Browsing İletişim Bilimleri Fakültesi by Language "tur"
Now showing items 1-20 of 183
-
1989 Bulgaristan Göçmenlerinin Kültürlerarası İletişim Pratikleri: Eskişehir Örneği
(2014)1989 yılında zorunlu göçe tabi tutulan Bulgaristan Türklerinin büyük bir kısmı Türkiye'ye gelmeyi tercih etmiştir. Bu çalışmada Eskişehir'de Şahin Tepesi'nde yaşayan Bulgaristan göçmenlerinin gündelik hayatıyla ilgili bazı ... -
1999 Marmara Depreminin Mudanya Halkı Üzerindeki Psiko-Sosyal Etkileri
(2003)Rüstemli ve Karancı (1997) 1992 Erzincan depremi sonrası yörede yaptıkları araştırmada, afetzedelerin kaygı ve korku düzeyleri ve hayatlarına yön verebileceklerine olan inançlarının olası depremlere karşı hazırlık yapma ... -
21. Yüzyılın Bilimi: Şebekeler Bilimini ve Barabasi'yi Anlamak
(2007)Yönetim alanının, her dönemin başat bilimsel paradigmasını izlediği söylenebilir. Bu yüzyıla kadarki bilimsel paradigma dünyayı, sistemleri, örgütleri anlamak konusunda indirgemeci yaklaşmıştır. Ancak örgütlerin makine ... -
60 Yaş üstü sosyal medya kullanıcılarının kullanıcı arayüzü deneyimlerinin incelenmesine yönelik bir araştırma çalışması
(Anadolu Üniversitesi, 2018)İnternet teknolojilerinin gündelik hayatın vazgeçilmez bir parçası haline gelmesi, farklı özelliklerdeki kullanıcıların ihtiyaçlarına yönelik arayüz tasarım alternatiflerini gündeme getirmiştir. Her yaş grubundan insanın ... -
Açık ve uzaktan eğitim kurumlarının web sitelerinin popülaritesi
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Çalışmada açık ve uzaktan eğitim kurumlarının, web sitelerinin popülerliklerinin araştırılması amaçlanmıştır. Amaç doğrultusunda çalışmada, öğrenci sayısı 100.000’in üzerindeki 18 üniversitenin kurumsal web sitelerinin; ... -
Açık ve uzaktan eğitimde bir pazarlama iletişimi aracı olarak web siteleri ve sosyal medya
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Bu çalışmada, Açık ve Uzaktan Eğitim (AUE) kurumlarının kurumsal web sitelerini ve sosyal medyayı pazarlama iletişimi amacı ile etkin biçimde kullanıp kullanamadıklarının değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla, 2012 ... -
Ahlak kavramının kelime olarak siyasi söylem içerisinde kullanılması: Sosyal medya ortamı olarak Twitter örneği
(2013)Ahlak ile siyaset ilişkisi modern toplumla birlikte daha çok yakınlaşan bir sürece girmiş ve bireyden topluma, ahlak ile siyaset birbiriyle paralel gelişmeler göstermiştir. Özellikle bireyin ahlak ile siyaset arasında ... -
Aksiyon filmlerinde iyi ve kötünün temsili: Die Hard üzerine bir inceleme
(2011)Aksiyon filmleri Hollywood’da bir tür olarak her zaman önemli bir yere sahiptir. Egemen kurumların ve geleneksel değerlerin meşrulaştırılmasında ve ideoloji aşılanmasında ana karakterlerin tipik yapılandırılmasıyla iyi ve ... -
Aldıkları Eğitimle İlgili Üniversite Öğrencilerinin Algı, Görüş ve Değerlendirmeleri
(2017)Bu çalışmada, Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi lisans öğrencilerinin aldıkları eğitim ile Merrill'in öğretimin temel ilkelerinin ne kadar uyumlu olduğu araştırılmıştır. Merrill'in öğretimin temel ilkelerininin ... -
Amerikanvari Seçim Sonu Konuşmalarının Milli Bir Örneği Olarak 'Balkon Konuşmaları': 2014 Cumhurbaşkanlığı Seçimi Konuşması Üzerine Retoriksel Bir Analiz*
