversitesi, 1999)İşletmelerin pazarlama eylemleri, faaliyetlerini yöneltecekleri ve karşılık alabilecekleri grubu belirlemeleriyle başlar. İşletmenin ürettiği mal ve hizmetleri satın alacak olan kişi ya da gruplar saptandıktan sonra, işletme ... -
B2B pazarlama iletişiminde sosyal medya kullanımı : keşifsel bir çalışma
Batum, Tahsin Perçin (Anadolu Üniversitesi, 2014)Dijital teknolojilerin gelişimi ile birlikte insanlar iletişim için yeni kanallara sahip olmuşlardır. Bu kanalların en önemlisi olan internetin kullanıcılarına sunduğu en büyük iletişim aracı sosyal medyadır. Sosyal medya ... -
Destinasyon pazarlamasında kent markasının yaratılması : Çimkent üzerine bir araştırma
Ersoy, Nezihe Figen; Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı; Zhunissova, Aizhan (Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2019)Bu çalışmada, “Destinasyon Pazarlamasında Kent Markasının Yaratılması: Çimkent şehri” üzerine bir araştırma yapılmıştır. Tezin literatür kısmının birinci bölümünde, destinasyon pazarlaması, ikinci bölümünde destinasyon ... -
Dijital kabile kültüründe satın alma davranışını etkileyen grup dinamiklerini anlamaya yönelik netnografik bir araştırma
Ersoy, Nezihe Figen; Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı; Saygın, Emine Pınar (Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2019)Sosyal ağlarda ortaya çıkan sanal topluluklar, pazarlamanın dikkate alması gereken önemli müşteri kitleleridir. Muhtemel gelecek bu grupların çevresinde şekillenecektir. Birbirlerine çeşitli değerlerle bağlanan bu grupları ... -
Endüstriyel firmalarda strtejik satınalma yönetiminin yapısı, işleyişi ve uluslararası bir firma uygulaması
Uysal, Sezgi (Anadolu Üniversitesi, 2010)Satın alma yönetimi, malzeme ve hizmetlerin doğru kalitede, doğru miktarda, doğru zamanda, doğru fiyatla, doğru kaynaktan sağlanması için çalışır. Bu tez çalışmasında, satın alma yönetimi ve satın alma uygulamaları ... -
Endüstriyel pazarlarda ilişki kalitesinin öncülleri ve ardılları
Yılmaz, Canan (Anadolu Üniversitesi, 2015)Bir ülkenin kalkınmasında önemli bir rol oynayan endüstriyel pazarlar, uzun vadeli ve kaliteli ilişkilerin tercih edildiği pazar türlerinden biridir. Endüstriyel pazarlarda alıcı ve satıcı arasında uzun dönemli olması ... -
Enflasyonist ortamda pazarlama faliyetleri ve bir uygulama çalışması
Ersoy, Nezihe Figen (Anadolu Üniversitesi, 1994)21. yüzyıla adım yaklaştığımız şu günlerde pazarlamanın önemi açıkça anlaşılmış ve pazarlamanın ekonominin en temel unsur- larından biri olduğu bilinir hale gelmiştir. Genellikle sanayi devrimiyle birlikte başlayan yeni ... -
The impact of consumer insight on social marketing campaigns : an application on antibullying campaign
Sırbie, Andreea Diana (Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Karmaşık sosyal zorluklar, genellikle sosyal pazarlamanın ele alınmasına yardımcı olabileceği karmaşık davranışlara dayanır. Bu bağlamda, toplumun ilerlemesi için tüketicileri uygun davranışlarda bulunmaya veya istenmeyen ... -
İlişkisel pazarlama çerçevesinde alıcı ve tedarikçi arasındaki ilişki kalitesi ve bir uygulama
Kutlugöz, Hasan (Anadolu Üniversitesi, 2007)Son yıllarda pazarlama alanında görülen en büyük değişimlerden biri işlem yönlü anlayışın yerini ilişki yönlü bir anlayışa bırakması olmuştur. Günümüzde işletmelerin müşterilerine sunduğu düşük fiyat, yüksek kalite ve iyi ... -
İnternet üzerinden satın alma yapanların e-perakende sitelerine yönelik güven oluşturmalarında kullanıcı yorumlarının etkisi : tüketici elektroniği ürünlerinde bit uygulama
Yıldırım, Emre (Anadolu Üniversitesi, 2012)İnternet sisteminde meydana gelen gelişmeler, pazarlama da dahil olmak üzere birçok alanı etkilemiştir. İşletmelere yeni fırsatlar yaratmış, pazarı da daha rekabetçi yapmıştır. Daha çok işlemin sanal ortama taşınması ... -
Kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerinin marka çağrışımı ve kurumsal itibar üzerindeki etkisi ve bir işletme uygulaması
