Yazar "Karadağ, Nejdet" için listeleme
-
Açık ve uzaktan eğitimde ölçme ve değerlendirme : mega üniversitelerdeki uygulamalar
Karadağ, Nejdet (Anadolu Üniversitesi, 2014)Öğretici ve öğrencilerin fiziksel olarak farklı mekânlarda olduğu açık ve uzaktan eğitimde öğrencileri değerlendirme sürecinde kullanılan ölçme araçları sınırlı kalmaktadır. Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeler ... -
Açık ve uzaktan öğrenenlerin sınavlarda çoktan seçmeli soruları boş bırakma davranışlarının incelenmesi
Anadolu Üniversitesi; 0000-0002-9826-1297; Karadağ, Nejdet (Anadolu Üniversitesi, 2021)Çoktan seçmeli testler açık ve uzaktan öğrenmede öğrenenlerin değerlendirilmesinde yaygın olarak kullanılan objektif ölçme araçlarından biridir. Bunun en önemli nedeni, çoktan seçmeli testlerin uygulama ve değerlendirme ... -
Açıköğretim sisteminde eğitim amaçlı radyo programlarının geliştirilmesi
Demir, Fatma Nur (Anadolu Üniversitesi, 2019)Dünyadaki başarılı örneklerinin ve köklü uygulamaların aksine Türkiye’de uzaktan öğretim alanında sıklıkla tercih edilmeyen radyo yayıncılığı bu makalenin çıkış noktasını oluşturmaktadır. Bu bağlamda araştırmanın temel ... -
Açıköğretim Sistemi’nde çevrimiçi sınav uygulamasının sınav hazırlama sürecine etkisi
Anadolu Üniversitesi; 0000-0002-9826-1297; Karadağ, Nejdet (Anadolu Üniversitesi, 2021)Covid-19 pandemisi başta sağlık olmak üzere yaşamın bütün alanlarını etkilemiş, eğitim alanında bazı zorunlu uygulamaları beraberinde getirmiştir. Eğitim kurumları öğretim ve ölçme değerlendirme etkinliklerini yeni duruma ... -
Açıköğretimde ölçme ve değerlendirme : Anadolu Üniversitesi Açıköğretim sisteminde soru yazarlarının soru hazırlamada karşılaştıkları güçlükler
Karadağ, Nejdet (Anadolu Üniversitesi, 2004)Bu araştırmada, Açıköğretim sistemine göre öğretim yapan fakültelerin 2003-2004 öğretim yılında, öğretim programlarında yer alan dersler için çoktan seçmeli soru hazırlamakla görevli "soru yazarları"nın, soru hazırlama ... -
Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı programının bağlam, girdi, süreç ve ürün modeli çerçevesinde öğrenen görüşlerine göre değerlendirilmesi
Karadağ, Nejdet; Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uzaktan Eğitim Anabilim Dalı; Yücesan Kaya, Hatice (Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışmada, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Programı'nın Bağlam, Girdi, Süreç, Ürün (CIPP) değerlendirme modeli çerçevesinde değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Karma araştırma yönteminin ... -
Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi soru yazarlarının ölçme ve değerlendirme seminerlerine ilişkin görüşleri
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; 0000-0001-5069-0132; 0000-0002-2456-6338; Karadağ, Nejdet; Akyıldız, Murat; Kumtepe, Alper Tolga; Akgün, Hüseyin Reha (Anadolu Üniversitesi, 2017)Bu çalışmada, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sisteminde sınav sorularının hazırlanmasında görev alan soru yazarlarının kendilerine yönelik olarak gerçekleştirilen ölçme ve değerlendirme seminerlerine ilişkin görüşleri ... -
Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi’nde öğrenenlerin ölçme ve değerlendirme uygulamalarına ilişkin görüşlerinin incelenmesi
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; 0000-0002-9826-1297; 0000-0002-5447-2367; Karadağ, Nejdet; Özgür, Aydın Ziya (Anadolu Üniversitesi, 2021)Bu çalışmada, dünyada açık ve uzaktan eğitim hizmeti sunan mega üniversitelerden biri olan Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi’nde ölçme ve değerlendirme uygulamalarının nasıl geliştirilebileceği araştırılmıştır. ... -
Assessment and evaluation in open education system: students’ opinions about Open-Ended Question (OEG) practice
Anadolu Üniversitesi; Karadağ, Nejdet; Boz Yüksekdağ, Belgin; Akyıldız, Murat; İbileme, Ali İhsan (Anadolu Üniversitesi, 2021)The aim of this study is to determine students’ opinions about open-ended question exam practice during 2018-2019 academic year for the following programs of Anadolu University Open Education System: Economy, Hospitality ... -
