Gelişmiş Arama

Toplam kayıt 7, listelenen: 1-7

    • Glamping işletmecilerinin özgeci davranışları ve psikolojik iyi oluş düzeylerinin belirlenmesine yönelik bir araştırma 

      Aksöz, Emre Ozan; Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm ve Otel İşletmeciliği Ababilim Dalı; Önem, Begüm (Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)
      Kampçılık, son zamanlarda "lüks" kavramını da içine almıştır. "Glamping" olarak adlandırılan ve İngilizce "glamorous" (gösterişli) ve "camping" (kamp yapma) kelimelerinin birleşiminden oluşan bu turizm türü; farklılık ...
    • Kullanılan malzeme yoğunluğuna göre Türkiye'de lezzet bölgelerinin oluşturulması 

      Günay Aktaş, Semra; Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm ve Otel İşletmeciliği Ababilim Dalı; Yayla, Önder (Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)
      İnsanlarda Türkiye'de yemeklerde kullanılan malzemeler ve miktarlarının her yerde aynı olduğuna ilişkin algı bulunabilmektedir. Oysaki Türkiye'nin farklı yerlerinde belirli yemekler aynı malzemelerle hazırlanabilirken, ...
    • Sürdürülebilir turizm bağlamında korunan alanlarda turizm : Yenice Ormanları örneği 

      Sezerel, Hakan; Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm ve Otel İşletmeciliği Ababilim Dalı; Çağlayan, Eray (Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)
      Bu araştırmanın amacı, çeşitli statülerde korunan alan barındıran Yenice Ormanlarında gelişmekte olan turizm hareketlerini sürdürülebilirlik perspektifinden inceleyerek ekoturizm prensiplerini ne ölçüde karşıladığına dair ...
    • Turizm eğitim ve öğretiminde yaratıcı drama yönteminin öğrenci başarısına, tutumuna, görüşlerine ve başarının kalıcılığına etkisi : otel yönetimi dersi örneği 

      Günay Aktaş, Semra; Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm ve Otel İşletmeciliği Ababilim Dalı; Özoğul, Tuğçe (Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)
      Bu araştırmanın amacı turizm eğitiminde yaratıcı drama yönteminin öğrenci başarısına, tutumuna, görüşlerine ve başarının kalıcılığına etkisini ortaya koymaktır. Araştırmanın çalışma grubunu Anadolu Üniversitesi Turizm ...
    • Türkiye'de yazılı medyada sokak lezzetleri 

      Yılmaz, Hakan; Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)
      İnsanoğlunun temel ihtiyaçlarından olan yeme içme ihtiyacı çevresel ve kültürel faktörlerden etkilenmektedir. Yeme içme ihtiyacını giderme şekli insanlara, bölgelere, kültürlere ve ülkelere göre çeşitlilik göstermektedir. ...
    • Türkiye'nin iktisat ve turizm politikaları ilişkisi 

      Coşkun, İnci Oya; Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm ve Otel İşletmeciliği Ababilim Dalı; Çitçi, Fırat (Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)
      Ülkelerin çeşitli amaçlar doğrultusunda aldığı ekonomik ve politik kararların karşılıklı etkileşimi, maliye ve para politikaları kapsamında yapılan düzenlemeler tüm iktisadi alanlarda olduğu gibi turizm endüstrisi üzerinde ...
    • Yiyecek içecek işletmelerinde zaman temelli faaliyete dayalı maliyetleme kullanılarak menü mühendisliği analizi : bir karma yöntem çalışması 

      Ekergil, Vedat; Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm ve Otel İşletmeciliği Ababilim Dalı; Özgür Göde, Merve (Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)
      Yiyecek-içecek işletmeleri birçok açıdan işletmelerini değerlendirmek için menü analizi yöntemlerine başvururlar. Menü analizi uygulamasının en temel nedenlerinden biri maliyet bilgilerine ulaşma isteğidir. İşletmeler ...