Tüketici elektroniği ürünlerinin internet üzerinden pazarlanması ve üniversite öğrencilerinin tüketici elektroniği ürünlerini internetten satın alma faaliyetlerine yönelik bir uygulama
Özet
Hızlı gelişmekte olan teknoloji ve yenilikler tüketici elektroniği ürünleri, internet, elektronik ticaret ve elektronik pazarlama gibi kavramlar getirmiştir. Gelişen teknoloji ile hayatı kolaylaştıran internet ya da cep telefonu, bilgisayar, televizyon gibi yeniliklerin kullanımı artmıştır. Bu çalışma internet, e-ticaret, elektronik pazarlama ve tüketici elektroniği ürünleri arasındaki ilişkiyi açıklamaktadır. Üç ana bölümden oluşan bu tez tüketici elektroniği ürünlerinin internet üzerinden pazarlanmasını anlatmaktadır. Birinci bölümde tüketici elektroniği ürünleri kavramının tanımı ve tüketici elektroniği ürünleri ile ilgili ürünler, pazarlama faaliyetleri, pazar yapısı, pazarlama karması, tüketici tipleri gibi temel kavramlara değinilmiştir. İkinci bölümde e-ticaret, e-pazarlama ve tüketici elektroniği ürünlerinin internet üzerinden pazarlanması gibi tanımlara değinilmiştir. Genellikle e-pazarlama uygulamaları ve tüketici elektroniği ürünlerinin internet üzerinden pazarlanmasının nedenlerine odaklanılmıştır. Tezin üçüncü bölümünde bir anket ışığında elde edilen veriler ile üniversite öğrencilerinin internetten anlık satın alma davranışları, karar verme sürecinde tüketici elektroniği ürünleri ile ilgili olan e-pazarlama uygulamalarına verdikleri tepkiler ve bu uygulamaların etkileri, hangi e-pazarlama uygulamasının tüketici elektroniği ürünlerinin tercihinde etkili olduğu araştırılmaya çalışılmıştır.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/9400
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [799]