Gelişmiş Arama

Toplam kayıt 28, listelenen: 1-20

    • Alman dışavurumculuğunun tarihsel gelişim içerisinde animasyona etkisi, ve konu üzerine bir deneme 

      Torun, İpek (Anadolu Üniversitesi, 2003)
      Bu çalışmanın temelinde, aşağıdaki ön koşullar bulunmaktadır. ·Bir sanat akımı, belirli bir zaman dilimi içerisinde ortaya çıkıp, akıma ait en belirgin eserler yine aynı zamanda üretilse de, akımın etkisi daha sonraki bir ...
    • Animasyon sinemada biçim ve içerik olarak ölüm kavramının temsili ve bir film uygulaması 

      Taş, Çğdem; Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Çizgi Film Animasyon Bölümü; Pehlivan, Yiğit (Anadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)
      Ölüm hayatımızın bir parçasıdır. Hayatımız, ölümlü olduğumuz için anlam kazanmaktadır. Herkes için aynı duyguları hissettiren bir kavram değildir. Bir son olduğu kadar, bir başlangıç, hatta ölümsüzlüğe atılan bir adım ...
    • Animasyon sinemasında karakter tasarımı ve özel eğitim gereksinimi olan bireylerin temsili : "Parastro" uygulama film örneği 

      Taş Alicenap, Çiğdem; Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi; Özanık, Semih (Anadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)
      Animasyon sineması, geçmişten günümüze teknolojinin de gelişimi ile birçok evreden geçmiştir. Dünya genelinde ve Türkiye'de, son 20 yıla bakıldığında teknolojinin gelişimi sayesinde kullanıldığı enstrüman sayısı artan ...
    • Animasyon sinemasında Laban Hareket Analizinin (LMA) duygu aktarımında kullanımı : 3 boyutlu bilgisayar animasyon sahnesi örneği 

      Taş, Çiğdem; Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi; Arslan, Yasin (Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2019)
      Animasyon sineması, teknolojiye koşut olarak hızlı bir gelişim ve dönüşüm içerisindedir. İlkel animasyon örneklerinde basit metamorfozla sınırlı olan hareketlendirme süreci günümüz animasyon sinemasında çok katmanlı ve ...
    • Animasyon ve büyülü gerçekçilik 

      Çalışkan, Sabahattin; Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Çizgi Film Animasyon Bölümü; Yentür, Halim (Anadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021)
      Yirminci yüzyılın en önemli sanat formlarından biri olan animasyon, ağırlıklı olarak ortaya koyduğu görsel estetikle ilgi çekmiş ve genel olarak bu çerçevede ele alınmıştır. Yirminci yüzyıl başında ABD'nin standartlarını ...
    • Animasyonda "Mono no aware" estetik algısı kapsamında değişen anlatı ve mutsuz sonlar 

      Sütiş, Ece (Anadolu Üniversitesi - Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)
      Anlatının insanlığın gelişmesinde ve kendini ifade etmesindeki rolü önemli olmuştur. İnsanlıkla beraber gelişen ve yeni ifade biçimleri alan anlatının değişkenliği onu inceleyen kuramcıların gözünden kaçmamış ve anlatıyı ...
    • Animasyonda korkunun temsili ve örnek bir uygulama filmi 

      Yentür, Halim (Anadolu Üniversitesi, 2016)
      Korku insanlık tarihi boyunca en güçlü duygulanım durumlarından biri olmuştur. En başta ölüm korkusu olmak üzere bütün korkuların temelinde var olan bilinmezlik, korku yerine kaygı durumu yaratmaktadır. İnsanoğlu bilinmezliğin ...
    • Animasyonda öznel karşıtlık kuramı kapsamında Kocakarı ile Tilki uygulama filmi 

      Akyürek, Yahya Özkan (Anadolu Üniversitesi, 2017)
      Erken dönemde bir illüzyon ve eğlence aracı olarak kullanılan sinemanın, öykü anlatımı noktasında sunduğu özgün dil ve bu bağlamdaki potansiyelinin keşfi ile beraber günümüz modern yapısına doğru gelişimi hızlanmıştır. Bu ...
    • Animelerde distopyan dünyalar : 'More Than Human' animasyon filmi uygulaması 

      Kaba, Fethi; Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Çizgi Film Animasyon Bölümü; Yaratıkol, Emre (Anadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)
      1516 yılında Thomas More tarafından ortaya atılan distopya kavramı, zaman içerisinde değişerek hem insanlık tarihinde hem de kurgusal evrenlerde karşımıza çıkmaktadır. Geçmişte kendini mağaraya çizim yaparak ifade eden ...
    • Bilgisayar animasyonunda prosedürelizm: Bir medikal animasyon uygulaması 

      Bakan, Emin (Anadolu Üniversitesi, 2016)
      Teknolojinin ilerlemesine paralel olarak gelişen bilgisayar animasyon teknikleriyle günümüzde birçok alanda animasyon filmi üretmek mümkün hale gelmiştir. Bu alanlardan biri de medikal animasyon alanıdır. Özellikle mikro ...
    • Bir anlatı biçimi olarak hipermedya 

