Uzaktan fotoğrafçılık eğitiminde uygulama yeterliği kazandırılması
Özet
Uzaktan fotoğrafçılık eğitiminde öğrencilere uygulama yeterliği kazandırmaya yönelik çevrim içi bir ders oluşturma amacını taşıyan bu tez, tasarım ölçütleri ve uygulayıcı topluluğu yaklaşımı bağlamında e-öğrenme sistemi hazırlanmasına ve geliştirilmesine odaklanmıştır. Uygulayıcı topluluğunun süreci, teknolojik alt yapı bileşenleri ve kullanıcı rolleri olmak üzere üç ana eksende geliştirilen bu sistem, öğrencilerin etkileşimli bir topluluk ile fotoğrafçılık uygulama yeterliklerini güçlendirmesi ve teoride öğrenilen bilgilerin uygulama ile desteklenmesi varsayımlarını taşımaktadır. Bu varsayımları test etmek ve geliştirilen uygulama dersinin uygulanabilirliği ve yaygınlaştırılabilirliğini analiz etmek için Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Fotoğrafçılık ve Kameramanlık Ön Lisans Programı’nda okuyan mezunlar, öğrenciler ve uzmanlardan oluşan katılımcılarla nitel ve nicel araştırma yöntemleri çerçevesinde odak grup görüşmeleri ve anket teknikleri kullanılmıştır. Geliştirilen uygulama dersinin öğrencilerde yarattığı memnuniyet ve fotoğrafçılık uygulama yeterliklerini ne ölçüde geliştirdiğini analiz etmek için Algılanan Öğrenme Ölçeği ve Memnuniyet Ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen nicel bulgulara göre, pilot çalışmaya katılan mezunların algılanan öğrenme ölçeği ve memnuniyet ölçeği ortalama puanları beklendiği gibi yüksek çıkmıştır. Nitel bulgular ise fotoğrafçılık eğitiminde uygulama dersinin önemli bir ihtiyacı karşıladığı ve katılımcıların bu tür uygulama derslerinin program genelinde yaygınlaştırılmasını talep ettiklerini ortaya çıkarmıştır. Odak grup görüşmesine katılan uzmanların, pilot çalışmaya katılan mezunların ve pilot çalışmanın ardından dersi ve süreci inceleyen gözlemci rolündeki öğrencilerin görüşleri, fotoğrafçılık eğitimi, uzaktan eğitim, öğrenme yönetim sistemleri ve çevrim içi araçların kullanımı bağlamlarında tartışılmış ve hem teorik hem de uygulamaya dönük öneriler geliştirilmiştir.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/28183Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [40]