Book review: Learning through assessment: An approach towards self-directed learning
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi, Test ve Araştırma Merkezi; 0000-0002-9826-1297; Karadağ, Nejdet (Anadolu Üniversitesi, 2022)There are three concepts explaining the relationship between learning and assessment. These are; assessment of learning (AoL), assessment for learning (AfL), and assessment as learning (AaL). The purpose of AoL is usualy ... -
Examining Difficulty and Discrimination Indices of Multiple Choice Questions according to Item Types in Distance Education
Koçdar, Serpil; Karadağ, Nejdet; Şahin, Murat Doğan; Karadeniz, Abdükadir (Hacettepe University, 2017)The purpose of this study is to determine whether difficulty and discrimination indices of multiple choice questions differ according to item types in Turkey in higher education in a distance education setting and to ... -
Farklı soru türlerinin güçlük ve ayırt edicilik düzeylerinin incelenmesi
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; 0000-0001-5069-0132; Akyıldız, Murat; Karadağ, Nejdet (Anadolu Üniversitesi, 2018)Açık ve uzaktan öğrenme sistemlerinde çoktan seçmeli soruların çeşitli türleri sınavlarda kullanılmaktadır. Bunlar geleneksel çoktan seçmeli, öncüllü, boşluk doldurma türü ve eşleştirme türü sorulardır. Bu soruların ... -
Identifying and examining degree-granting programs for distance education experts: A preliminary analysis
Koçdar, Serpil; Karadağ, Nejdet (IGI Global, 2015)This chapter reveals the results of a preliminary analysis of degree-granting distance education expertise programs by identifying the programs offered by higher education institutions all around the world and examining ... -
Program evaluation in open and distance learning: The case of open education system call center services associate degree program
Anadolu Üniversitesi; 0000-0001-7061-6554; 0000-0002-9826-1297; Tuc, Yagmur; Karadağ, Nejdet (Anadolu Üniversitesi, 2023)In this study, it is aimed to evaluate Anadolu University Open Education Faculty Call Center Services Associate Degree Program, which is carried out through open and distance education, according to learner views within ... -
Technology Integration and High Possibility Classrooms: Building From Tpack
Karadağ, Nejdet (Anadolu University, 2016)… -
TeSLA Projesi: öğrenme ortamları için uyarlanabilen ve güvenilir bir e-değerlendirme sistemi
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; 0000-0003-2639-4987; Koçdar, Serpil; Eby, Gülsün; Karadağ, Nejdet; Okur, Muhammet Recep (Anadolu Üniversitesi, 2016)Teknolojinin sunduğu olanaklar sayesinde öğrenen başarısının çevrimiçi ortamlarda değerlendirilmesi giderek yaygınlaşmaktadır. Son yıllarda başta açık üniversiteler olmak üzere birçok üniversitenin e-değerlendirme araçlarını ... -
Uzaktan Eğitimde Çoktan Seçmeli Soruların Güçlük ve Ayırt Edicilik Değerlerinin Soru Türlerine Göre İncelenmesi
Bu araştırmanın amacı, Türkiye'de yükseköğretimde uzaktan eğitim bağlamında, çoktan seçmeli soruların güçlük ve ayırt edicilik değerlerinin soru türlerine göre farklılık gösterip göstermediğini belirlemek ve öğrencilerin ... -
Uzaktan Eğitimde Oyunlaştırma Kullanımı: Oyunlaştırılmış Web Tabanlı Bir Alıştırma Uygulaması
Şahin, Levent Yusuf; Karadağ, Nejdet; Bozkurt, Aras; Doğan, Ezgi; Kılınç, Hakan; Uğur, Serap; Güler, Can (2017)Uzaktan eğitimdeki temel zorluklardan birisi, öğrenenlerin zaman ve mekân bağlamında öğretenlerden, diğer öğrenenlerden ve öğrenme kaynaklarından ayrılması gibi faktörlerden dolayı karşılaşılan motivasyonel durumlardır. ... -
Uzaktan öğrenenlerin akran değerlendirmesine yönelik görüşleri
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; Koçdar, Serpil; Karadağ, Nejdet (Anadolu Üniversitesi, 2016)Akran değerlendirmesi, öğrenen başarısının değerlendirilmesinde kullanılan yöntemlerden biri olup, öğrenenlerin belli ölçütler çerçevesinde birbirlerini değerlendirme süreci olarak tanımlanabilir. Akran değerlendirmesi ...