Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKılıç, Levent
dc.contributor.authorDinçer, Gökhan Deniz
dc.date.accessioned2024-04-25T07:58:46Z
dc.date.available2024-04-25T07:58:46Z
dc.date.issued2023en_US
dc.date.submitted2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/28183
dc.description.abstractUzaktan fotoğrafçılık eğitiminde öğrencilere uygulama yeterliği kazandırmaya yönelik çevrim içi bir ders oluşturma amacını taşıyan bu tez, tasarım ölçütleri ve uygulayıcı topluluğu yaklaşımı bağlamında e-öğrenme sistemi hazırlanmasına ve geliştirilmesine odaklanmıştır. Uygulayıcı topluluğunun süreci, teknolojik alt yapı bileşenleri ve kullanıcı rolleri olmak üzere üç ana eksende geliştirilen bu sistem, öğrencilerin etkileşimli bir topluluk ile fotoğrafçılık uygulama yeterliklerini güçlendirmesi ve teoride öğrenilen bilgilerin uygulama ile desteklenmesi varsayımlarını taşımaktadır. Bu varsayımları test etmek ve geliştirilen uygulama dersinin uygulanabilirliği ve yaygınlaştırılabilirliğini analiz etmek için Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Fotoğrafçılık ve Kameramanlık Ön Lisans Programı’nda okuyan mezunlar, öğrenciler ve uzmanlardan oluşan katılımcılarla nitel ve nicel araştırma yöntemleri çerçevesinde odak grup görüşmeleri ve anket teknikleri kullanılmıştır. Geliştirilen uygulama dersinin öğrencilerde yarattığı memnuniyet ve fotoğrafçılık uygulama yeterliklerini ne ölçüde geliştirdiğini analiz etmek için Algılanan Öğrenme Ölçeği ve Memnuniyet Ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen nicel bulgulara göre, pilot çalışmaya katılan mezunların algılanan öğrenme ölçeği ve memnuniyet ölçeği ortalama puanları beklendiği gibi yüksek çıkmıştır. Nitel bulgular ise fotoğrafçılık eğitiminde uygulama dersinin önemli bir ihtiyacı karşıladığı ve katılımcıların bu tür uygulama derslerinin program genelinde yaygınlaştırılmasını talep ettiklerini ortaya çıkarmıştır. Odak grup görüşmesine katılan uzmanların, pilot çalışmaya katılan mezunların ve pilot çalışmanın ardından dersi ve süreci inceleyen gözlemci rolündeki öğrencilerin görüşleri, fotoğrafçılık eğitimi, uzaktan eğitim, öğrenme yönetim sistemleri ve çevrim içi araçların kullanımı bağlamlarında tartışılmış ve hem teorik hem de uygulamaya dönük öneriler geliştirilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectUzaktan Eğitimen_US
dc.subjectÖğrenme Yönetim Sistemien_US
dc.subjectFotoğrafçılıken_US
dc.subjectFotoğrafçılık Eğitimien_US
dc.subjectÇevrim İçi Uygulayıcı Topluluğuen_US
dc.titleUzaktan fotoğrafçılık eğitiminde uygulama yeterliği kazandırılmasıen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uzaktan Eğitim Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster