Başlık için Makale Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 157, listelenen: 68-87
-
La La Land Filminin Metinlerarası Evrende Göğe Yükselişi
(2017)Yapısalcı çalışmalar, kendisinden anlam üretilebilen sözel, görsel, işitsel her yapıyı bir 'metin' gibi değerlendirmeyi öğrettiğinden; Roland Barthes "yazarın ölümü"nü duyurduğundan beri farklı metinlerle farklı okumalardan ... -
Lütfi Ömer Akad ve Yalnızlar Rıhtımı (1959): Biçemsel Bir Analiz
(2009)Sinema sanatında biçemi olan bir yönetmen her filmde kendi sinema diline ait unsurları barındırır ve bu dili mutlaka izleyicisine hissettirir. Biçemi oluşturan unsurlar anlatı yapısı, sinematografi, mizansen, kurgu ve ses ... -
Mapping Journalism Cultures Across Nations a Comparative Study of 18 Countries
(Routledge Journals, Taylor & Francis LTD, 2011)This article reports key findings from a comparative survey of the role perceptions, epistemological orientations and ethical views of 1800 journalists from 18 countries. The results show that detachment, non-involvement, ... -
Marka Tercihinde Duyuların Rolü: Starbucks ve Kahve Dünyası Markalarının Duyusal Markalama Açısından Karşılaştırılması
(2017)Duyusal markalama, markaların tüketicilerle daha güçlü duygusal bağlar kurmasını sağlamak amacıyla duyu organlarının bir arada kullanılmasıyla gerçekleştirilen, tüketicide markaya yönelik tutum ve çağrışım oluşturmayı ... -
Matbaa Teknolojisinin Osmanlı Devletine Giriş Koşulları ve Tartışmalar
(2017)Batılı tarih yazıcılığına göre hareketli matbaanın icat edildiği tarih olarak kayıtlara geçen 15. yüzyıl, batının doğuya karşı elde edeceği üstünlüğün temellerini de atacağı bir süreci başlatmıştır. Takip eden süreçte ... -
Measuring Perceived Service Quality of Higher Education
(2005)Bu çalışmanın amacı yükseköğretimde sunulan hizmetlerin kalitesinin nasıl algılandığını belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda, Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi araştırma alanı olarak belirlenmiştir. Araştırma ... -
Measuring readiness for e-learning: Reflections from an emerging country
(IEEE Computer Soc, Learning Technology Task Force, 2005)In order to benefit from e-learning, companies should conduct considerable up-front analysis to assess their readiness. There are a number of instruments in the market that can be used for assessing readiness for e-learning. ... -
Media education in Turkey: Toward a multi-stakeholder framework [Educación en medios en Turquía: Hacia una red de actores múltiples]
(2009)Starting with the 1990s, private radios and televisions were the primary steps in Turkish media's new structure. At that time, there was no interest in media literacy or media education for people, especially for children. ... -
Medya Endüstrisinde Kamu ve Özel Sektör Çalışanlarının, Örgütsel Bağlılık Konusu Bağlamında Karşılaştırmalı Analizi
(2016)Entelektüel sermaye, fiziksel ve finansal sermayenin dışında işletmeleri başarıya ulaştıran önemli bir güçtür. Medya gibi insan odaklı bir sektörde gerek insanın, gerekse ürettiklerinin kurumlara katacağı artıları ... -
Medyaya Yönelik Kuramsal Tanımlamalarla İlgili Muhabirlerle Yapılan Saha Araştırması
(2006)Bu araştırmanın temel amacı, liberal-çoğulcu ve eleştirel iletişim yaklaşımları içinde konumlanan bilim insanlarının bakış açılarının ve tanımlamalarının muhabirlerce nasıl kabul edildiğini ortaya çıkarmaktır. Araştırmanın ... -
