Yazar "Adıgüzel, Oktay Cem" için Doktora listeleme
-
Aday öğretmenlerin ilk yıl mesleki deneyimlerinin Hammerness, Darling-Hammond ve Bransford'un öğretmen eğitimi modeli bağlamında incelenmesi : bir çoklu durum çalışması
Ergünay, Onur (Anadolu Üniversitesi, 2018)Bu araştırmada öğretmenlikte ilk yıl mesleki deneyimlerini yaşayan aday öğretmenlerin öğretmen vizyonlarındaki değişimlerin Hammerness, Darling-Hammond ve Bransford öğretmen eğitimi modeli bağlamında incelenmesi ve bu ... -
Fransızca yabancı dil dersinde bilişsel akademik dil öğrenme yaklaşımına dayalı okuma stratejileri öğretiminin okuduğunu anlamaya ve strateji kullanımına etkisi: Eskişehir Osmangazi Üniversitesi örneği
Özkan Gürses, Meral (Anadolu Üniversitesi, 2011)Bu araştırmada, Fransızca yabancı dil dersinde Bilişsel Akademik Dil Öğrenme Yaklaşımına (CALLA) dayalı okuma stratejileri öğretiminin öğrencilerin okuduğunu anlama düzeylerine ve okuma stratejilerini kullanma durumlarına ... -
Göçmen öğrencilerin eğitim gereksinimlerinin paydaş görüşler doğrultusunda belirlenmesi
Adıgüzel, Oktay Cem; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Akkaya, Dilruba (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Günümüzde insanın ilgi ve gereksinimleri, eğitimde bir odak noktası olarak görülmektedir. Bireylerin ilgi ve gereksinimlerinin ise farklılıkları bağlamında değiştiği düşünüldüğünde; bireylerin ortak yönleri kadar bireysel ... -
İhmal edilen eğitim programında tartışmalı konuların ilk ve ortaokul öğretim programları bağlamında incelenmesi
Adıgüzel, Oktay Cem; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Tatar, Şefika (Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Bu araştırmada eğitimin paydaşlarından olan öğretmen, öğretim elemanı ve eğitim sendikası temsilcilerinin görüşlerine dayalı olarak, Türkiye’deki tartışmalı konuların belirlenmesi ve ilk-ortaokul öğretim programlarının ... -
İlkokul 2. sınıf İngilizce öğretim programının diller için Avrupa ortak başvuru metni doğrultusunda aydınlatıcı değerlendirme modeli ile değerlendirilmesi
Özüdoğru, Fatma (Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu araştırmanın amacı 2013-2014 eğitim öğretim yılından itibaren uygulanmakta olan ilkokul 2. sınıf İngilizce öğretim programının Diller İçin Avrupa Ortak Başvuru Metni doğrultusunda aydınlatıcı değerlendirme modeli ile ... -
Mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarında uygulanan modüler sistemin Provus'un farklar modeli ile değerlendirilmesi
Berk, Şaban (Anadolu Üniversitesi, 2012)Bu araştırmanın amacı mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarında uygulanan modüler sistemin Provus’un Farklar Modeli kullanılarak değerlendirilmesidir. Araştırma kapsamında mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarında uygulanan ... -
Öğretmen adaylarının meslekteki ilk yıllarına yönelik olası benlikleri ile öz-yeterlik inançları ve öğretmenliğe ilişkin tutumları arasındaki ilişki
Tatlı Dalioğlu, Seray (Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu çalışmada, öğretmen adaylarının meslekteki ilk yıllarına yönelik olası benlikleri ile öz-yeterlik inançları ve öğretmenliğe ilişkin tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu genel amaç doğrultusunda ...