Güncel Gönderiler: Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri
Toplam kayıt 105, listelenen: 61-80
-
İlköğretimde çalışan öğretmenlerin bilgisayar özyeterlikleri : Balıkesir ili örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2006)Günümüz eğitim-öğretim sürecinde bilgisayarın önemi sürekli artmaktadır. Milli Eğitim Bakanlığının bilgisayar kullanımını yaygınlaştırmak amacıyla 2001 yılında başlatmış olduğu çalışmalarla, bütün okullara bilgi teknolojisi ... -
Yüksek öğretimde WEB'e dayalı ve yüzyüze ders alan öğrencilerin öğrenme stratejilerinin, bilgisayar kaygılarının ve başarı durumlarının karşılaştırılması
(Anadolu Üniversitesi, 2005)Bu araştırmanın amacı yükseköğretimde Web'e dayalı ve yzyüze ders alan öğrencilerin öğrenme stratejileri ile bilgisayar kaygı durumlarının öğrencilerin başarıları ile ilişkisini ortaya koymaktır. Araştırma sonucunda aşağıdaki ... -
İlköğretimde çalışan branş öğretmenlerinin internet kullanma durumları
(Anadolu Üniversitesi, 2005)Bilişim teknolojilerinin eğitimde etkin bir şekilde kullanılmasıyla, bir çok öğretmen ve öğrenci dijital dünyadan yararlanmaktadır. Günümüzde okulların teknolojik gelişimini takip etmeye başlaması ile öğretmenlerin de bu ... -
Eğitimde bilgisayar kullanımına ilişkin anne-baba görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2005)Bu araştırmada öğrenci anne-babalarının eğitimde bilgisayarın kullanımıyla ilgili olarak ne tür görüşlere sahip oldukları incelenmiştir. Araştırmada, araştırmacı tarafından geliştirilmiş olan ve 35 sorudan oluşan bir anket ... -
İlköğretim 5. sınıf bilgisayar derslerinde çoklu zeka alanlarına göre düzenlenen öğretim etkinliklerine ilişkin öğrenci görüşlerinin alınması
(Anadolu Üniversitesi, 2005)Bu araştırmada bilgisayar derslerinde, çoklu zeka alanlarını içeren etkinliklere ilişkin öğrencilerin ne tür görüşlere sahip olduğu incelenmiştir. Araştırma 2004-2005 öğretim yılında Eskişehir Sami Sipahi İlköğretim Okulu ... -
Fen bilgisi öğretmenlerinin Web tabanlı öğretime ilişkin görüşlerinin belirlenmesi : ilköğretim 8. sınıf fen bilgisi dersi maddedeki değişim ve enerji ünitesinin Gagne'nin öğretim modeline göre Web tabanlı öğretimi
(Anadolu Üniversitesi, 2004)Son yıllarda öğretmen merkezli eğitim anlayışından öğrenci merkezli eğitim anlayışına doğru yönelme, öğrencinin öğrenme sürecine etkin katılımı gibi çağdaş eğitim anlayışlarının gelişmesi, Fen Bilgisi dersinin görsel, ... -
Farklı öğrenme stillerine sahip öğrencilerin e-ders tasarımlarına ilişkin görüşleri : Anadolu Üniversitesi uzaktan eğitim programları örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Öğrenci merkezli eğitimde öğrencilerin öğrenme özelliklerini bilmek, öğrenme stillerini belirlemek önem taşımaktadır. Öğrenme stillerinin bilinmesi bireylerin öğrenme döngüsündeki güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenerek ... -
Bir üniversite web sayfasını tasarlama ve geliştirme : üniversite öğretim elemanlarının üniversite web sayfalarına ilişkin görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2002)Bu çalışma, üniversite öğretim elemanlarının bir üniversite web sayfasında olması gerekenlere ilişkin görüşlerini saptamayı amaçlayan niteliksel bir araştırmadır. Bu araştırmaya iki farklı üniversiteden toplam yirmi sekiz ... -
Bilişim teknolojileri öğretmen adayları arasında çevrimiçi sosyal ağların öğretim amaçlı kullanımı
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Bu çalışmanın temel amacı, bilişim teknolojileri (BT) öğretmen adaylarının yoğunlukla kullandıkları çevrimiçi sosyal ağların (ÇSA’ların) öğretim amaçlı kullanımını bir yenilik olarak kabul etme süreçlerinin değerlendirilmesidir. ... -
Çevrimiçi ortamda oluşturulan dijital öyküleme etkinliklerine ilişkin öğretmen adayları ve ilköğretim öğrencilerinin görüşlerinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Bu araştırmanın amacı çevrimiçi dijital öyküleme etkinliklerinin Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri (BÖTE) öğretmen adayları tarafından ilköğretim altıncı sınıf öğrencilerine uygulanması sürecinde öğretmen adayları ve ... -