Metin Erksan’ın Kuyu Filminin Mitolojiye Dayalı Bir Perspektiften Çözümlenmesi
(2016)Metin Erksan Türk sinemasının en önemli yönetmenlerinden biridir. Yarattığı sinema diliyle olduğu kadar, filmlerinde seçtiği konularla, iyiyi, kötüyü içinde barındıran gerçekçi ve derin karakterleriyle sinemamızda iz ... -
Miyazaki and the West: A Comparative Analysis of Narrative Structure in Animated Films for Children
(2008)Bu makale, 1994 ve 2006 yılları arasında Disney ve Dreamworks gibi yapım şirketleri tarafından çocuklar için yapılmış olan animasyon filmleri arasından seçilen filmlerin analizini yapmakta ve sonuçları dünya çapında bir ... -
Nostalgia versus feminism in British costume drama
(2009)Bu makale son yirmi beş yılda yapılmış örnekler üzerinden kostüm drama (daha çok İngiliz) olgusunu ve “dönem” filmi olarak adlandırılan filmler üzerine olan kuramsal tartışmayı incelemektedir. 1980’lerin ve 1990’ların ... -
Nöropazarlama Uygulamalarının Etik Bağlamında Değerlendirilmesi
(2016)Pazarlama alanı sürekli değişmekte ve tüketiciyi etkileme konusunda yeni yaklaşımlar ortaya çıkmaktadır. Tüketiciyi anlamak, onların zihninde yer edinmek ve bunu kalıcı hale getirmek bilinçlenen tüketici yapısından dolayı ... -
Okulun Penceresinden: Gazetecilik Öğrencilerinin Barış Kültürü ve Kültürel Çeşitlilik Kavrayışları
(2007)Bu çalışma, iletişim fakültelerinde gazetecilik eğitimi alan son sınıf öğrencilerinin barış kültürü ve çokkültürcülüğe ilişkin yaklaşımlarının yaygın haber üretim pratiklerine ve kendi haber yazım süreçlerine yansıma ... -
Organizational change and applicability of Six Sigma Management Model in the Turkish National Soccer Team
(Gdansk University Physical Education & Sport, 2018)Background: In recent years, the Six Sigma Methodology has been primarily applied to the enhancement of performance. The purpose of this study was to implement Six Sigma Management Models in the Turkish National Soccer ... -
Otomobil Reklamlarında Yerleşik Toplumsal Cinsiyet Kalıpları: Türkiye'de Yayınlanan Televizyon Reklamları Üzerine Bir Çalışma
(2006)Toplumsal cinsiyet, hayatın her alanında karşımıza çıkan, pek çok kurum ve pratikle ilişkili bir olgudur. Günlük yaşantımızın önemli parçalarından biri olan reklamlar da mesajlarını bazen yerleşik toplumsal cinsiyet ... -
Örgüt Kültürü ve Örgütsel İletişim Arasındaki İlişkinin Örgüte Bağlılık ve İş Tatminine Etkisi: Başarı Teknik Servis A.Ş'de Bir Uygulama
(2008)Örgütler arası rekabetin hızla arttığı günümüz iş dünyasında, rekabette üstünlüğün dayandığı temeller de değişmektedir. Örgütler rekabette başarının sadece araştırma?geliştirme, modern pazarlama, teknoloji gibi faktörlerle ... -
“Örgüt Kültürü” ve “İletişim Doyumu” İle Bireysel Özellikler Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi: Bir Uygulama Örneği
(2009)Güçlü örgüt kültürünün ve yüksek iletişim doyum düzeyinin örgütler üzerindeki olumlu etkileri çok sayıda ancak ayrı ayrı araştırmalarda ortaya konulmuştur. Ancak bu iki önemli unsurun bireysel özelliklerle ve birbirleriyle ... -
Örgütlerde Sosyal Medya Kullanımı: Sosyal Medya Algıları, Amaçları ve Kullanım Alışkanlıkları
(2017)Kamu kurum ve kuruluşlarından küçük ölçekli işletmelere kadar tüm örgütler stratejik yönetim, örgütsel iletişim ve halkla ilişkilerini giderek sosyal medya ile uyumlu hale getirmektedirler. Örgütler, sosyal medyanın nasıl ...