(2015)Bu çalışmada, 'balkon konuşması' olarak anılan, ilk olarak 22 Temmuz 2007 seçimlerinin sonunda dönemin başbakanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından partisinin (Adalet ve Kalkınma Partisi) genel merkezinin balkonundan yaptığı ... -
Analysis of Advertisement within a Dramatic Framework: A TV Commercial in Terms Absurd Dramaturgy
(İstanbul University, 2018)This study was carried out with the thought that, as an interdisciplinary field, advertising is closely related to art as well as to various branches of science. The research is grounded on Stern's (1990) study of advertising ... -
Berber-Müşteri İletişimi: Berber Koltuklarında Neler Konuşuyor, Hangi Sırları Paylaşıyorlar
(2016)Türkiye'de; kentlerde yaşayan ve çalışan insanlar; düzenli olarak berbere gitmek durumundadırlar. Olağanüstü bir durum olmadıkça da hep aynı berbere gitmeyi tercih etmektedirler. Berberlerin müşterileriyle olan ilişkilerinin ... -
Beyaz Türkler: Medyanın Ürettiği ve Dönüştürdüğü Bir Kavram
(2018)Türkiye’de 1980 sonrasında yaşanan siyasi gelişmeler ve toplumsal dönüşüm, merkez ve çevre arasındaki gerilimi daha belirgin hale getirmiştir. Hızlı kentleşme, kırsallığın kentlerde görünür olmaya başlaması ve neoliberal ... -
Beyaz Türkler: medyanın ürettiği ve dönüştürdüğü bir kavram
(Akdeniz Üniversitesi, Haziran 20)Türkiye’de 1980 sonrasında yaşanan siyasi gelişmeler ve toplumsal dönüşüm, merkez ve çevre arasındaki gerilimi daha belirgin hale getirmiştir. Hızlı kentleşme, kırsallığın kentlerde görünür olmaya başlaması ve neoliberal ... -
Bilgisayar, internet ve video oyunları arasında çocuklar
(2011)Bilgisayar, internet ve video oyunları ile hızla gelişen bir ekonomi sektörünün yarattığı sanal dünyanın çocuklar üzerindeki etkilerine ait tartışmalar giderek ülkemizde de yoğunlaşıyor. Aileler, psikologlar, sosyologlar, ... -
Bilim-kurgu film türünde ideoloji örneği:TRON Efsanesi
(2016)Her film türü kendi ideolojik kurallarına sahiptir ve o film türündeki her film ideolojik bakış açısını güçlendirmek için bu kuralları takip eder. Büyük gişe hasılatına sahip film türlerinden biri olan bilim kurgu, ideolojik ... -
Bir Güzellik Miti Olarak İncelik ve Kadınlarla İlgili Beden İmgesinin Televizyonda Sunumu
(2005)Televizyon kitle iletişim araçları içinde etkili bir konuma sahiptir. Sosyokültürel ideallerin en güçlü aktarıcılarından biri olmasından dolayı toplumda önemli bir role sahiptir. Bu çalışmanın amacı televizyondan gelen ... -
Bir Sosyalleşme Aracı Olarak Yeni Medya
(2015)Yeni medya 2000'li yılların en moda kavramlarından biridir. Gerek doğrudan medya üzerine yapılan çalışmalarda, gerekse dolaylı olarak medya ile ilişkilendirilmiş araştırmalarda yeni medyanın karakteristik özellikleri farklı ... -
Bütünleşik Pazarlama İletişiminin Türkiye'deki Yansımaları: Reklam ve Halkla İlişkiler Ajanlarına Yönelik Bir Araştırma
(2007)Bütünleşik pazarlama iletişimi (BPİ) kavramı ve unsurları son yıllarda tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de iletişim alanı çalışanları ve akademik çevreler arasında tartışılmaktadır. BPİ ile ilgili literatürde; kültürler-arası ... -
Bıscolata Reklamındaki Yarı Çıplak Erkekleri İzleyen Erkeklere Dair Bir Alımlama Çalışması1
(2016)Erkek bedenin kadın bedeni gibi reklamlarda çekici bir nesne olarak kullanılmaya başlanması 20. yüzyılın sonlarına rastlamaktadır. Kullanılan erkek bedenleri aynı kadın bedenlerinin reklamlarda kullanıldığı gibi kusursuzdur. ...