Konu "Turizm -- Pazarlama" için Turizm İşletmeciliği listeleme
Toplam kayıt 11, listelenen: 1-11
-
Deneyimsel pazarlama unsurlarının otellerin bakış açısı ile değerlendirilmesi : Türkiye'deki 4 ve 5 yıldızlı otel işletmelerinde bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Bu araştırma, Türkiye’de faaliyet gösteren 4 ve 5 yıldızlı otel işletmelerinin uyguladıkları deneyim boyutları, deneyim türleri, deneyim sağlayıcılarda önem verdikleri deneyim türleri ve işletmelerde ön plana çıkan temaları ... -
Destinasyon uzantılarının turistlerin duygusal tepkileri, bilişsel algılamaları ve davranışsal niyetleri ile ilişkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Bu çalışmada destinasyon uzantılarının belirlenmesi ve destinasyon uzantılarının turistlerin duygusal tepkileri, bilişsel algılamaları ve davranışsal niyetleri ile nedensel ilişkilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Destinasyon ... -
Doğa deneyimleri açık alan rekreasyon güdüleri ve tatil aktivite tercihleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2013)Açık alan rekreasyonu olan doğa aktiviteleri, turizm, spor, eğitim, gibi farklı alanların etkisiyle hızla gelişen sosyal bir olgudur. Bu çalışmada, doğa aktivitelerinin turizm ve rekreasyon ürünü olarak pazarlanmasına fayda ... -
Fuar katılımcılarının destinasyon imajı algıları: Expo 2016 Antalya örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Günümüzde pek çok ülke ve turistik bölge, turistlere güven sunacak ve onlara mevcut bölgelerdeki diğer yerlerden farklılaştırarak daha olumlu bir mesaj vererek onları motive edecek bir imge yaratmaya çalışıyor. Destinasyonun ... -
Güdülere dayalı yerli turist tipolojisinin belirlenmesi : iç turizm pazarına yönelik bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Turizm pazarında yer alan turistlere sunulan mal ve hizmetlerin içeriklerinin belirlenmesinde başvurulan yol göstericilerden biri de pazar bölümlendirmedir. Pazar bölümlendirme sayesinde farklı turist tiplerinin oluşturduğu ... -
Turistik destinasyonlarda marka stratejileri : Eskişehir 2013 Türk Dünyası Kültür Başkenti
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Turistik destinasyonlar, yaşanan yoğun rekabet ortamında farklı olabilmek ve rakip destinasyonların önüne geçebilmek için marka stratejileri uygulamaktadırlar. Turistik destinasyonların markalaşmasında kullanılan önemli ... -
Turizmde akıllı telefon kullanımının teknoloji kabul modeli kapsamında değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Teknoloji alanındaki gelişmeler tüm hizmet sektörlerinde olduğu gibi turizm işletmelerinde de etkili olmuştur. Yapılan çalışmalar, turizm işletmelerinde internet teknolojilerinin pazarlama alanında sıklıkla kullanıldığını ... -
Turizmde tüketici davranışı ve tatil yeri seçimine yönelik bir anket çalışması
(Anadolu Üniversitesi, 1999)Tüketici davranışını açıklamak konusunda ortaya atılan modellerdeki ortak varsayım, tüketici davranışına etki eden bir takım değişkenlerin olduğu ve bu değişkenlerin ortak noktalarının bulunduğudur. Genellikle tüketici ... -
Türkiye'de kış turizmi destinasyonlarının rekabetçi konumlandırması
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu çalışma, Türkiye'nin önde gelen beş kış turizmi destinasyonunun (Erciyes, Kartalkaya, Kartepe, Palandöken, Uludağ), rekabetçi konumlarının ve rekabetçi üstünlük alanlarının belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. ... -
A ve B kişilik tiplerinin boş zaman davranışlarının kıyaslanması
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Bireylerin boş zaman aktivite tercihlerini ve boş zaman aktivitelerine katılım amacını etkileyen unsurlardan biri, bireylerin sahip olduğu kişilik özellikleridir. Bireylerin kişilikleri göz önüne alındığında, kişisel ... -
Yüzen adaların bir destinasyon olarak pazarlanması : yüzen adalara olan potansiyel talebi ve tüketici beklentilerini belirlemeye yönelik bir alan araştırması
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Dünyada gelecek yıllarda beklenen seyahat eğilimlerinin başında "yeni ve farklı destinasyonların kazanacağı önem" gelmektedir. Bununla beraber tüketicilerin talep ve davranışlarındaki farklılaşma da devam edecektir. Bu ...