Uzaktan Eğitim
Bu bölüm içindeki alt bölümler
-
Doktora [40]
PhD -
Yüksek Lisans [69]
MSc
Bu bölümdeki koleksiyonlar
-
Makale Koleksiyonu [44]
Güncel Gönderiler
-
Açık ve uzaktan öğrenmede etkileşimli video tasarımı sürecinin değerlendirilmesi: tasarım tabanlı bir araştırma örneği
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)XXI. yüzyılın ilk çeyreğinin sonlarına doğru, enformasyon ve iletişim teknolojilerindeki ilerlemelerin yansımaları her alanda olduğu gibi Açık ve Uzaktan Öğrenme (AUÖ) alanında da yoğun bir şekilde görülebilmektedir. Bunun ... -
Açık ve uzaktan esnek öğrenme ortamlarında yapay zeka tekniğiyle strateji karar modelinin oluşturulması
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bu çalışmanın temel amacı, Açık ve Uzaktan Esnek Öğrenme (AUEÖ) ortamlarının tasarımında, yapay zeka tekniğiyle odak strateji karar modelinin oluşturulmasıdır. Çalışmadaki modelin oluşturulması için esnek öğrenme yaklaşımı ... -
Açık ve uzaktan öğrenmede blokzincir teknolojisi ile sürdürülebilir bir eğitim cüzdanı uygulamasının geliştirilmesi
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Blokzincir teknolojisinin ortaya çıkışıyla birlikte Web3 olarak adlandırılan ve İnternetin merkezi olmayan şekilde çalışmasını, kullanıcısının kendi verisine sahipliğini ve yönetimini kontrol altına almasını amaçlayan ... -
Açık ve uzaktan öğrenmenin dijital uçurum ile başa çıkmadaki etkisi
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Dijital dönemin önemli problemlerinden biri olarak görülen dijital uçurum teknoloji sahipliği, teknoloji kullanımı, internet erişimi, sosyo-ekonomik düzey gibi boyutlara sahiptir. Dijital uçurum ile başa çıkmada ise kitlesel ... -
Uluslararası güvenlikte siber dengeleme
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Teknolojinin ilerlemesi ve internet kullanımının yaygınlaşmasıyla uluslararası platformdaki aktörlerden, gerek devletler gerekse uluslararası işbirlikleri siber alana yönelik yapılanmalar geliştirmeye ve politikalar üretmeye ... -
K12 düzeyinde yabancı dil İngilizce derslerinde harmanlanmış öğrenme sistemi : bir eylem araştırması
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Harmanlanmış öğrenme, öğrenenleri hızla değişen karmaşık bir dünyaya hazırlayabileceği ileri sürülen bir eğitim sistemi olarak değerlendirilmektedir. Harmanlanmış öğrenmeyi bir sistem olarak ele alan her kademede çalışmaların ... -
E-öğrenmede bütünsel etik yaklaşımı : ortak değerler ve normlar
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Bu araştırma e-öğrenmedeki etik unsurların e-öğrenmenin farklı boyutlarını nasıl etkilediğini, “e-öğrenmede etik” hakkında genel kabul gören, ortak sayılabilecek değer ve ilkelerin olup olmadığını belirlemeyi ve bunları ... -
Religious conversion of Iranian asylum-seeking women in the process of searching for identity : the case of Eskişehir
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)1979 devriminden sonra, “din değiştirmeye” veya “İslam'dan” ayrılmaya karşı yasalar daha katı bir şekilde gözetilmekte ve diğer inançların yayılması ağır şekilde cezalandırılmaktadır. Bu eleştirilere rağmen İranlıların ... -
Açık ve uzaktan öğrenmede çok aşamalı ölçmenin etkililiğinin incelenmesi : bir simülasyon çalışması
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Ölçme ve değerlendirmenin özünde bireyin zihninde gizil (örtük) durumda bulunan bilgi birikimini en az hata ile gerçeğe en yakın doğrulukta kestirebilmek yatmaktadır. Geçmişten günümüze bu konu ile ilgili pek çok yöntem ... -
CCovıd-19 pandemisi sürecinde yükseköğretim açısından açık ve uzaktan öğrenme bileşenlerinin değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Covid-19 pandemisi gibi krizlerin oluşturduğu kritik durumlarda, eğitimin sürekliliğinin sağlanması adına çözüm olarak işe koşulan uygulamalar iyi planlanmış, tüm dinamiklerinden yararlanılmış ideal bir Açık ve Uzaktan ... -
Çevrimiçi öğrenmede akıllı duyuşsal geri bildirimin öğrenen bağlılığı, memnuniyeti ve algılanan öğrenmeye etkisi
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Duyguların öğrenme süreciyle etkileşime girdiği ve algı, dikkat, hafıza, motivasyon, düşünme ve problem çözme gibi bilişsel öğrenme süreçlerini etkileyebildiği, alanyazında faklı çalışmalarda gösterilmiştir. Bu nedenle, ... -
Öğrenenlerin çevrimiçi öğrenme platformu kullanım niyetleri ve kullanım devamlılıklarına ilişkin faktörlerin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Bu çalışmanın amacı, öğrenenlerin çevrimiçi öğrenme platformu kullanım niyetleri ve kullanım davranışı devamlılıklarına etki eden faktörlerin incelenmesi, değişkenler arası olası ilişkilerin bir model önerisi ile ... -
Uzaktan fotoğrafçılık eğitiminde uygulama yeterliği kazandırılması
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Uzaktan fotoğrafçılık eğitiminde öğrencilere uygulama yeterliği kazandırmaya yönelik çevrim içi bir ders oluşturma amacını taşıyan bu tez, tasarım ölçütleri ve uygulayıcı topluluğu yaklaşımı bağlamında e-öğrenme sistemi ... -
Açık ve uzaktan eğitimde öğrencilerin okulu bırakma nedenleri : Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi üzerine bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu betimleyici nicel araştırmanın amacı, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi öğrencilerinin okulu bırakma nedenlerinin ve bu nedenlerin demografik gruplar arasındaki farklılıklarının ortaya çıkarılmasıdır. Veriler ... -
Açık ve uzaktan öğrenenlerin öğrenme strateji ve ortam tercihlerinin Hofstede'nin kültürel boyutlarına göre farklılıkları
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışmanın amacı, açık ve uzaktan öğrenenlerin öğrenme ortam ve strateji tercihlerinin Hofstede'nin kültürel boyutlarından biri olan Bireycilik ve Toplulukçuluk boyutuna göre farklılık gösterip göstermediğinin ... -
Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı programının bağlam, girdi, süreç ve ürün modeli çerçevesinde öğrenen görüşlerine göre değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışmada, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Programı'nın Bağlam, Girdi, Süreç, Ürün (CIPP) değerlendirme modeli çerçevesinde değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Karma araştırma yönteminin ... -
Açık ve uzaktan öğrenenlerin transaksiyonel uzaklık algıları
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın amacı, açık ve uzaktan öğrenenlerin algılanan uzaklık düzeylerini ve bu bağlamda transaksiyonel uzaklık kuramının bileşenlerinden diyalog, yapı ve özerklik ilişkisini incelemektedir. Nicel araştırma ... -
Açık ve uzaktan eğitimde görme engellilerin desteklenmesi AÖF ders kitapları için erişilebilirlik araştırması
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu tez, görme engelli öğrencilerin giderek dijitalleşen ve görsellik boyutu artan eğitim ortamlarında karşılaştıkları erişilebilirlik sorununa odaklanmaktadır. Bu bağlamda, ilk bölümde, engellilik olgusu, görme engellilere ... -
Açık ve uzaktan öğrenenlerin öğrenme yaklaşımları ile başarı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu araştırmada açık ve uzaktan öğrenenlerin öğrenme yaklaşımları ile başarı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma Anadolu ... -
E-öğrenme ortamlarında sözsüz iletişim öğelerinden yüz ifadelerinin kullanımı
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışmada açık ve uzaktan öğrenenlerin videolar yoluyla aldıkları derslerde konu anlatıcısının yüz ifadelerinin öğrenen motivasyonuna olan etkisi incelenmiştir. Bu bağlamda Açıköğretim Fakültesi e-kampüs üzerinden ...