Gelişmiş Arama

Toplam kayıt 44, listelenen: 1-20

    • Yürüme kavramının heykel plastiğine aktarılması 

      Yılmaz, Selçuk; Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi; Özeçlik, Burcu (Anadolu Üniversitesi - Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)
      Yürüme kavramı insanlığın ortaya çıktığı ilk dönemlerden günümüze kadar geçen süreçte gizemini korumuştur. İnsan iyi ya da kötü hisler içerisinde kaldığında içsel ve dışsal seslerle donatılır. "Dik dur!" denir daima bedene. ...
    • Dijital sanatın gösterim yöntemlerine heykel perspektifinden bakış ile üç boyutlu sanal sanat yapıtlarının sergilenme olanaklarının incelenmesi 

      Uygan, Ozan (Anadolu Üniversitesi - Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)
      Heykel sanatı 20. yy'da modern sanat ve ardından gelen postmodern dönemde, biçim ve içerik bağlamlarında büyük değişiklikler geçirmiştir. Heykel, insanın görme duyusunun yarattığı üç boyutlu algıya dayanan, uzamsal bir ...
    • 20. yüzyıl ile gelişen edüstriyel metallerin heykel üzerindeki etkisi ve renk kavramının yeni kazanımları 

      Atalay, Rahmi; Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Heykel Bölümü; Karabıyık, Seren (Anadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)
      Tezin birinci bölümünde, madenlerin keşfi ile hayatın içerisine giren ve aynı zamanda çağlara isimlerini veren Bakır, Bronz ve Demirin işlenmesi, ilk uygarlıklardaki gelişmeleri ve Heykel Sanatına etkisi irdelenmiştir. ...
    • Heykel ve mimari etkileşiminin doğurduğu içine girilebilir heykeller 

      Kahraman, Duygu; Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Heykel Bölümü; Devrilmez, Burak (Anadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)
      Heykel sanatı ve mimari tarihsel süreç içerisinde hep etkileşimde olmuş iki disiplindir. Bu etkileşim, modernizm öncesi dönemde mimari strüktürün bezenmesinde kullanılan heykel sanatının, modernizm sonrası ortaya çıkan ...
    • Modernist soyut heykelden hareketle jeneratif sanat yöntemlerinin sanat üretimindeki araçsallığının gösterilmesi 

      Düzel, Alican Kutlu; Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Heykel Bölümü (Anadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021)
      Bu çalışmada sanat eserinin kurallarla tanımlanması ve üretilmesi durumuna işaret eden jeneratif sanat kavramı ile modernist soyut heykel sanatının temelleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Bu bağlamda, soyut sanat ...
    • 20. yüzyıl heykelinde görsel ve estetik bir öge olarak yapay ışık 

      Uz, Nurbiye; Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Heykel Bölümü; Koçay, Tuncay (Anadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021)
      Görmenin birincil gerekliliği olan ışık, sanatsal üretimler için vazgeçilmez bir unsur olmuş ve tarihsel süreçte sanat eserlerinde farklı şekillerde yer almıştır. Heykelde ışık konusu Rönesans sanatçıları tarafından da ...
    • Güncel sanatta form ve bedensel deneyim alanı olarak ev 

      Ateşli, Murat; Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Heykel Bölümü; Demirbaş, Emine Gökçe (Anadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)
      Yeni dünya tasarısının çıpasızlık çevresinde düzenlenen yaşam modeli ve yaptırımları arasında sıkışan insanın, bugün özgürlük arayışlarının seyri değişmiştir. İnsan özgürlüğü kendi içsel yaşamında, yalnızlığında bulmuştur. ...
    • Plastik sanatlar bağlamında tarihsel süreç içerisinde sanat siyaset ilişkisi 

      Atalay, Rahmi; Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Heykel Bölümü; Aksu, Emre (Anadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021)
      Bu tezin amacı; tarihsel açıdan farklı uygarlıkları ve onların sanat ile olan ilişkilerini incelemek, sanat ve siyaset ilişkisini farklı kültürler üzerinden örneklendirerek açıklamaktır. İnsanlık tarihsel açıdan birçok ...
    • Antik Mısır heykel sanatında sembolik ifade biçimi 

      Atalay, Rahmi; Anadolu Üniversitesi; Arık, Aslan Selçuk (Anadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021)
      Bugün sanat dallarından biri olarak ele aldığımız heykel kavramı; Antik Mısır kültürü düşünüldüğünde pek karşılık bulmamaktadır. Antik Mısır heykeli çoğunlukla dini fonksiyonları olan bir araçtı. Bu fonksiyonlarını yerine ...
    • Canlılık deneyimleri kapsamında biyo sanat ve heykel 

      Yılmaz, Selçuk; Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Heykel Bölümü; Ergün, Deniz (Anadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021)
      Bu araştırmada Biyo sanat ve Biyo sanata ilişkin örnek eserler incelenerek, canlılık, biyoloji ve biyo teknolojinin 3 boyutlu ifade ile etkileşimleri ortaya konmaya çalışılmıştır. Canlı-cansız, doğal-yapay gibi ayrımların ...
    • İnsan etkinliği olarak bilim ve sanat 

