Bölüm "Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uzaktan Eğitim Anabilim Dalı" Uzaktan Eğitim için listeleme
Toplam kayıt 94, listelenen: 21-40
-
Asynchronous content design for flexible learning: The macro and micro level of frameworks to share knowledge online between professionals and community
(IGI Global, 2006)[No abstract available] -
Building knowledge networks through project-based online learning: A study of developing critical thinking skills via reusable learning objects
(Pergamon-Elsevier Science LTD, 2007)The main purpose of this paper is to explore and discuss the main characteristics of project-based online learning (PBOL) to promote learners' critical learning skills through reusable learning objects (RLOs) from global ... -
Building powerful online synchronous communications: A framework for lifelong learning in distance education
(IGI Global, 2007)Digital citizens have been using online synchronous communications (OSCs)-based milieus since the last decade. OSCs can provide these online communities with new and challenging opportunities via instant interactions, which ... -
CCovıd-19 pandemisi sürecinde yükseköğretim açısından açık ve uzaktan öğrenme bileşenlerinin değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Covid-19 pandemisi gibi krizlerin oluşturduğu kritik durumlarda, eğitimin sürekliliğinin sağlanması adına çözüm olarak işe koşulan uygulamalar iyi planlanmış, tüm dinamiklerinden yararlanılmış ideal bir Açık ve Uzaktan ... -
Comparing the Internet Usage of Pre-service Language Teachers With Teachers of Other Subjects: Distance Learning vs. On-Campus Learning
(University Nacional Colombia, Facultad Ciencias Humanas, 2017)Teachers play a crucial role in helping individuals gain adequate Internet competency, which requires teachers themselves to be Internet-literate. The purpose of this study is to investigate the Internet use of the distance ... -
Continuous Partial Attention as a problematic technology use: A case of educators
(Matt Elbeck, 2013)Continuous Partial Attention is a current concept open to research which, besides multitasking, intensely occupies the agenda of education, communication and cognitive psychology. The purpose of the present study was to ... -
Cultural interpretations of the visual meaning of icons and images used in North American web design [L’interprétation culturelle de la signification visuelle des icônes et images utilisées dans la conception de sites Web en Amérique du Nord] [Kulturelle interpretationen der visuellen bedeutung der symbole und bilder, die in nordamerika web-design benutzt werden] [La interpretación cultural del significado visual de iconos y imagenes utilizados en el diseño de sitios Web en América del Norte]
(2009)This study examines cross-cultural interpretations of icons and images drawn from US academic websites. Participants from Morocco, Sri Lanka, Turkey, and the USA responded to an online questionnaire containing 18 icons and ... -
Çevrimiçi öğrenme ortamlarında transaksiyonel uzaklık algısını etkileyen faktörler
(Anadolu Üniversitesi - Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2019)Dewey ve Moore öncülüğünde ortaya çıkan transaksiyonel uzaklık kavramı uzaktan öğrenme bağlamına uyarlanmış ve öğrenen ile öğreten arasındaki mesaj akışında boşluklara ve yanlış anlaşılmalara neden olabilecek iletişimsel ... -
Çevrimiçi öğrenmede akıllı duyuşsal geri bildirimin öğrenen bağlılığı, memnuniyeti ve algılanan öğrenmeye etkisi
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Duyguların öğrenme süreciyle etkileşime girdiği ve algı, dikkat, hafıza, motivasyon, düşünme ve problem çözme gibi bilişsel öğrenme süreçlerini etkileyebildiği, alanyazında faklı çalışmalarda gösterilmiştir. Bu nedenle, ... -
Determining Open Education Related Social Media Usage Trends in Turkey Using a Holistic Social Network Analysis
(EDAM, 2017)The aim of this study is to reveal Open Education related social media usage in Turkey through social network analyses. To this end, the most widely used social media network in Turkey, Facebook, was chosen. All the pages ... -
Determining the Effects of LMS Learning Behaviors on Academic Achievement in a Learning Analytic Perspective
(Informing Science Inst, 2016)Two of the most important outcomes of learning analytics are predicting students' learning and providing effective feedback. Learning Management Systems (LMS), which are widely used to support online and face-to-face ... -
Developing critical thinking skills through Interactive Radio Programs (IRPs): Building online knowledge networks in distance education
(2005)In considering how best to optimize distance education systems, economy (cost effectiveness and efficiency), technology (communication technologies) and equity (gender, accessibility, minority, language, religion etc.) are ... -
The development of Hyper-MNP: Hyper-media navigational performance scale
(Springer, 2016)The present study aimed at developing a scale to evaluate navigational performance as a whole, which is one of the factors influencing learning in hyper media. In line with this purpose, depending on the related literature, ... -
Digital identity formation: socially being real and present on digital networks
(Routledge Journals, Taylor & Francis LTD, 2016)Social networks have become popular communication and interaction environments recently. As digital environments, so as ecosystems, they have potential in terms of networked learning as they fulfill some roles such as ... -
Dijital dönüşüm sürecinde yükseköğretim kurumları ve öğretim elemanlarının gelişen rolleri
(Anadolu Üniversitesi, 2020)Bu araştırmada yükseköğretim kurumlarının dijital dönüşüm ve teknoloji entegrasyonu sürecinde öğretim elemanlarının rollerinin nasıl değişim gösterdiği incelenmiştir. Bu doğrultuda konuyla ilgili yapılmış olan çalışmalar ... -
E-öğrenme ortamlarında sözsüz iletişim öğelerinden yüz ifadelerinin kullanımı
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışmada açık ve uzaktan öğrenenlerin videolar yoluyla aldıkları derslerde konu anlatıcısının yüz ifadelerinin öğrenen motivasyonuna olan etkisi incelenmiştir. Bu bağlamda Açıköğretim Fakültesi e-kampüs üzerinden ... -
E-öğrenmede bütünsel etik yaklaşımı : ortak değerler ve normlar
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Bu araştırma e-öğrenmedeki etik unsurların e-öğrenmenin farklı boyutlarını nasıl etkilediğini, “e-öğrenmede etik” hakkında genel kabul gören, ortak sayılabilecek değer ve ilkelerin olup olmadığını belirlemeyi ve bunları ...