Yazar "Durmuşoğlu Köse, Gül" için Yabancı Diller Eğitimi listeleme
-
A comparative study of verbal interaction patterns used in Turkish EFL classes
Yüksel, Oya (Anadolu Üniversitesi, 1989)Bu tez ortaöğretimde Türk ve yabancı İngilizce öğretmenlerinin sınıflarındaki öğretmen-öğrenci, öğrenci arasındaki sözsel etkileşimi tanımlamayı ve karşılaştırmayı amaçlamıştır. Söz konusu etkileşime ilişkin bilgi edinmek ... -
A comparison of sustained silent reading (SSR) and reading while listening (RWL) techniques in EFL reading comprehension : a study with 8th grade Turkish students
Nazlı, Sebla (Anadolu Üniversitesi, 2012)Yabancı bir dilde okuyabilme, yabancı dil öğreniminin ayrılmaz bir becerisidir. Okuma alanında yapılan çalışmaların çoğu, okumanın doğasını anlamak ve okuma anlama sürecini iyileştirmek üzerinde durmaktadır. Bu araştırma, ... -
Computer assisted vocabulary learning : a study with Turkish 4th grade EFL learners
Cellat, Senem (Anadolu Üniversitesi, 2008)Bilgisayar destekli dil öğrenimi, öğrenenlere gerek kendi hızlarıyla bireysel olarak çalışma, gerekse birebir etkileşimde bulunabilecekleri motivasyonu artıran bir atmosfer sağlaması açısından son yıllarda dil öğreniminde ... -
Correlation among exact word, clozentropy and Pseudo-Clozentropy as three scoring methods in EFL cloze tests
Arıduru, Emel (Anadolu Üniversitesi, 1990)Beş bölümden oluşan bu çalışmada 'cloze test' diye bilinen boşluk doldurma testi belirli bir bilgiyi ölçmek için değil sadece notlama metodları arasındaki ilişkiyi test etmek amacıyla kullanılmıştır. Çalışmanın amacı cloze ... -
A cross-sectional evaluation of syntactic complexity and lexical diversity as predictors of foreign language writing quality : A study with pre-service teachers of English
Durmuşoğlu Köse, Gül; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Susoy, Zafer (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışmanın temel amacı sözdizimsel karmaşıklık ve sözcük çeşitliliğinin yabancı dildeki yazma kalitesini ne ölçüde yordadığını araştırmaktır. Bu yüzden, mevcut çalışmada İngilizce öğretmenliği bölümü birinci ve dördüncü ... -
Cross-sectional evaluation of Turkish ELT majors' general and academic lexical competence and performance
Yüksel, İlknur (Anadolu Üniversitesi, 2012)Bu çalışmanın amacı Türk İngilizce Öğretmen adaylarının genel ve akademik sözcük bilgisi yeterlikleri ve performanslarını çapraz kesişimli olarak incelemektir. Bu amaç doğrultusunda, alan yazındaki teorik ve ampirik ... -
The development of a technical word list and self-study material for aircraft maintenance students
Serpil, Revan (Anadolu Üniversitesi, 2017)Kelime öğretimi, ESP araştırmasının önemli ve karmaşık bir parçasıdır (Coxhead, 2013). Bu alanda ESP sözcük dağarcığına odaklanarak, kelime öğretimi ve öğrenimi, öğrenci ihtiyaçları, akademik kelime dağarcığı ya da teknik ... -
Discourse markers in native and non-native spoken English : a corpus-based comparison of Turkish and British University students’ employment of discourse markers in informal interviews
Öztürk, Yusuf (Anadolu Üniversitesi, 2018)Söylem belirleyicileri sözlü söylem içerisinde bir dizi işleve sahiptir ve bir dilde edimbilimsel olarak yetkin olmak için önemlidir. Ancak, yabancı dil konuşurlarının söylem belirleyicileri kullanımında anadil konuşurlarından ... -
Do Turkish teacher trainees avoid English phrasal verbs? : a study with the students of elt department, Anadolu University
Kayael, Recep (Anadolu Üniversitesi, 2007)Gerek ikinci dil olarak İngilizce öğrenme ortamında, gerekse yabancı dil ortamında İngilizce'yi öğrenirken parçalı fiiller öğrenilmesi güç yapılardır. Bu araştırmanın amacı, Anadolu Üniversitesi, İngilizce Öğretmenliği ... -
The effect of extensive reading on the development of reading and writing skills of English preparatory class students
Ayhan, Hakan (Anadolu Üniversitesi, 2014)Bir dilin etkili şekilde kendi ana bağlamında öğrenildiği, ikinci yararlı yöntem olarak ise o dilde kapsamlı okumanın dil becerilerini geliştirdiği düşünülmektedir. Kapsamlı okuma bir dili öğrenme sürecini destekleyici bir ... -