      Ürkmez, Başak (Anadolu Üniversitesi, 2002)
      Bu çalışmada anlatı kavramı içerisinde, anlatı biçimi olarak hipermedya incelenmeye çalışılmıştır. Hipermedya, multimedya olanaklarını kullanarak etkileşimliliğin ön plana çıktığı farklı bir anlatı biçimidir. Kullanıcının ...
    • Çizgi film-mit ilişkisi 

      Ayvaz, Özlem (Anadolu Üniversitesi, 2004)
      İnsanlık, doğanın sahnesine ilk çıktığından bu yana, genellikle kesintisiz ve sürekli gelişen bir oluşum süreci içerisine girmiştir. Bu gelişim süreçlerinden en önemlisi olarak bu günün modem insanını biçimlendiren, dil ...
    • Çizgi filmde hayvan temsilleri : "Benim Hayvanlarım" uygulama filmi 

      Sofuoğlu, Hikmet; Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi; Sarıalioğlu, Melisa (Anadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)
      Çizgi filmin başlangıcından günümüze kadar hayvan karakterlere insanbiçimci özellikler verilerek temsilleri yaratılmıştır. İnsanbiçimcilik canlı ve cansız varlıkların insan özellikleri ve hareketleriyle temsil edildiği bir ...
    • Çizgi filmde karakterlerin Türkçe konuşturulması 

      Çevik, Rıdvan (Anadolu Üniversitesi, 2017)
      Çizgi film, görsel özellikleri ön planda olan bir sanat olmasına karşın, konuşma her zaman çizgi filmde önemli bir yere sahip olmuştur. Çizgi film karakterlerinin konuşmaları tarihsel süreçte evrimleşmiş, gelişmiş, çeşitli ...
    • Çizgi filmde mekân ('Çığlık' film uygulaması) 

      Kaba, Fethi; Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Çizgi Film Animasyon Bölümü; AKsoy, Tahir Kutluay (Anadolu Üniversitesi - Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)
      Sanat, insanın var olduğu ilk çağlardan günümüze kadar olan zaman sürecinde gelişerek değişim göstermeye devam etmektedir. İnsan da deneylediği ve/veya edindiği bilgiyi doğru olarak saptamak, saklamak ve aktarmak için ...
    • Çizgi filmde sahne tasarımı 

      Aksoy, Tahir Kutluay (Anadolu Üniversitesi, 2002)
      Günümüzde bilgi bir yandan en önemli değer haline gelirken, diğer yandan da artan bir hızla gelişmekte ve çeşitlenmektedir. Katlanarak büyüyen bilgi üretiminden yararlanmak isteyenler de, yeni olanaklar yaratma arayışı ...
    • Etkileşimli sanal dünyanın (Second Life) modelleme tekniklerini kullanarak sanal sanat galerisi oluşturulması 

      Acaroğlu, Kumru (Anadolu Üniversitesi, 2010)
      Etkileşimli bilgisayar oyunları ve sanal dünyalar, fotoğrafın icadı ve sinemanın keşfinden sonra insan görme biçimlerinde değişiklikler yaratmış teknolojilerin gelişmesine neden olmuştur. Gittikçe yaygınlaşan üç boyutlu ...
    • Gölge oyunu ve animasyon canlandırma tekniklerinin eşzamanlı ve ortak bir sahnede uygulaması 

      Şen, F. Nihan (Anadolu Üniversitesi, 2003)
      Bu çalışmanın temelinde aşağıdaki ön koşullar bulunmaktadır: ·Sergileme anlayışlarında izleyici yönetmen ve tasarımcı açısından yeni bakış açılarına ihtiyaç duyulur. ·Gölge oyunu ve animasyon kökenlerini dinsel ritüllerden ...
    • Hareketli ortamlarda tipografik rezonans 

      Torun, İpek (Anadolu Üniversitesi, 2014)
      Bu araştırma, ilk ve orta okul öğretmenlerinin kişilik tipleri ve MBTI profilleri ile öğrenme ve öğretim sürecinde kullandıkları stratejiler arasındaki ilişkiyi çeşitli değişkenler yönünden betimlemeyi amaçlamaktadır. Tekil ...
    • Heidegger'in teknoloji anlayışı üzerinden "Prenses Mononoke" filminin çözümlenmesi ve bir uygulama filmi 

      Kaba, Fethi; Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Çizgi Film Animasyon Bölümü; Menken, Önder (Anadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)
      İnsanoğlunun bilime duyduğu ihtiyacın artmasıyla teknolojinin hızla gelişmesi insanı heyecanlandırmış ve dünyaya hâkim olma arzusunu ortaya çıkararak gelecekte neler olabileceği hakkında insanın geleceği daha çok merak ...