Başlık için Sosyal Bilimler Enstitüsü listeleme
Toplam kayıt 3504, listelenen: 2051-2070
-
Para arzındaki değişmelerin para talebi üzerindeki etkisinin çözümlenmesi ve Türkiye uygulaması (1982-1993)
(Anadolu Üniversitesi, 1997)ÖZET: İktisatçılar ekonomik olayları değerlendirmek için bazı makro yaklaşımlar geliştirmişlerdir. Ancak bu yaklaşımlar metodolojik açıdan farklılıklar gösterebilir ve olayların değerlendirilmesinde birbirlerine alternatif ... -
Para politikası şoklarının asimetrik etkileri : Türkiye ekonomisinde pozitif ve negatif şok asimetrisi
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Uzun dönemde para politikalarının yansızlığı, literatürde genellikle kabul edilen bir görüş olmasına rağmen, para politikalarının kısa dönem etkileri üzerinde yoğun bir fikir ayrılığı bulunmaktadır. Kısa dönem etkilere ... -
Para politikasının banka kredi kanalı yolu ile reel etkileri ve banka kredi faiz oranlarına geçişkenliği : Türkiye örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Para politikası uygulamaları reel ekonomik faaliyeti parasal aktarım mekanizması kanalları aracılığıyla etkilemektedir. Standart IS-LM modeline dayanan faiz oranı kanalının etkilerini genişleten kredi kanalında, bankalar ... -
Para politikasının yürütülmesinde Merkez Bankasının etkinliği, bağımsızlığı ve kredibilite sorunu
(Anadolu Üniversitesi, 1997)ÖZET: Son yıllarda Merkez Bankası üzerine yapılan çalışmalar merkez bankalarının para politikasının etkinliği ve bağımsızlığı arasındaki ilişkiyi test etmeye yönelik çalışmalardır. Genel kabul gören görüş, bağımsız merkez ... -
Paranın ekonomiye geçiş mekanizması ve Türkiye'deki kredi kanalları
(Anadolu Üniversitesi, 2001)Yüksek Lisans Tez Konusu olarak “Paranın Ekonomiye Geçiş Mekanizması ve Türkiye'de Kredi Kanalları” isimli çalışmayı seçmemdeki amaç, Paranın Ekonomiye Geçiş Mekanizmasının teorik çatısının kurulması, Türkiye'deki ticari ... -
Parasal aktarım mekanizması içerisinde varlık fiyatları kanalının işleyişi : Türkiye uygulaması
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Bu çalışmanın ana amacı parasal aktarım mekanizması içerisinde varlık fiyatları kanalının Türkiye?de teori ile eş değer ilerleyip ilerlemediğini incelemektedir. Çalışmanın ikinci kısmında parasal aktarım mekanizması kanalları ... -
Parasal aktarım mekanizması ve Türkiye ekonomisi için banka kredi kanalının etkinliği üzerine bir inceleme : teori ve uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Yakın geçmişte yaşanan küresel kriz finansal sistemin özellikle de bankacılık sisteminin ekonomik dalgalanmaların önemli bir belirleyicisi olduğunu göstermiştir. Finansal aracı kuruluşların özellikle de bankacılık sektörünün ... -
Parasal konjonktür teorileri, Türkiye ekonomisinde uygulanan para politikalarının konjonktürel etkileri
(Anadolu Üniversitesi, 2000)Modern ekonomilerin en büyük sorunlarından biri ekonomik faaliyet hacmindeki dalgalanmalardır. Konjonktür dalgalanmaları olarak adlandırılan bu süreç başta üretim ve işsizlik olmak üzere ekonomide birçok faktörü etkilemektedir. ... -
Parlamenter hükûmet sisteminin rasyonelleştirilmesi ve Türkiye örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2008)Hükümet sistemleri, yasama-yürütme ilişkisi üzerine kurulur. Erkler arasındaki ilişkiyi belirleyen ve biçimlendiren siyasi iktidar, hükümet sistemleri bakımından yaşamsal bir role sahiptir. Bu yüzden, tezin "giriş" kısmında, ... -
Patent başvurularının yüksek teknolojili ürün ihracatına etkisi : Türkiye örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Küreselleşen dünyada, yüksek teknolojili ürün ihracatı büyük önem arz eden konulardan biridir. AR-GE ve inovasyon faaliyetleri de ülkelerin özellikle yüksek teknolojili ürün ihracatında üzerinde durulması gereken faktörlerdir. ... -
