Açık ve uzaktan öğrenenlerin öğrenme strateji ve ortam tercihlerinin Hofstede'nin kültürel boyutlarına göre farklılıkları
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2019Yazar
Erdem, Aydın
Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uzaktan Eğitim Anabilim Dalı
Taltekin, Aslı
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Bu çalışmanın amacı, açık ve uzaktan öğrenenlerin öğrenme ortam ve strateji tercihlerinin Hofstede'nin kültürel boyutlarından biri olan Bireycilik ve Toplulukçuluk boyutuna göre farklılık gösterip göstermediğinin belirlenmesidir. Araştırmanın katılımcıları Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi'ne 2018-2019 eğitim-öğretim yılında kayıt yaptırmış olan öğrencilerdir. Araştırmada kesitsel araştırma modeli kullanılmıştır. Bu araştırmada kullanılan ölçekler Bireycilik ve Toplulukçuluk ölçeği ve Kaynak yönetimi ve öğrenme stratejileri ölçekleridir. Ölçekler 420 katılımcıya uygulanmış fakat geçerli olan 408 katılımcı üzerinden analizler yapılmıştır. Öğrenme ortamları da ölçeklere eklenmiş ve katılımcılardan en çok kullandıkları ortamları seçmeleri istenmiştir. Analiz sonuçlarına göre Bireycilik-Toplulukçuluk 2 ayrı boyut olarak ele alınmıştır. "E-öğrenme hizmetlerindeki deneme sınavlarını uygulama" ve "e-öğrenme hizmetlerindeki danışmanlık hizmetlerinden yararlanma" ile bireycilik arasında anlamlı bir ilişki çıkmıştır. "E-öğrenme hizmetlerindeki alıştırma sorularında yer alan uygulamalardan yararlanma", "e-seminer hizmetlerindeki soru çözümlerinden yararlanma" ve "akademik danışmanlık etkinliklerine katılma" ile de toplulukçuluk arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Bireycilik ile zaman yönetimi, öz düzenleme ve yardım/destek arama arasında negatif bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Ancak bireycilik ile devamlılık gösterme arasında doğrusal bir ilişki olduğu saptanmıştır. Toplulukçuluk ile zaman yönetimi, öz düzenleme ve yardım/destek arama arasında pozitif, devamlılık gösterme ile arasında negatif bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Yüksek düzeyde toplulukçuların ve düşük düzeyde bireycilerin öğrenme stratejilerini düşük düzeyde toplulukçular ve yüksek düzeyde bireycilerden daha çok kullandıkları görülmüştür.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/26230Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [69]