Güncel Gönderiler: İşletme
Toplam kayıt 1081, listelenen: 21-40
-
Comparing attitudes of Y and Z generations towards online shopping using extended-technology acceptance model
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Ürün ve hizmet pazarları, son dönemde bilgi ve iletişim teknolojilerinde yaşanan hızlı ve sürekli değişimler sonucunda biçimlenmekte ve farklılaşan tüketici kitlesinin etkisiyle dönüşmektedir. Hızlı bir gelişim süreci ... -
Üniversite öğrencisi genç kadınlarda finansal dışlanmanın tanımlanması
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bireylerin demografik, teknolojik, sosyal vs. faktörler nedeniyle, toplumsal ihtiyaçlarını karşılayacak, bütçelerine uygun finansal ürün ve hizmetlere erişememesi, kullanamaması veya kullanmak istememesi durumunda finansal ... -
Çalışanların insan kaynakları yönetimi algılarının metaforlar aracılığıyla analizi : özel sağlık kurumu çalışanlarıyla bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışmanın amacı, çalışanların insan kaynakları yönetimine ilişkin algılarını mümkün olan tüm gerçekliğiyle ortaya koymaktır. Bu, insan kaynakları yönetimi uygulamalarının başarını ya da başarısızlığını anlamak ve nelerin ... -
Bireysel kariyeri etkileyen kişilik özellikleri ve İİBF örneği
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Kişilik ve kariyer kavramları arasındaki ilişki uzun yıllardır çalışmalara konu olmaktadır. Bireysel kariyer yönetimi uzun ve planlı bir süreçtir. Bu süreç içerisinde bireyi etkileyen birçok faktör vardır. Özellikle günümüzün ... -
İşletmelerde çalışma sermayesi yönetimi ve kârlılık ile ilişkisi : Bist'te işlem gören imalat sanayi işletmelerine yönelik bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Çalışma sermayesinin etkin bir şekilde yönetimi, bir işletmenin başarısının ön koşullarından biridir ve işletmenin finansal sağlığının sembolü ve kriteridir. Çalışma sermayesi unsurlarının yanlış yönetimi önemli sonuçlara ... -
KOBİ'lerin finansman sorunları ve çözüm önerileri : Hatay örneği
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletme (KOBİ)'ler, girişimciliği teşvik etme, istihdam yaratma ve üretimdeki payları ile ülke ekonomilerinin vazgeçilmez unsurlarıdır. Günümüzün globalleşen dünyasında KOBİ'lerin gelişimlerinin ... -
X kuşağı ve Y kuşağının paternalist liderlik algıları üzerine bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Paternalistik liderlik davranışları, özellikle Doğu kültüründe oldukça yaygın olan liderlik davranışlarındandır. Bunun nedeni ise Doğu kültürünün Batı kültürüne göre daha toplulukçu ve yüksek güç mesafesine sahip olmasıdır. ... -
Estetik liderlik özellikleri ve davranışlarının incelenmesi : Eskişehir Şehir Tiyatroları Gençlik Sahnesi'nde bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu araştırma Eskişehir Şehir Tiyatroları'nın bünyesinde bulunan Gençlik Sahnesi'nin yönetmeninin estetik liderlik özelliklerini ve davranışlarını belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada nitel araştırma yaklaşımı ... -
Uçak bakım teknisyenlerinin kişilerarası çatışma çözme yaklaşımlarının takım algısına etkisi
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Havacılık, hem askeri hem de sivil hayatta ülkeler için en önemli güç unsuru olmuştur ve olacaktır. Türkiye'de de Türk Silahlı Kuvvetlerinin etkin muharip gücü olan Türk Hava Kuvvetleri ve ülkedeki ulusal, uluslararası ... -
Küçük ve orta boy işletmelerin uluslararasılaşmasını engelleyen faktörler : Eskişehir ilinde bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Küresel rekabetin dünyada son otuz yıla damga vurması üzerine, Küçük ve Orta Boy İşletmeler (KOBİ)'in rekabet gücünün artırılması ihtiyacı ortaya çıkmış ve bu durum KOBİ'lerin işbirliği çevrelerini daha da genişletmelerini ... -
Gösterişçi tüketim, benzeşme ve ayrışma etkisinin dönüşüm beklentilerine ve öznel yaşam kalitesine etkisi
