Yazar "Sofuoğlu, Hikmet" için Çizgi Film (Animasyon) listeleme
-
Bilgisayar animasyonunda prosedürelizm: Bir medikal animasyon uygulaması
Bakan, Emin (Anadolu Üniversitesi, 2016)Teknolojinin ilerlemesine paralel olarak gelişen bilgisayar animasyon teknikleriyle günümüzde birçok alanda animasyon filmi üretmek mümkün hale gelmiştir. Bu alanlardan biri de medikal animasyon alanıdır. Özellikle mikro ... -
Bir anlatı biçimi olarak hipermedya
Ürkmez, Başak (Anadolu Üniversitesi, 2002)Bu çalışmada anlatı kavramı içerisinde, anlatı biçimi olarak hipermedya incelenmeye çalışılmıştır. Hipermedya, multimedya olanaklarını kullanarak etkileşimliliğin ön plana çıktığı farklı bir anlatı biçimidir. Kullanıcının ... -
Çizgi filmde hayvan temsilleri : "Benim Hayvanlarım" uygulama filmi
Sofuoğlu, Hikmet; Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi; Sarıalioğlu, Melisa (Anadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)Çizgi filmin başlangıcından günümüze kadar hayvan karakterlere insanbiçimci özellikler verilerek temsilleri yaratılmıştır. İnsanbiçimcilik canlı ve cansız varlıkların insan özellikleri ve hareketleriyle temsil edildiği bir ... -
Çizgi filmde karakterlerin Türkçe konuşturulması
Çevik, Rıdvan (Anadolu Üniversitesi, 2017)Çizgi film, görsel özellikleri ön planda olan bir sanat olmasına karşın, konuşma her zaman çizgi filmde önemli bir yere sahip olmuştur. Çizgi film karakterlerinin konuşmaları tarihsel süreçte evrimleşmiş, gelişmiş, çeşitli ... -
Hareketli ortamlarda tipografik rezonans
Torun, İpek (Anadolu Üniversitesi, 2014)Bu araştırma, ilk ve orta okul öğretmenlerinin kişilik tipleri ve MBTI profilleri ile öğrenme ve öğretim sürecinde kullandıkları stratejiler arasındaki ilişkiyi çeşitli değişkenler yönünden betimlemeyi amaçlamaktadır. Tekil ... -
İnsan-eşya ilişkisindeki dönüşümlere yönelik karışık teknikte bir çizgi film uygulaması
Taylan, Meriç (Anadolu Üniversitesi, 2003)Bu araştırmada, insanın eşya ile olan ilişkisine pek çok yönden değinilecektir. İnsanın eşya ile olan ilişkisine daha çok olumsuz yönleriyle bakılacaktır. Eşyanın insan üzerindeki varsayılan yıkıcı etkisi irdelenecketir. ... -
Karakter animasyonda doğru hareket ve doğru anlam
Dayıoğlu, Cem (Anadolu Üniversitesi, 2004)İnsanlar, eski çağlardan beri çevrelerinde gördükleri nesnelerin yansımalarını yaratmaya çalışmışlardır. Günlük hayatlarında gördükleri nesneleri çizmişler veya heykel ile üç boyutlu şekilde oluşturmuşlardır. Daha ileri ... -
Karakter geliştirme ve bu süreçte ortaya çıkan sorunlar
Yeşilot, Şenel (Anadolu Üniversitesi, 2000)19. yüzyılda hızlanan teknolojik gelişmeler, bir çok yönden sanatı etkilemiştir. Bu dönemlerde resim sanatı nesnel gerçekliği ve dördüncü boyut yani hareket sorununu aşamamış, bu nedenle fotoğrafik teknolojiler daha baskın ... -
Karakter olgusu ve Türk çizgi karakterlerin evrenselleşme sorunu
Yeşilot, Şenel (Anadolu Üniversitesi, 2013)Geçmişten günümüze insanın zihinsel üretimlerinin en önemlilerinden bir tanesi kurgu karakterler olmuştur. Dönemsel ihtiyaçlara göre tasarlanan karakterler, çağının sosyal kültürel, ekonomik ve politik durumlarının yansıtıcısı ... -
Kullanıcı merkezli çoklu ortam tasarım esaslarına dayanarak bir eğitim CD'sinin hazırlanması
Dinç, Nurşen (Anadolu Üniversitesi, 2000)Bu çalışmada kullanıcı merkezli çoklu ortam tasarım esaslarının çokluortam (multimedia) uygulamalarına nasıl yön verdiği incelenmeye çalışılmıştır. Çokluortam bir çok farklı ortamları kullanmaya olanak vererek bilgi edinmek, ... -
Üç boyutlu bilgisayar oyunları görsel tasarımı
Uysal, Arda (Anadolu Üniversitesi, 2005)Oyun, gerçek yaşamdan kendine özgü niteliği ile farklılaşan her tür eylem ve düşünce olarak tanımlanmaktadır. Gelişmiş canlılar oyuna hem psikolojik hem de fiziksel nedenlerden ihtiyaç duymaktadırlar. Birçok canlı, oyunu ... -
Üç boyutlu modellemede doku kaplama
Turan, Gürhan (Anadolu Üniversitesi, 2002)İlerleyen teknoloji, insanoğlunun yaşamını her açıdan etkilediği gibi, sanatı da etkisi altına almış ve birçok sanat dalı içerisinde kendini göstermeye başlamıştır. Günümüzde resim, heykel, seramik, mimarlık ve grafik ...