Açıköğretimde ölçme ve değerlendirme : Anadolu Üniversitesi Açıköğretim sisteminde soru yazarlarının soru hazırlamada karşılaştıkları güçlükler
Özet
Bu araştırmada, Açıköğretim sistemine göre öğretim yapan fakültelerin 2003-2004 öğretim yılında, öğretim programlarında yer alan dersler için çoktan seçmeli soru hazırlamakla görevli "soru yazarları"nın, soru hazırlama sürecinde karşılaştıkları güçlüklerin belirlenmesi amaç edinilmiştir. Bu temel amaç doğrultusunda aşağıdaki sorulara yanıt aranmıştır: ·Soru yazarları, soru hazırlama sürecinde ne tür güçlüklerle karşılaşmaktadırlar? ·Soru yazarlarının soru hazırlama sürecinde karşılaştıkları güçlükler cinsiyete göre değişiklik göstermekte midir? ·Soru yazarlarının soru hazırlama sürecinde karşılaştıkları güçlükler akademik unvana göre değişiklik göstermekte midir? ·Soru yazarlarının soru hazırlama sürecinde karşılaştıkları güçlükler görev yapılan fakülteye göre değişiklik göstermekte midir? ·Soru yazarlarının soru hazırlama sürecinde karşılaştıkları güçlükler ölçme ve değerlendirme konusunda eğitim etkinliğine katılıp katılmama durumuna göre değişiklik göstermekte midir? Araştırmaya, "Prof.Dr.", "Doç.Dr.", "Yard.Doç.Dr.", "Öğr.Gör." ve "Araş.Gör." unvanlarına sahip 95 soru yazarı katılmıştır. Araştırmayla, soru yazarlarının çoktan seçmeli soru hazırlama konusunda eğitim ihtiyacı duyup duymadıkları da belirlenmeye çalışılmıştır. Elde edilen veriler üzerinde gerçekleştirilen bazı istatistiksel işlemler (cinsiyet ve ölçme ve değerlendirme ile ilgili eğitim etkinliğine katılıp katılmama değişkenleri için t-testi, akademik unvan ve görev yapılan fakülte değişkenleri için tek yönlü varyans analizi) sonucunda, cinsiyetin, akademik unvanın, görev yapılan fakültenin ve ölçme ve değerlendirme ile ilgili eğitim etkinliğine katılıp katılmama durumunun çoktan seçmeli soru hazırlama sürecinde karşılaşılan güçlükler açısından istatistiksel olarak belirleyici değişkenler olmadığı ortaya çıkmıştır. Araştırma sonucunda, soru yazarlarının büyük çoğunluğunun soru hazırlama konusunda yapılacak bir eğitim etkinliğine katılmak istedikleri de belirlenmiştir.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/3005
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [69]