Yayın tarihi için İletişim Bilimleri Fakültesi listeleme
Toplam kayıt 275, listelenen: 21-40
-
Gazete Haberlerinde Etik Standartların Yükseltilmesinde Okur Temsilcisinin Rolü
(2006)Medya kuruluşlarında ve özellikle gazetelerde okur temsilcisi (ombudsman) uygulaması son yıllarda tüm dünyada giderek yaygınlaşmaktadır. Okurların gazete içerikleri hakkındaki şikayetlerini dinleyerek onlara her hafta ... -
Otomobil Reklamlarında Yerleşik Toplumsal Cinsiyet Kalıpları: Türkiye'de Yayınlanan Televizyon Reklamları Üzerine Bir Çalışma
(2006)Toplumsal cinsiyet, hayatın her alanında karşımıza çıkan, pek çok kurum ve pratikle ilişkili bir olgudur. Günlük yaşantımızın önemli parçalarından biri olan reklamlar da mesajlarını bazen yerleşik toplumsal cinsiyet ... -
Gösteri Dünyasında Kadın Oyunculara Yönelik Cinsiyetçi Yaklaşım ve Bir Örnek Olay: Fat Actress
(2006)Pek çok iş alanında olduğu üzere gösteri dünyasında da kadınlara yönelik cinsiyetçi ve eşitsiz uygulamalar söz konusudur. Kadın oyuncuların yaşları ve bedenlerindeki dönüşüm bir role tercih edilmelerinde olumsuz faktörler ... -
Felsefi Eleştiri ve Ömer Kavur'un "Karşılaşma" Adlı Filminin Felsefi Eleştirisi
(2006)Film eleştirisi, eleştiride kullanılan ölçüte göre (teknik, psikolojik, sosyolojik, estetik eleştiri vb.) farklı adlar, başlıklar altında sınıflandırılabilir. Hangi ölçüt kullanılırsa kullanılsın, eleştiride amaç, ... -
Doğunun Paradoksu, Batının Özdeşliği ve Çağdaş Anlatı Sineması
(2006)Doğu ve batı kavramları yalnızca coğrafya olarak değil, içinde yaşadığımız dünyayı, insanı, yaşamı anlama ve anlamlandırma bağlamında da farklı yönlere işaret eder. Doğu kültürü ve Batı kültürü olarak adlandırılan bu ayrımın ... -
Sinemada Anlamın Oluşma Sürecine Bir Örnek: Nerdesin Firuze
(2006)Filmin kendine özgü bir dili vardır. Sinema kendi dili içerisinde anlamı oluşturmak için pek çok göstergeden yararlanır. Yönetmen de yapıtıyla izleyicilere iletmek istediklerini bu göstergeler aracılığı ile aktarır. Böylece ... -
Yedi Yıllık Örneklem Çerçevesinde Bir Kamuoyu Yansıması Olarak Okur Mektupları (Hürriyet Gazetesi Yazarı Emin Çölaşan Arşivi Evreninde)
(2006)‘Gazeteci-Yazar Emin Çölaşan'ın 1996-1997-1998-1999 Yıllarına Ait Kişisel Arşivinin, İçerik Analizi, Kamuoyu Yansımaları Ve Bir Döneme İlişkin Türkiye'nin Sosyal Hareketlilik Röntgeninin Belirlenmesine Yönelik Çalışma’ ... -
Eskişehir Basını Neden Tiraj Kazanıyor?
(2006)Yaygın gazetelerin satış rakamlarında yıllardır önemli bir hareketlilik dikkati çekmezken, Eskişehir basınında son iki yıldır neredeyse hem yayınlanan gazete sayısı hem de gazetelerin toplam satış rakamı ikiye katlanmıştır. ... -
Online learning programs as learning organizations: A case study of information management programs at Anadolu University, Turkey
(2006)This study consists of the results of a study in which facilitators' attitudes toward effectiveness of various media used in the Information Management Associate Degree Program (IMP) of Anadolu University, Turkey. The study ... -
Integrating computer-supported learning into traditional distance courses
(IGI Global, 2006)This chapter describes how a traditional distance education provider, Anadolu University of Turkey, integrated computer-supported learning into its traditional distance courses. Anadolu University has been struggling with ... -
Japan's televisual discourses: Infotainment, intimacy, and the construction of a collective uchi
(Routledge, 2006)[No abstract available] -
Eskişehir Ölçeğinde Yerel Gazete Okuma Alışkanlığı ve Okur Beklentileri Üzerine Bir Alan Araştırması
(2006)Eskişehir ölçeğinde alan araştırmasına dayalı bu çalışmada, okurun yerel gazete okuma alışkanlığının doğası tanımlanmaya çalışılmıştır. Demografik özellikler, yerel gazete okuma alışkanlığı ve yerel gazetelerden beklentiler ... -
Digital access and human development
(Computational Mechanics Publications LTD, 2006)Human development has traditionally been associated with factors in the economy, health, and education. In recent years, however, access to digital technologies has been considered a significant indicator of sustainable ... -
Medyaya Yönelik Kuramsal Tanımlamalarla İlgili Muhabirlerle Yapılan Saha Araştırması
(2006)Bu araştırmanın temel amacı, liberal-çoğulcu ve eleştirel iletişim yaklaşımları içinde konumlanan bilim insanlarının bakış açılarının ve tanımlamalarının muhabirlerce nasıl kabul edildiğini ortaya çıkarmaktır. Araştırmanın ... -
Türkiye'de Haber Verme İşlevinin Kişilik Hakları ve Etik Yaklaşımla Değerlendirilmesi
(2006)Globalleşme ile birlikte dünyadaki her şey gibi ülkelerin enformasyonu yayma sistemleri de değişime ayak uydurmak durumunda kalmış, bireylerin eğlence, eğitim, boş zamanları değerlendirme yanında bilgiyi yayma ve aktarma ... -
Video Sanatında Yapıçözümü: Araç ve Mesaj Olarak Video
(2006)Sanat yapıtları aynı zamanda birer iletişim ortamlarıdır. McLuhan, araç mesajdır derken, kitle iletişim araçlarının önemini vurgular. Aynı olgu hem bir kitle iletişim aracı, hem de bir sanat ortamı olan video için de geçerli ... -
The Perception of Violence Content in Television Newscasts by Children
(2006)Bireyin yaşadığı dünyayı algılaması, anlamlandırması, yeni tutum ve davranış kalıpları geliştirmesinde bir tür kanaat önderliği misyonu da olan televizyonun bu bağlamda ürettiği mesajlar özellikle ‘gerçeğin sunumu’ olarak ... -
Okulun Penceresinden: Gazetecilik Öğrencilerinin Barış Kültürü ve Kültürel Çeşitlilik Kavrayışları
(2007)Bu çalışma, iletişim fakültelerinde gazetecilik eğitimi alan son sınıf öğrencilerinin barış kültürü ve çokkültürcülüğe ilişkin yaklaşımlarının yaygın haber üretim pratiklerine ve kendi haber yazım süreçlerine yansıma ... -
Televizyon Reklamlarında Çocuğa İlişkin Toplumsal Cinsiyet Rollerinin Sunumu
(2007)Toplumsal cinsiyet, toplum tarafından dayatılan ve beklenilen, erkeklik ve kadınlıkla ilişkilendirilmiş sosyal ve kültürel değerleri içerir. Sosyalleşmeden ve sosyal bağlamdan çıkarılan kavramın toplumdaki yansıması kadına ...