Başlık için İletişim Bilimleri Fakültesi listeleme
Toplam kayıt 275, listelenen: 212-231
-
Taşra, gelenek ve toplumsal cinsiyet: Dar alanda kısa paslaşmalar
(2008)Serdar Akar’ın ikinci filmi Dar Alanda Kısa Paslaşmalar 1980’li yılların başında sevimli ve gelişmeye açık bir Anadolu şehri olan Bursa’nın, geleneksel değerlerin hüküm sürdüğü/başat olduğu bir semtinde geçmektedir. Film ... -
Teacher immediacy behaviors and participation in computer mediated communication
(2009)Few concepts in instructional communication literature have received as much attention as teacher immediacy. However, educational communication scholars have thoroughly studied immediacy behaviors mainly in traditional ... -
Technocapitalist (tele)vision: The Wideshows and Infomercials in Japanese Television
(2007)Etnografik veri toplama yöntemlerinden yararlanılan bu çalışmada, Japon televizyon yayıncılığının hızla tecimselleşen türlerinden Wideshowların üretim süreçleri, eleştirel ekonomi-politik yaklaşımla incelemektedir. Japon ... -
Technophile individual in society: examples from cinema to technium
(2016)Since technology invaded human life, there has been a strong relationship between humans and machines. In this relationship, similar to other relationships in which humans are involved, there are emotions. ... -
Televizyon Ekranından İnternet'e: Melez Bir Tür Olarak "Sınıf 2010
(2014)Televizyon yayıncılığı 2000'li yıllara gelindiğinde, gerek teknolojik altyapısı gerekse organizasyon yapısı ve yayınladığı içerikle, 1980'ler ve 1990'lardaki tek hakim kitle iletişim aracı olduğu dönemden gözlemlenebilen ... -
Televizyon Haberlerini Okumak: Çocuk İzleyicilere Göre Televizyon Haberlerinden Yansıyan Türkiye
(2008)21. yüzyılın en geniş hedef kitleye ulaşabilen ve etki düzeyi en yüksek kabul edilen kitlesel iletişim aracı televizyon, kuşkusuz aynı zamanda birey ve toplum için en önemli sosyalleşme araçlarından biri olarak da ... -
Televizyon Programı İçeriği Dereceleme Sembollerinin Kullanımı ve Ebeveyn Yönlendirmesi
(2008)Ebeveynler çocuklarını televizyon programlarının zararlı olabilecek içeriğinden koruma çabası içerisindedirler. Bu çabaya yardımcı olması için Ekim 2006 tarihinde Türkiye’de akıllı işaretler olarak adlandırılan yaş ve ... -
Televizyon reklamlarında aileye ilişkin değerlerin temsili
(2012)Toplumda farklı özelliklere sahip grup ve bireyler, kültürün bizatihi kendi özellikleri çerçevesinde şekillenen değerlerle bir arada yaşarlar. Toplumsal değerler bireylerin kişiliklerinin gelişiminde ve diğer bireylerle ... -
Televizyon Reklamlarında Çocuğa İlişkin Toplumsal Cinsiyet Rollerinin Sunumu
(2007)Toplumsal cinsiyet, toplum tarafından dayatılan ve beklenilen, erkeklik ve kadınlıkla ilişkilendirilmiş sosyal ve kültürel değerleri içerir. Sosyalleşmeden ve sosyal bağlamdan çıkarılan kavramın toplumdaki yansıması kadına ... -
Televizyon ve gazetede reklamdan kaçınmayı etkileyen değişkenler
(2010)Bu çalışmada televizyon ve gazete mecrasına yönelik reklamdan kaçınmayı etkileyen değişkenler incelenmiştir. Araştırmada veri toplama yöntemi olarak yüz yüze anket kullanılmış ve 527 kişi ile anket yapılmıştır. Çalışmada ... -
Televizyondaki Canlı Yayınlarda Zaman Kavramının Yapılandırılması
(2008)Televizyon; görüntüsü ve sesi ile algılamalarda değişikliklere yol açarak, geçen nesnel zamanı, öznel zaman haline getirmektedir. Geçen zamanı ilgi çekici hale getirmeyi başaran televizyon bunu teknolojinin ve insan algısının ... -
A Theoretical Framework for the Evaluation of Virtual Reality Technologies Prior to Use: a Biological Evolutionary Approach Based on a Modified Media Naturalness Theory
(Istanbul Kultur University, 2016)The rapid development of information and communication technologies has opened a whole new realm of applications for these technologies. One such application is the development of virtual reality, which aspires to immerse ... -
TOJDE: Electronic publishing and a review of ten years' experience in Turkey
(2012)This review examines The Turkish Online Journal of Distance Education (TOJDE) over a ten years period from 2000-2010. The study provides an opportunity to examine publishing activities such as number of published articles, ... -
Toplayıcılık'tan Uzmanlık Alanına Film Arşivciliği
(2014)Film arşivciliği, giderek daha çok sayıda ve türde film üretilmesi nedeniyle birçok altbaşlık kazanmaktadır. Diğer taraftan, yeni teknik olanaklara kolayca ulaşılmasıyla görsel-işitsel yapımlar, hızla artmaktadır. Bu ... -
Toplumsal cinsiyet bağlamında türkiye yazılı basınında şiddet haberleri ve haber fotoğrafları
(2013)Toplumsal cinsiyet ilişkilerinden kaynaklanan şiddet, toplumsal cinsiyet rolleri bağlamında, ka- dınları olduğu kadar erkekleri de kapsamaktadır. Bu şiddetin haber ve haber fotoğrafı olarak temsilinde, yazılı basına belirli ... -
Transformation of a Newspaper into an Internet TV: A Case Study on Hurriyet TV
(Studia Universitatis Babes-Bolyai, 2013)This study is interested in transformation of printed media in recent years and how the academic discussions on media convergence can help us to understand the change. As a case study, the research focuses on a Turkish ... -
The Transformation of Unique Turkish Cultural Symbols into Emoji: A Study of Cultural Symbols in Digital Communications
(İstanbul University, 2017)In this digitized age of speed and communication, the modern individual prefers short and concise messages, refrains from long messages, and even balks at the thought of reading lengthy texts. Our attention is now directed ... -
TRT radyo prodüktörlerinin Türkiye'de kamusal radyo programcılığı ve popüler radyo programcılığı
(2011)Bu çalışmada, TRT radyo prodüktörlerinin, TRT geleneği olan klasik radyo yayıncılığı/ programcılığı ile günümüz popüler radyo yayıncılığı/programcılığına ilişkin görüşleri değerlendirilmiştir. Bu amaç doğrultusunda TRT ... -
Turkey and Azerbaıjan: The dream versus the reality or the reality versus the dream for 'two states and one nation'
(2012)Sovyet Sosyalist Cumhuriyetleri Birliği'nin dağılmasının ardından 1991 yılında bağımsızlığını kazanan Azerbaycan ve diğer bağımsızlığını yeni elde eden ülkeler ile ekonomik ilişkilerin geliştirilmesi bölgede güç kazanmak ... -
Turkey as "a positive other': a theoretical discussion to comprehend the British media's view on Turkey-EU relations
(Routledge Journals, Taylor & Francis LTD, 2016)No country has waited at the front door of the EU as long as Turkey. In addition to Turkey's different status compared to the EU membership candidacy processes of other countries, there is also an awkward relationship ...