Güncel Gönderiler: Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
Toplam kayıt 111, listelenen: 21-40
-
Orta Seviye Yetişkin Türk Öğrencilerin Derse İngilizce Katılım İstekliliğini Etkileyen Faktörler
(2017)Bu nitel çalışma, Anadolu Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu'nda okuyan, İngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen, orta-seviye yetişkin Türk öğrenciler arasında, İngilizce iletişim kurmaya istekliliğin altında yatan ... -
Sahne Bilgileri ve Uyumsuz Tiyatrodan Bir Örnek: Eugene Ionesco'nun Kral Ölüyor'u
(2003)Günümüzde örnekleri bulunan hemen tüm oyunlarda, aynı yazarın kaleminden çıkmasına karşın birbirinden farlı iki metin bulunmaktadır. Bunlar, kökenleri Fransızca olup Türkçe'de de kullanılan "didascalie" ve "répliques", ... -
Transfer in der Gesprochenen Sprache in der Klassenkommunikation
(2008)Bu çalışmada sınıf içi söylemde dilsel, toplumsal ve kültürel aktarımlar ele alınacaktır. Veriler dersi yürüten öğretim elemanı tarafından ders esnasında kaydedilmiştir. Çevriyazıya dönüştürülen verilerin sayısı yirmidir. ... -
Yerli Turistlerin Eskişehir'in Kültür Turizmine İlişkin Algıları
(2014)Kültür Turizminin 1980'li yıllarda giderek önem kazanmasında, nitelikli turist olarak nitelendirilen kültür turisti sayısının dünyada giderek artması ve ülkelerin kültür turizm potansiyelleri büyük önem taşımaktadır. Türkiye ... -
İngilizce Hazırlık Programındaki Öğrenci ve Okutmanların İngilizce Konuşma Sınavlarına Dair Görüşleri
(2017)Nitel bir araştırma desenine sahip bu çalışma, İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen üniversite hazırlık sınıfı öğrencilerinin ve İngilizce okutmanlarının akademik yıl içerisinde yapılan İngilizce konuşma sınavlarına ... -
Alphonse Daudet'nin Şehirli Kız Adlı Oyununda Karşıtlıklar
(2004)Bu çalışmada, Alphonse Daudet'nin Şehirli Kız adlı oyunundaki karşıtlıklar incelenmektedir. Bir taraftan, sahnede bir kez bile görünmeyen ve tek söz etmeyen Şehirli Kız ile Vivette adındaki köylü bir kız olmak üzere diğer ... -
Der begrift '' Fremd '' und fremde nationen in Ausdrücken der Türkischen studierenden
(2006)Bu çalışmada 96 Türk üniversite öğrencisinin yabancı kavramını nasıl dile getirdiği ve yabancı ulusları nasıl betimlediği sorgulanmıştır. Önce kavramlar tartışılmış ve görüşme tekniği ile yapılan uygulama sonuçları ... -
La Paraphrase Sous un Angle Discursif (Cependant / Pourtant / Toutefois)
(2014)Bu çalışmada, ilk olarak 'anlam' ve 'anlamlama' arasındaki fark açıklanmış, sonra açımlama sürecinin özellikleri söylemsel açıdan ele alınmış ve iki sözce arasındaki anlamsal eşdeğerliğin belirlenmesini sağlayan ölçütler ... -
İngilizce öğretim elemanı asistanlığı programı kapsamında istihdam edilen ingilizce öğretim elemanı asistanlarının profillerinin incelenmesi
(2013)Türkiye'de ilk defa 2010-2011 öğretim yılında Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı ve Fulbright Eğitim Komisyonu arasında yapılan anlaşma çerçevesinde uygulanmaya başlanan İngilizce öğretim elemanı asistanlığı programı ile ... -
La production orale en langue etrangere: Vainer e 1'anxiete
(2012)Öğrenmekte oldukları yabandı dilde konuşmaları istenildiğinde, öğrencilerin çekindikleri hatta konuşmaktan kaçındıkları gözlenmektedir. Yabancı seslerle, yabancı kelimelerle karşı karşıya gelmek, özellikle de sözlü olarak ... -
Weibliches Schreiben: Weibliche Seh-Und Schreibweisen in der Literatur-Dargestellt am Roman Elfriede Jelineks "Die Liebhaberinnen"
(2007)Bu çalışmada, Avusturya Edebiyatı'nın çağdaş kadın yazarlarından 2004 yılında Nobel edebiyat ödülü alan Elfriede Jelinek'in "Die Liebhaberinnen"adlı romanı örneğinde, kadın yazarlara özgü yazmanın ve bakış açısının farklılığı ... -
Yabancı Dil Sınıflarında İşbirlikçi Grup Çalışması
(2006)Bu çalışmada, işbirlikçi öğrenme modeli esas alınarak, özellikle yabancı dil sınıflarında, küçük grup çalışmalarının yararlan ve gerekliliği tartışılmıştır. Bu bağlamda öncelikle işbirlikçi öğrenme modelinin genel çerçevesi ... -
Nezihe Meriç'in 'Suskun Ezgisi' Öyküsünde İç-Söylem Biçimleri
(2005)Özet Nezihe Meric'in Bir Kara Derin Kuyu başlıklı öykü kitabındaki 'Suskun Ezgisi' adlı öyküde, anlatıcının arka planda kaldığı ve anlatı kişisiyle özdeşleştirilecek bir bilincin baskın olduğu bir öyküleme durumu var. ... -
Internet pour l'approche communicative?
(2011)70?li yıllarda iletişimsel yöntemin doğuşu yabancı dil öğretimi alanında büyük bir yeniliğe olanak vermiş ve bu yeniliğin sebebi söz konusu yöntemin iletişim becerisi kazanımı, öğrenci merkezli olması, özgün dokümanlar ... -
Didactique des langues,evolution de la technologie et internet
(2009)Öğretmek, derslerde özgün bir dil dinletmek, öğrencileri güdülemek ve yabancı dil öğrenimini kolaylaştırmak amacıyla, dil öğretimi daima yeni araç-gereçler kullanmıştır. Dil öğretimi, teknolojik gelişmeleri takip ederek ... -
Students? attitudes towards learning English grammar: A study of scale development
(2015)Learning a language means not only studying four skills of proficiency, but also understanding the system of rules underlying. In this respect, learners? attitudes towards grammar are also of vital importance. The main ... -
Aussprachliche Interferenzen der Studenten bei der DaF-Lehrerausbildung
(2013)Bu araştırmanın amacı, Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Almanca Öğretmenliğinde öğrenim gören öğrencilerin telaffuz hatalarını ve bu hataların nedenlerini belirlemektir. Bu amacı gerçekleştirebilmek için öğrencilere ... -
Un site de classe pour laproduction ecrite FLE : Quelle etait sa lacune ?
(2011)Günümüzde, yaygın olarak kullanılan bilgisayar ve bilgi teknolojileri eğitim öğretim ortamında etkin olarak kullanılmaktadır. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fransızca Öğretmenliği Programı’nda yazılı anlatım dersini ... -
Comparison of Chinese and Turkish EFL learners on the use of compliment responses
(2017)Bu çalışma söylem tamamlama testi yoluyla veri toplayarak İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen Çinli ve Türk öğrencilerin iltifatlara verdikleri yanıtları incelemeyi hedeflemektedir. Çalışmanın katılımcıları Orta-Altı ... -
La compréhension et l’expression orales en langue etrangère: Travailler avec les balados
(2011)Les apprenants de langue étrangère redoutent l’oral pour des raisons différentes comme la peur de ne pouvoir parler devant un public, de faire des erreurs et les enseignants recherchent des moyens pour venir en aide à ces ...