Durmaz, Tuğba (Anadolu Üniversitesi, 2010)Günümüzde pazarlama kavramının odak noktasında “değer temelli olmak” anlayışı bulunmaktadır. Kurum ve kuruluşları değerli kılan ve fark yaratan artık sadece ürettikleri mal ya da sundukları hizmetin kalitesi değil, topluma ... -
Mobil bilgi servisleri adına yapılan SMS reklam/tanıtımlarının tüketici tutumuna etkisini belirleyen bir araştırma
Durucasu, Reha R. (Anadolu Üniversitesi, 2016)Akıllı telefonların gelişmesiyle MMS, Wap, Mobil Uygulamalar, IVR vb. mobil pazarlama mecralarının kullanımında artış meydana gelmiştir. Türkiye'de akıllı telefon kullanım oranı her geçen sene artmaktadır. Buna rağmen ... -
Mobil kanallar yoluyla pazarlama iletişimi süreci ve üniversite öğrencilerinin mobil pazarlamaya ilişkin tutumlarına yönelik bir araştırma
Alkaya, Alkan (Anadolu Üniversitesi, 2007)Son yıllarda teknolojinin hızla gelişmesinin bir sonucu olarak mobilite kavramı günlük yaşamımızda önemli bir yer tutmaktadır. Başta cep telefonu olmak üzere dizüstü bilgisayarlar, tablet PC'ler, PDA'lar, akıllı telefonlar ... -
Müşteri kayıplarını önlemede kullanılan hizmet telafi stratejilerine ilişkin sonuçların sosyal medya paylaşım eğilimi: Türkiye' de bankalar üzerine bir uygulama
Eren, Berrin Arzu (Anadolu Üniversitesi, 2017)Tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de bankacılık sektöründe müşteriler, gelişmiş teknoloji ve nitelikli insan gücüne rağmen sıklıkla çeşitli hatalara maruz kalmaktadırlar. Her zaman hataların önüne geçmek mümkün olmadığından, ... -
Organik tarım ürünlerinde fiyatlandırma politikaları : Eskişehir ilinde bir uygulama
Yıldız, Emel (Anadolu Üniversitesi, 2010)Yurt içi ve yurt dışı rekabet hızının oldukça artmasıyla işletmeler, ellerindeki kaynaklardan en üst düzeyde verim alacak şekilde kullanmaya başlamışlardır. İşletmeler açısından rekabet için en önemli faktör fiyattır. ... -
Oyunlaştırma ve sosyal webin B2B e-pazaryerlerinin performansını belirleyen kritik başarı faktörlerine etkisi : deneysel bir çalışma
Batum, Tahsin (Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Bu çalışmanın temel amacı oyunlaştırma ve sosyal web uygulamalarının B2B e-ticaret mimarisine eklemlenmesi durumunda bir B2B portalın daha başarılı olup olamayacağını kullanıcıların KBFlere ilişkin performans algısı üzerinden ... -
Turizm hizmet sektöründe kalite rekabetinde üstünlük sağlamada iç müşteri tatmininin önemi, ölçüm yöntemleri ve Xanadu Resort Otel uygulaması
Şanlıtürk, Fırat (Anadolu Üniversitesi, 2011)Bu çalışmada iç müşteri tatmininin hizmet kalitesini yükseltme ve kalite rekabetinde üstünlük sağlamaya olan etkilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu araştırma, hizmet kalitesi, rekabet üstünlüğü ve iç müşteri tatmini ... -
Tüketici elektroniği ürünlerinin internet üzerinden pazarlanması ve üniversite öğrencilerinin tüketici elektroniği ürünlerini internetten satın alma faaliyetlerine yönelik bir uygulama
Özgür, Utku (Anadolu Üniversitesi, 2010)Hızlı gelişmekte olan teknoloji ve yenilikler tüketici elektroniği ürünleri, internet, elektronik ticaret ve elektronik pazarlama gibi kavramlar getirmiştir. Gelişen teknoloji ile hayatı kolaylaştıran internet ya da cep ... -
Tüketicilerin etnosentrik eğilimlerinin analizi ve hızlı tüketim mallarında bir uygulama
Okan, Mehmet (Anadolu Üniversitesi, 2012)Bu çalışmanın amacı tüketici etnosentrizmi kavramını sosyal bilimler bütününde tekrar ele almak, etnosentrizme tüm tutum ve davranışları yönlendiren bir kavram gözüyle analiz eden bir teorik çerçeveden bakmak ve hızlı ... -
Tüketicilerin perakendeci markalı temizlik ürünlerini tercih etme nedenleri : Eskişehir ilinde bir uygulama
Ersoy, Nezihe Figen; Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı; Hüseynov, Elçin (Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Özel etiket markası olarak bilinen perakendeci markalı ürünler, tüketiciler tarafından farklı nedenlerle tercih edilmektedir. Sürekli değişen ekonomik çevreye tüketiciler tarafından farklı tepkiler verilmektedir. Pazarlamacılar ...