Gelişmiş Arama

Toplam kayıt 44, listelenen: 1-20

    • Metal heykel uygulamalarında malzeme ve tekniklerin biçimlendirmeye etkisi 

      Yılmaz, Selçuk (Anadolu Üniversitesi, 1994)
      Metal heykelciliğinde biçimlendirme, dökümün yanısıra, bükme, çekiçleme, kesme, kaynaklama, lehimleme, perçinleme (sıcak-soğuk-bi- çimlendirme) ve çeşitli ısıl işlemler kullanılarak yapılmaktadır. Uygulanan tekniklerin ...
    • Büyüsel ve simgesel değerlerle heykelde kavram sezinletmeleri 

      Yılmaz, Ayhan (Anadolu Üniversitesi, 1994)
      Bu çalışmada, geçmişten günümüze-büyüsel ve simgesel değerlerle heykelde kavram sezinletmeleri sorunu ele alınmış ve tasarım süreçlerinden bitiş anlarına değin, çalışmaların gelişim- leri gözlemlenmiş, bunlar arasındaki ...
    • Kent dinamiği ve heykel : (Türkiye'ye bakış) 

      Ercan, Saim Gökhan (Anadolu Üniversitesi, 1994)
      Heykel sanatı, ortaya çıkışından günümüze değin, biçimlen- dirildiği malzeme yapısından kaynaklanan bir tutumla, ''dış mekan sanatı'' olma ayrıcalığını kazanmış bir sanat türü olarak karşımıza çıkmaktadır. Tarih içinde her ...
    • Heykel ve strüktür 

      Ercan, Hülya (Anadolu Üniversitesi, 1994)
      İnsanoğlunun bilinmezliklerini cevaplayan, biçimlendirmele- rindeki oran çözümlemelerine ve geometrik organizasyonlarına kaynak olan doğa sistemleri; görsel sanatların plastik problemlerine bu sentezler yoluyla yön ...
    • Modern sanat tarihinde akımlar içinde heykel sanatı 

      Öztürk, Filiz (Anadolu Üniversitesi, 1996)
      Modern sanat 20. yüzyılda geleneklerle bağlarını koparmış teknik gelişmeye ayak uydurmuştur. Modern çağda sanatlar kendilerine özgü araçlarla yenilikçi, aykırı, sarsıcı bir biçim anlayışı ile çalışırlar. Sanatın dinden ...
    • Soyutlamacı yaklaşımla kavram biçimlendirmeleri 

      Bay, Figen (Anadolu Üniversitesi, 1996)
      "Soyutlamacı Yaklaşımla Kavram Biçimlendirmeleri" adlı bu araştırma, aşağıdaki şu başlık ve alt başlıklar altında toplanmıştır. Soyut sanat üzerine ; "Soyutlayıcı Sanat", "Soyut Sanatta Biçim" , "Biçim-içerik - Öz", ...
    • Heykelde espas 

      Uz, Nurbiye (Anadolu Üniversitesi, 1996)
      Espas, Türkçe karşılığı, derinlik, aralık, boşluk, mekan, uzay, alan, atmosfer, perspektif vb. olan Fransızca kökenli bir kelimedir. Bu kavram, bütün sanatlarda oluştuğu gibi, heykelin üç boyutlu yapısıyla diğerlerinden ...
    • Rönesans, geçiş dönemi ve barok sanatta İtalyan heykel anlayışı 

      Avcı, Ahmet (Anadolu Üniversitesi, 1997)
      "Rönesans, geçiş dönemi ve barok sanatta İtalyan heykel anlayışı" konulu bu araştırma tezi iki bölümden oluşmaktadır. Kaynağını Eski Yunan ve Roma'dan alan Rönesans hareketi, bilindiği gibi, önce İtalya'da kendini göstermistir. ...
    • Heykelde form algısı 

      Okkay, Füsun (Anadolu Üniversitesi, 1998)
      Bu çalışmada, her formun görme yoluyla yani görsel algı yolu ile duyuma ; izlem ve sezgi olarak pek çok imgelemi yollaması ve bu yolla bakan kişide yeni anlam, duygu ve düşünce yaratma çabası anlatılmaya çalışılmıştır. Bir ...
    • Heykel sanatında figüratif anlatım ve artistik anatomi 

      Atalay, Rahmi (Anadolu Üniversitesi, 1998)
      Heykel sanatında figüratif anlatım ve artistik (sanatsal) anatomi başlıklı inceleme konumuzun ilk bölümünde günümüze kadar, figür ve figüratif görünümlerde varlık değeri kazanmış olan plastik sanatlar içinde ; figür, form ...
    • Çağdaş heykelde denge 