Bilişim teknolojileri öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersinde blog aracılığı ile tutukları günlüklerin yansıtıcı düşünme düzeylerine etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2013)Bu araştırmanın amacı, bilişim teknolojileri öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersinde blog aracılığı ile tuttukları günlüklerin yansıtıcı düşünme düzeylerine etkisinin belirlenmesidir. Araştırmada hem nitel hem ... -
Matematik öğretiminde ikna teknolojisi kullanımının bilişsel ve psikososyal sonuçları
(Anadolu Üniversitesi, 2013)Bu araştırmanın amacı, farklı öğretim yöntemlerinin kullanımıyla gerçekleştirilen matematik öğretiminin öğrencilerin akademik başarısına, eğitsel internet kullanım öz-yeterliğine ve arama motorlarını bilgi edinme amaçlı ... -
Ortaokul öğrencilerinin eğitim teknolojisi standartlarına ilişkin yeterliliklerinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2013)Teknolojinin bilgiyi yaratma ve var olan bilgiyi işleme süreçleri üzerindeki rolü her geçen gün artmaktadır. İçinde bulunduğumuz dijital çağdaki teknolojik gelişmelerin, insanların düşünme tarzlarını, davranışlarını, ... -
Teknolojinin öğrenci bağlılığındaki rolü ve derste teknoloji kullanımı ile öğrenci bağlılığı arasındaki ilişkilerin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2013)Son yıllarda öğrenci bağlılığının azalması sonucunda çok sayıda öğrencinin; okulu terk ettiği, formal öğrenim sürecini sonlandırdığı, derslerde başarısız olduğu, dersleri aksattığı, verilen ödev ya da görevleri yerine ... -
İlköğretim branş öğretmenlerinin öğretim sürecinde çevrimiçi ders materyallerini kullanma durumlarını etkileyen faktörler
(Anadolu Üniversitesi, 2013)Okullarda gerçekleşen teknolojik dönüşüm ve eğitim teknolojilerinin sayısındaki artış, öğretmenlerin öğretim sürecinde çevrimiçi ders materyallerini kullanmalarında, hangi faktörlerin ne kadar etkili olduğunun belirlenmesi ... -
Dönüştürücü öğrenme kuramı açısından öğretmen adaylarının bilgi ve iletişim teknolojileri entegrasyonu uygulamaları
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Bu araştırmanın amacı, Bilişim Teknolojileri (BT) öğretmen adaylarının dönüştürücü öğrenme kuramına dayalı olarak mikro düzeyde bilgi ve iletişim teknolojisi (BİT) entegrasyonu gerçekleştirme dönüşümlerini incelemektir. ... -
Öğrenen ve sistem hızında ilerleyen farklı çoklu ortam sunum türlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Araştırmanın amacı, farklı çoklu ortam sunum türleriyle (yazılı metin+animasyon veya ses+animasyon) farklı ilerleme hızlarında (öğrenen hızı veya sistem hızı) yapılan öğretimin öğrencilerin akademik başarı, bilişsel yük, ... -
Öğretmen adaylarının bilgi ve iletişim teknolojilerini kabul ve kullanımlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Eğitimde teknoloji entegrasyonunun önündeki engellerden biri öğretmenlerin teknolojiyi kabul ve kullanımlarıdır. Eğitim sisteminin gelecekteki insan gücü kaynağını oluşturan öğretmen adaylarının teknoloji kabül ve ... -
Araştırma görevlilerinin mesleki gelişime yönelik bakış açıları : eğitim fakülteleri örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2005)Bu araştırmanın amacı, eğitim fakültesi araştırma görevlilerinin mesleki gelişime yönelik bakış açılarını gereksinim, önem ve öneri boyutlarıyla belirlemek ve bu doğrultuda araştırma görevlilerinin mesleki gelişim alanlarında ... -
Dokuzuncu sınıf bilgi ve iletişim teknolojileri ders kitabının görsel tasarım ilkelerine göre değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının Milli Eğitim Bakanlığı tarafından belirlenen Lise birinci sınıf Bilgi ve İletişim Teknolojileri ders kitabının görsel tasarım ilkelerine uygun olup olmadığına ilişkin görüşlerini ...