Ara
Toplam kayıt 5, listelenen: 1-5
İzmir Karaburun Yarımadası gastronomi turizmi ürününe yönelik rotalarının coğrafi bilgi sistemleri ile belirlenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2017)
Son yıllarda turistik tüketici davranışı kitle turizminden, özel ilgi turizmine doğru bir eğilim göstermeye başlamıştır. Turistlerin kendi ilgi alanları doğrultusunda seyahatlerini planlayabildikleri ve seyahatleri esnasında ...
Kullanılan malzeme yoğunluğuna göre Türkiye'de lezzet bölgelerinin oluşturulması
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)
İnsanlarda Türkiye'de yemeklerde kullanılan malzemeler ve miktarlarının her yerde aynı olduğuna ilişkin algı bulunabilmektedir. Oysaki Türkiye'nin farklı yerlerinde belirli yemekler aynı malzemelerle hazırlanabilirken, ...
Gastronomi deneyimi, gastronomi motivasyonu, destinasyon tatmini ve destinasyon marka denkliği ilişkisi : Gaziantep örneği
(Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2018)
Bu çalışmanın amacı gastronomi deneyimi, gastronomi motivasyonu, destinasyon tatmini ve destinasyon marka denkliği arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bunun yanısıra gastronomi motivasyonu ve destinasyon tatmin değişkenlerinin ...
Yenilebilir sanat : gastronomide yemeğin sanatsal boyutunun incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)
Bu çalışmanın amacı mutfak sanatçılarının yaratıcı birey özelliklerini, yaratıcılık sürecinde onları besleyen unsurlar ve ürünlerinin sanatsal ve tasarımsal özelliklerini ortaya koymaktır. Çalışmada temel yorumlayıcı nitel ...
Yeme-içme mekanlarında yemeğin aynılaşması ve farklılaşması
(Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2018)
Bu çalışmanın birincil amacı, farklı destinasyonlarda bulunan yeme-içme mekânlarında sunulan yemeklerin aynılaştığı ve farklılaştığı noktaları ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda öncelikli olarak mekânlar ve sunulan ...