Gelişmiş Arama

Toplam kayıt 75, listelenen: 14-33

    • Cumhuriyet sonrası Türk resminde sembol 

      Batur, Meral (Anadolu Üniversitesi, 2014)
      Zamanın ve mekânın ötesinde evrensel bir dili olan semboller, tarih öncesi çağlardan günümüze kadar filozofların, sanatçıların ve sanat tarihçilerinin üzerinde önemle durdukları bir kavram olmuştur. İnsanlığın ilkel ...
    • Çağdaş sanatta groteskin estetiği 

      Gündüz, Deniz (Anadolu Üniversitesi, 2016)
      21.yy sanatını kısımlara ayırmayı, çerçeveye sokmayı amaçlayan tutum, kavramsal, çağdaş, postmodern, güncel gibi bazen eserlerin bulunduğu zamana, bazen de içeriklerine dair, anlamları üzerinde fikir birliğine varılmamış ...
    • Çağdaş Türk resim sanatında kuş imgesinin hareket bağlamında incelenmesi 

      Musal, Harika (Anadolu Üniversitesi, 2016)
      Bu araştırmada, resmin temelini oluşturan ve tasarım elemanları olarak da ifade edilen çizgi, biçim, ışık-gölge ve renk öğelerinin hareket ilkesi ile olan ilişkisinin ortaya konulması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda ...
    • Çağdaş Türk resminde figür ve mekan 

      Sürüm, Aslıhan (Anadolu Üniversitesi, 2001)
      Her sanat eseri bir çabanın, bir düşüncenin ve zorunlu bir sürecin ürünüdür. Sanatsal yaratma eylemi boyunca sanatçı, öznel yaşantısı ve sanatsal araçlar yoluyla bunları, kalıcı, görsel hale getirir. Sanat eserinin oluşum ...
    • Deformasyon ve figüratif resim 

      Tazegül, Gökay (Anadolu Üniversitesi, 2004)
      Sanata yıkıcı bir özellik katmak, yeni açılımlar için bir ön koşul özelliği oluşturmak, doğal olanı değiştirme ve aynı zamanda yeni bir yapılanma kaygısıyla mümkündür. Gerçekte her sanat alanında olan ve uygulanan yeniden ...
    • Doğa görünümlerinin sanal uzaya yansımasının dijital sanat bağlamında incelenmesi 

      Araz, Güldane; Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Resim Anasanat Dalı (Anadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021)
      20. yy. ortalarından itibaren sanatçıların malzeme arayışına girdiği ve çalışmalarında birçok farklı yöntemi kullandıkları görülmektedir. Bilgisayar sistemlerindeki gelişim, medya araçlarının sanatçılar tarafından kullanılması ...
    • Dışavurumcu Türk resminde biçim bozma 

      Ergin, Hatice Kübra, [tarih] (Anadolu Üniversitesi, 2007)
      Sanatta "ifade" her şekilde, sanatçının yaratma eylemi sonucu ortaya çıkan bir kavramdır. Dolayısıyla, "İfadecilik" kavramı da, "sanatçı" kavramıyla aynı anda varolagelmistir. Ancak. 20. yüzyıl başlarındaki ortama, siyasal ...
    • Eren Eyüboğlu'nun resim sanatında kültürel imge olarak ikonografik etkiler 

      Azra, Güldane; Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Resim Anasanat Dalı; Atan, Bişeng (Anadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021)
      İkonografi, Hristiyanlık tarihinin başlangıcından, geleneksel resim anlayışına karşı anlayışların geliştiği döneme kadar resim sanatında önemini korumuştur. Tarihsel süreçte sanat tarihindeki gelişmeler resim tekniğindeki ...
    • Farklı sosyal çevrelerde ekonomik ve kültürel faktörlerin plastik sanatlar eğitimine yansımaları 

      Kökalan, Başak (Anadolu Üniversitesi, 2001)
      Bir ülkenin diğer ülkeler içindeki saygınlığının ve yerinin, o ülke vatandaşlarının çok yönlü eğitimiyle doğru orantılı olduğu nasıl değişmez bir gerçekse, sanatın toplumları birleştirici ve kaynaştırıcı, bireylerin insani ...
    • Feminist kuram bağlamında üçüncü dalganın sanatta ifadesi 

      Araz, Güldane; Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Resim Anasanat Dalı; Öcal, Sema (Anadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021)
      Eşitsizlikler bağlamında kadın hakları üzerinden bir ideolojiye dönüşen feminizmin üçüncü dalgası, disiplinlerarası sanat ürünleri olarak güncel sanat ortamında yankı bulduğu varsayımı üzerinden araştırılmıştır. Tez ...
    • “ FEMİNİST ELEŞTİRİ KURAMININ MARY CASSATT’NIN YAPITLARINA UYGULANMASI ” 