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Günümüzde gösterişçi tüketim, kişinin zenginliğinin gösterişli bir şekilde ortaya konmasından öte benliğini inşa etme, bulunduğu gruba dâhil olma, kendini kanıtlama, sosyal onay alma ve saygınlık kazanma gibi anlamları ... -
A pink-collar case : pseudo-professionalization of direct selling among women
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışmanın temel amaçlarından biri, doğrudan satış yapan bir şirkette çalışan kadın satış temsilcilerinin işlerini ne ölçüde meslek olarak değerlendirdiklerini incelemektir. Buna ek olarak, bu çalışma doğrudan satışın ... -
Devralma yoluyla gerçekleşen şirket birleşmelerinin finansal performansa etkisi : Bist'te uygulama
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)İşletmeler, pazar payını genişletmek, karını artırmak, mali yapısını güçlendirmek, rekabetten korunmak gibi nedenlerle başka bir işletme ile birleşebilirler. Birleşme sonrasında finansal performanslarında iyileşme olmasını ... -
Sporda şiddet ve düzensizliğin önlenmesinde kurumlar arası koordinasyon sağlayan spor güvenlik kurullarının incelenmesi : Eskişehir ili örneği
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışmada, spor müsabakalarında yaşanan şiddet olaylarının önlenmesi amacıyla kurulan İl Spor Güvenlik Kurullarının yapısı ve işleyişi, Eskişehir ili örneğinde incelenmiştir. Çalışmanın birinci bölümünde, örgütlerde ... -
Dönüşümcü liderlik stilinin örgüt kültürü ve işletmenin yenilikçiliğine etkisi üzerine bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Geleneksel liderlik stillerinin günümüz dünyasındaki hızlı değişim ve gelişim sürecine cevap veremez hale gelmesi, değişim ve gelişimi destekleyici liderlik yaklaşımlarının örgütlerce daha fazla benimsenmesine yol açmıştır. ... -
The influence of cultural products consumption on customers' perceptions and intentions towards a country and its products : a field study on Turkish cultural products in the Middle East and North
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu araştırmada, Türk kültürel ürünleri tüketiminin, MENA (Ortadoğu ve Kuzey Afrika) bölgesindeki tüketicilerin Türkiye'yi ziyaret etme ve Türk ürünlerini satın alma niyeti ile Türkiye'nin ülke imajı ve sahip olduğu ulusal ... -
Essays on impact of financial regulations on microfinance institutions sustainability in Ghana
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu tez, finansal düzenlemelerin Gana'daki mikrofinans kurumlarının sürdürülebilirliği üzerindeki etkisi üzerine bir makale derlemesiden oluşmaktadır. Beşi doğrudan ilgili makaleler olmak üzere tezin tamamı dokuz bölümden ... -
Azerbaycan ve Türkiye'de petrol işletmelerinde finansal analiz : TÜPRAŞ ve Socar uygulaması
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Günümüzde petrolün değerinin artması, Türkiye ve Azerbaycan ekonomisinde önemli yere sahip olması, petrol işletmelerinin finansal analizlerinin yapılmasını gerekli kılan unsur haline gelmiştir. İhracatçı ülkelerin petrolü ... -
360 derece video reklam deneyiminde tüketicinin mekansal varlık, anlatı anlamlandırma ve keyif alma algısının markaya yönelik tutuma etkisi
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)İnternetin ortaya çıkmasıyla birlikte günümüzde hayatın pek çok alanı yeniden şekillenmektedir. Özellikle son yıllarda akıllı telefonlar, video ve fotoğraf kayıt cihazlarının ve internet teknolojisinin süratle ilerleyip ... -
Uluslararası işletmecilik platformunda Denizli tekstil sektörü üzerine bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Türkiye ekonomisinin vazgeçilmez sanayi kollarından biri olan tekstil sektörü, antik çağlardan günümüze kadar varlığını devam ettirmektedir. Türkiye ekonomisinin en önemli lokomotiflerinden biri olan tekstil sektörü; dış ...