      Anadolu Üniversitesi; Tepe Yılmaz, Suzan (Anadolu Üniversitesi, 2014)
      Bilimsel çalışmaların fayda sağlaması, işlevinin olması genellikle toplum tarafından yüce bir çalışma olarak görülmüştür. Diğer taraftan sanatsal çalışmalar daha çok eğlendirici, hoşa giden, zevk veren, ustaca yapılan ...
    • Heykel sanatında değişen malzeme tutumları bağlamında 1960 sonrası heykelde yumuşak malzemelerin ortaya koyduğu yeni olanaklar 

      Hiçyılmaz, Gökçe (Anadolu Üniversitesi, 2018)
      İnsanlık tarihi boyunca üretilen sanatsal nesnelerde kullanılan malzemelerin çeşitliliği teknolojinin ilerlemesi ve yeni malzemenin ulaşılabilirliğiyle paralel bir gelişim göstermiştir. Toplumların inançları, gelenekleri, ...
    • Heykel sanatında hazır nesne kullanımı 

      Taşkın, Ufuk Güneş (Anadolu Üniversitesi, 2017)
      Heykel sanatı, insanlığın varoluşundan itibaren toplumların yaşam koşullarındaki değişimler doğrultusunda maddesel, biçimsel ve düşünsel dönüşümler geçirmiştir. İnsanlık tarihinde her çağın kendi dinamikleri içerisinde ...
    • İnsan doğa ilişkisi bağlamında 1960 sonrası sanatta doğaya yönelimler 

      Türkdoğan, Gizem (Anadolu Üniversitesi, 2017)
      1960 sonrası Arazi Sanatı ve Ekolojik Sanatın çıkış noktası ve temelleri doğa felsefesine dayandırılmıştır. Bu sanatların doğa ile kurmuş olduğu bağların çözümünde, doğada süregelen ilişkilerin tümünü kapsayan doğa ...
    • Heykelden eyleme: Kamusal müdahale sanatı 

      Çimenci, Hasan (Anadolu Üniversitesi, 2017)
      Kentsel sorunlara getirilen alternatif yaklaşımlar son yıllarda yapılan akademik ve sanatsal çalışmalarla birlikte artış göstermiştir. Çoğu zaman kent teorisi ve siyasal aktivizm ile diyalog halinde oldukları ve çeşitli ...
    • Heykel sanatında üç boyutlu baskı teknolojilerinin kullanımı 

      Uygan, Ozan (Anadolu Üniversitesi, 2016)
      Heykel Sanatı tarih öncesi çağlardan itibaren üretim tekniklerinin dönemlere uygun olarak değiştiği aşamalara sahiptir. Zaman içerisinde değişen ve evrimleşen teknikler, hey-kelin tasarım ve yapılma sürecine etki etmektedir. ...
    • Heykel sanatına göstergebilimsel bir yaklaşım 

      Yılmaz, Ercan (Anadolu Üniversitesi, 2002)
      Geçmişten bugüne sanatlar farklı bilimsel araştırma yöntemleri ışığında incelenegelmektedir. Çağımızdaki bilimsel araştırma yöntemlerinden biri de Göstergebilim'dir. Günümüze değin Göstergebilimsel Yöntem'le Mimarlık, ...
    • Modern sanat tarihinde akımlar içinde heykel sanatı 

      Öztürk, Filiz (Anadolu Üniversitesi, 1996)
      Modern sanat 20. yüzyılda geleneklerle bağlarını koparmış teknik gelişmeye ayak uydurmuştur. Modern çağda sanatlar kendilerine özgü araçlarla yenilikçi, aykırı, sarsıcı bir biçim anlayışı ile çalışırlar. Sanatın dinden ...
    • Soyutlamacı yaklaşımla kavram biçimlendirmeleri 

      Bay, Figen (Anadolu Üniversitesi, 1996)
      "Soyutlamacı Yaklaşımla Kavram Biçimlendirmeleri" adlı bu araştırma, aşağıdaki şu başlık ve alt başlıklar altında toplanmıştır. Soyut sanat üzerine ; "Soyutlayıcı Sanat", "Soyut Sanatta Biçim" , "Biçim-içerik - Öz", ...
    • Rönesans, geçiş dönemi ve barok sanatta İtalyan heykel anlayışı 

      Avcı, Ahmet (Anadolu Üniversitesi, 1997)
      "Rönesans, geçiş dönemi ve barok sanatta İtalyan heykel anlayışı" konulu bu araştırma tezi iki bölümden oluşmaktadır. Kaynağını Eski Yunan ve Roma'dan alan Rönesans hareketi, bilindiği gibi, önce İtalya'da kendini göstermistir. ...