Path analizi ve bir uygulama denemesi : gelişmişlik düzeyini etkileyen faktörlerin analizi
(Anadolu Üniversitesi, 2004)Bu çalışma, gelişmişlik düzeyi üzerinde etkili olduğu düşünülen değişkenlerin etkilerini belirlemek amacıyla, Türkiye'deki 2000 yılının idari yapısı esas alınarak, 81 ile ilişkin verilerle yürütülmüştür. Gelişmişlik düzeyi ... -
Pay sahibi haklarının korunması kapsamında anonim şirket yönetim kurulu kararlarının butlanı
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Anonim şirketlerde gün geçtikçe gücü artan yönetim kurulu karşısında pay sahiplerinin korunması için Türk ve İsviçre hukukunda çeşitli hukuki yollara başvurulduğu görülmektedir. Fakat bu yollar dahi yönetim kurulunun gücü ... -
Paydaş etkileşimi temelinde havalimanlarında sürdürülebilir yer hizmetleri misyonuna yönelik değer yaratma sürecinin analizi ve Kayseri havalimanında bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Havalimanı yer hizmetleri yönetimini geliştirmek için bir çerçeve yaklaşımı önerildiği bu çalışmada amaç paydaş etkileşimli değer yaratma sürecinin sürdürülebilir havalimanı yer hizmetleri misyonuna katkısını değerlendirmektir. ... -
Pazarlama amaçlı halkla ilişkiler uygulamalarında Aygaz örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2001)Günümüz modern kurum ve kuruluşları için hayati önem taşıyan işletme fonksiyonlarından biri pazarlamadır. Günümüzde bu fonksiyonun sağlıklı bir şekilde çalışması için tüm iletişim araçları seferber edilmiştir. İki yönlü ... -
Pazarlama araştırmalarının stratejik seçenek belirlemedeki rolü ve bu süreçte etkili olan faktörler
(Anadolu Üniversitesi, 2011)İsletme çevresinde sürekli değisen kosullar ve artan belirsizlik isletmelerin değisen kosullara uyum sağlamasını gerektirmektedir. İsletmeler stratejik seçenek belirleyerek dinamik ve rekabetçi çevre kosulları ile belirsizlik ... -
Pazarlama bilgi sistemi TUSAŞ Motor Sanayii A.Ş. (TEI) uygulaması
(Anadolu Üniversitesi, 1999)Pazarlama bilgi sistemi yönetim bilgi sisteminin gelişimidir ve yönetim bilgi sisteminin alt sistemlerinden biri olarak literatürde yer almaya başlamıştır. Pazarlama bilgi sisteminin ortaya çıkışı 1960'ların ikinci yarısıdır ... -
Pazarlama bilgi sisteminde sipariş alma ve satış işlemleri ve bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 1985)Bu çalışma, işletmelerdeki pazarlama faaliyetlerinin bir bölümünü oluşturan sipariş alma ve satış işlemlerini sistem yaklaşımıyla incelemek amacıyla yapılmıştır. Birinci bmlümün birinci kısmında, yönetim bilgi sistemi genel ... -
Pazarlama faaliyetleri içinde fuarlar-endüstri kuruluşlarının fuarlara yönelik tutumları ve madencilik sektöründe uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2009)Küreselleşme, gelisen teknoloji ve iletişim alanındaki ilerlemeler rekabeti arttırmakta ve ülkeleri birbirine yaklaştırmaktadır. İsletmeler büyümek ve gelişmek adına pazarlama faaliyetlerine ağırlık vermek zorundadırlar. ... -
Pazarlama iletişiminde ürün yerleştirme ve üniversite öğrencilerinin ürün yerleştirmeye ilişkin tutumlarına yönelik bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2006)Günümüzde pazarlama uygulayıcıları tarafından, son tüketicilere ulaşmak için bir çok iletişim aracı kullanılmaktadır. Hem bu yeni araçların hem de piyasada yer alan markaların çoğalması, tüketicilerin yoğun bir mesaj ... -
Pazarlama maliyetleri dağıtımı ve analizi
(Anadolu Üniversitesi, 1987)Pazarlama faaliyetlerine ilişkin maliyetlerin belirlenmesi ve analizin yapılması sonucu pazarlama faaliyetlerinin değerlendirilmesi ve hangi mallar yada hangi satış bölgeleri ya da satıcıların işletme için karlı olduğunun ...