      Yılmaz, Selçuk (Anadolu Üniversitesi, 1999)
      Çağdaş Heylelde Denge, adlı bu çalışmada, ''denge'' kavramı genel olarak ele alınmış, dengenin tasarım için önemi ve gerekliliği vurgulanmıştır. Birinci bölümde görsel dengeyi oluşturan faktörler; Ağırlık, Kütle ve Boşluk, ...
    • Heykel malzemesinde camın kullanım örnekleri ve estetik öğeler, ölçütler, değerler 

      Koçan, Tekin (Anadolu Üniversitesi, 2001)
      Camın öyküsü yansımayla başlar. Saydam geçirgenliği olan varlığını ışıkla gösterir. Yaşamın her alanında kullanılan, başkalarının dünyasına sızan tarihin bir yerinde bulunmuş olan cam sanatçıları tarafından üretilmiş, ...
    • Gargoyle 

      Eren, Toygan (Anadolu Üniversitesi, 2002)
      Türkiye'de toplumsal yaşam Batı kültürünü örnek almış, sanatı da daha çok Avrupa sanatının etkisi altında gelişmiştir. Sanatsal uğraşılar bireysel çıkışlar seviyesinden ileri gidememiş ve bu nedenle kendine özgü bir sanat ...
    • Heykelde özne-nesne 

      Uz, Nurbiye (Anadolu Üniversitesi, 2002)
      Özne, bilen varlık, bilme gücüne sahip ve iradesi olan insan; nesne ise, üzerinden fikir üretilen, öznenin bilmesine konu olan, düşünen özneye karşılık düşünülen şey olarak tanım bulur. Bu kavramlar, heykel içinde ve ...
    • Heykel sanatına göstergebilimsel bir yaklaşım 

      Yılmaz, Ercan (Anadolu Üniversitesi, 2002)
      Geçmişten bugüne sanatlar farklı bilimsel araştırma yöntemleri ışığında incelenegelmektedir. Çağımızdaki bilimsel araştırma yöntemlerinden biri de Göstergebilim'dir. Günümüze değin Göstergebilimsel Yöntem'le Mimarlık, ...
    • Teknoloji ve çağdaş heykel 

      Yoncacı, Murat (Anadolu Üniversitesi, 2003)
      Sanat, başlangıcından günümüze kadar, sürekli ait olduğu çağın gerçekleriyle iç içe olmuş ve bu gerçekleri yansıtmıştır. 20. yüzyıl değişimler ve gelişimler çağıdır. Gerek teknik ve bilimsel yönden, gerekse toplumsal yaşam ...
    • Modern heykel sanatında yaratıcılık 

      Önder, Aydın (Anadolu Üniversitesi, 2005)
      Bu çalışmada, modern dönem (modernizm) ve modern dönemde heykel sanatının, yaratıcılık açısından değerlendirilmesi göz önüne alınarak bir araştırma yapıldı. Modernizm nedir? Modern ve modernizm arasındaki farklar nelerdir? ...
    • Camın heykel sanatına plastik ve estetik katılımları 

      Atalay, Rahmi (Anadolu Üniversitesi, 2006)
      Bu çalışma camın bir heykel malzemesi olarak kullanılmasını tarihsel, teknik ve heykel plastiğine estetik katılımları çerçevesinde ele almaktadır. Bu çalışma yapılırken birinci bölüm camın tarihçesi ve malzeme olarak "cam" ...
    • Çağdaş heykelde tasarım süreci 

      Özdemir, Soner (Anadolu Üniversitesi, 2010)
      İnsanı diğer canlılardan ayıran başlıca özelliği ihtiyaçlarını karşılayacak objeler üretebilmesidir. Bu şekilde üretilen her obje bir tasarım sürecinden geçer. İşlevsel bir özelliği olmasa da sanatsal üretim de bir tasarım ...
    • Ana Tanrıça'nın Anadoluda biçimsel değişimi ve günümüz Türk heykel sanatına yansımaları 

      Aydoğdu Yılmaz, Hatice (Anadolu Üniversitesi, 2010)
      Bu tez çalışmasının birinci bölümünde kadının Anadolu toplumu içerisindeki rolü ve gücü, doğurganlığına bağlı olarak tanrıçalastırılması, Ana Tanrıça’nın doğayla, insanlarla ve hayvanlarla olan ilişkisi ve tanrıça inancı ...