      XIX. yüzyılın ataerkil toplum yapısı; dönemin düşünür ve bilim adamlarının ırk-cinsiyet söylemleriyle güçlü bir temel üzerine oturtulmuştur. Kadının görevinin üreme olduğu salık verilerek kamusal- özel olarak ayrılan ...
    • Fotoğrafın icadının resim sanatına etkileri ve fotogerçekçilik 

      Çakmakçı, Mavi (Anadolu Üniversitesi, 2007)
      19. yy.ın en büyük buluşlarından biri olan "Fotoğraf Makinası"nın elde ettiği görüntü ile fotoğrafa konu alınan nesne arasındaki benzerlik, fotoğrafı diğer sanat türleri arasında farklı bir konuma yerleştirmiştir. Fotoğraf ...
    • Geç osmanlı çağdaşlaşma sürecinde toplumsal ve siyasal dönüşümlerin resim sanatına yansıması 

      Ateşli, Murat (Anadolu Üniversitesi, 2016)
      Geç Osmanlı döneminde çağdaşlaşma çabalarıyla Türk resim sanatının gelişimi arasında yakın bir ilişki vardır. Erken dönem çağdaş Türk resim sanatında Osmanlı ressamları, 19. yüzyılın ortalarından itibaren Avrupa'da görülmeye ...
    • Gelişim sürecinde kolografi ve deneysel baskıresme etkileri 

      Türk, Sezin (Anadolu Üniversitesi, 2011)
      Bu çalışmada 20.yüzyılda teknoloji ile birlikte değişen baskı sanatları içinde deneyselliğin getirdiği bir teknik olan kolografi, tarihsel gelişimi içinde incelenmiş, kolografinin tanımına yer verilmiş ve terimin Türkçede ...
    • Gerçekçilikten yeni gerçekçiliğe 

      Bozkurt, Ahmet, 1975- yazar (Anadolu Üniversitesi, 2014)
      Bu araştırmada, 18. yüzyılın ikinci yarısında toplumsal anlamda gerçekçi eğilimleri olan sanatçılardan başlanılarak, 19. Yüzyılın ikinci yarısında resimsel anlamda ortaya çıkan "Gerçekçilik" kavramından, 1960'larda farklı ...
    • Görsel anlatımda denge 

      Şener, Nilgün (Anadolu Üniversitesi, 2004)
      "Görsel Anlatırnda Denge" adlı araştırmada, görsel öğelerin bir araya gelişlerini ve ilişkilerini düzenleyen ilkelerden biri olan dengenin oluşmasını sağlayan unsurların değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırma, tarama ...
    • Görsel anlatımda simetrinin yeri 

      Reisoğlu, Onan Onur (Anadolu Üniversitesi, 2010)
      İnsanlık tarihi boyunca, sanat eseri olduğu kabul edilmiş pek çok şey farklı amaçlar güdülerek gerçekleştirilmiş ve yine başka başka birçok etken doğrultusunda farklılaşmıştır. Ancak bu eserlerin birçoğu farklılıklarına, ...
    • Göstergebilimsel açıdan Cihat Burak eserlerinin incelenmesi 

      Can, Gülsevim (Anadolu Üniversitesi, 2011)
      Gösterge, bir şeyi çağrıştırarak ya da o şeyin yerini tutarak iletişim sağlayan bir araçtır. Günlük hayatın her alanında yer alan sosyal, doğal, yapay ve sanatsal göstergeler, göstergebilimin inceleme alanıdır. Çalışma ...
    • Güncel sanatta kültürel kodların kullanımında imgenin algısal etkileri 

      Araz Ay, Güldane; Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Resim Anasanat Dalı; İsayeva, Nergiz (Anadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)
      Tarih boyunca çeşitli kültürlerin temsilleri sanatta imgeler yoluyla anlam kazanmıştır. Bu imgeler, dönemin izini sürdüren kültürel hafızanın taşıyıcısı görevini üstlenmiştir. Yıllar boyunca tekrarlanan ve hatırlanan ...
    • İmge endişesi 

      Akçaoğu, Zeliha; Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Resim Bölümü; Yücelen, Ayşe Selcen (Tez (sanatta yeterlik) - Anadolu Üniversitesi, 2018)
      Dünyaya gelmiş her sağlıklı insanın yaptığı ilk şeylerden biri bakmaktır. İlk andan beri var olan bu yeti, bedenin ve zihnin gelişimiyle orantılı olarak gelişmektedir. Bu gelişim sürecinde etrafa bakınma sonucunda oluşan ...