The effect of game-based activities on EFL vocabulary learning
Durmuşoğlu Köse, Gül; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Broberg, Bethany Kaitlyn Lucille (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Oyun tabanlı sözcük öğreniminin önemini gösteren çok çeşitli çalışma yapılmış olmakla birlikte bunların çoğu dijital oyunlardan oluşmaktadır. Bu araştırma, üç farklı dijital olmayan kelime kartı oyununun, Türkiye'deki bir ... -
The effect of language games on learning irregular past tense verbs : a study vith 9th grade Turkish students
Çiftçi, Şükriye Selin (Anadolu Üniversitesi, 2010)Yabancı dil eğitimi olarak İngilizceyi öğrenen Türk öğrencileri için düzensiz fiillerin öğrenimi yorucu ve zor bir süreçtir. Düzensiz fiillerin karmaşık ve tahmin edilemeyen yapılarından ve Türkçenin kurallı yapı bilgisinden ... -
The effects of captioning on EFL learners' listening comprehension : an investigative study with intermediate level university prep-school students
Felek Başaran, Hülya (Anadolu Üniversitesi, 2011)Bu çalısma, İngilizce bir filmde altyazı kullanımının İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen orta seviye İngilizce yeterliğine sahip üniversite hazırlık sınıfı öğrencilerinin dinleme-anlama becerisi üzerindeki etkilerini ... -
Effects of input flood and negative evidence on learning of make/do collocations : a study with seventh grade Turkish EFL students
Öztuna, Seda (Anadolu Üniversitesi, 2009)'Make' ve 'do' fiilleri, Türkçede aynı anlama sahip olmaları ve hangisinin kullanılacağına karar vermenin güç olması nedeniyle yabancı dil olarak İngilizce eğitimi alan çoğu Türk öğrenci tarafından karıştırılmaktadır. ... -
Effects of prior knowledge of content and rhetorical structures on EFL learners' reading comprehension
Çekiç, Hasan (Anadolu Üniversitesi, 1999)Clark'ın (1988) işaret ettiği gibi, halen genel kabul görmüş bir okuma anlama teorisi yoktur. Bu yüzden olsa gerek, bir çok araştırmacı okuma anlama sürecini farklı unsurları esas alarak anlamaya çalışmaktadır. Araştırmacıların ... -
An explanatory investigation on the Turkish EFL teachers' tpack and their attitudes toward the use of interactive whiteboards
Saraç, Mehmet (Anadolu Üniversitesi, 2015)Bu çalışmada, (a) Türk İngilizce öğretmenlerinin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi düzeyleri, (b) derslerinde akıllı tahta kullanımına yönelik tutumlarını, (c) Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi düzeyleri ile akıllı tahta ... -
Explicit and incidental teaching of English verb-noun collocations in an EFL context
Vural, Ersen (Anadolu Üniversitesi, 2010)Bu çalışmada, yabancı dildeki eşdizimliliklerin tasarlanmış ve rastlantısal öğretiminin etkisi, eşdizimliliklerin biçimsel ve anlamsal yönlerinin öğrenilmesi bakımından araştırılmıştır. Daha önceden bilinmeyen sekiz fiil-isim ... -
Explicit grammar instruction : a comparison of comprehension-based and production-based instruction for EFL learners
Cantürk, Bahar (Anadolu Üniversitesi, 1998)İkinci dil ediniminde açıklamalı dilbilgisi öğretimi, araştırmacıların her zaman dikkatini çekmiştir. Bunların içinde en çok tartışılan ise dilbilgisinin nasıl öğretileceğidir. Bu çalışmanın amacı İngilizce dilbilgisinin ... -
Expression of epistemic modality in argumentative writing : a study based on learner corpora
Karahan, Pınar (Anadolu Üniversitesi, 2017)Bu çalışmada, Anadolu Üniversitesi İngilizce Öğretmenliğİ Bölümü birinci sınıfta okumakta olan Türk öğrencilerin İngilizce yazdıkları tartışmacı kompozisyonlarda bilgisel kiplik belirteçlerini nasıl kullandıkları ... -
The frequency and type of lexical errors in the argumentative essays of Turkish EFL teacher candidates
Durmuşoğlu Köse, Gül; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Arıkan, Nadire (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu çalışmanın amacı Türk İngilizce Öğretmenliği Bölümü öğrencilerinin yazdıkları tartışmacı (argumentative) kompozisyonlardaki hataları belirlemek, kategorilere ayırmak ve kelime özellikleri, kelime hataları ile metinlerin ...