Başlık için Yüksek Lisans listeleme
Toplam kayıt 59, listelenen: 24-43
-
Latino Muslims communities online presence : sense of virtual community in facebook spaces
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu çalışmada tezin ilk bölümünde araştırmaya ilişkin giriş bilgileri sunulmakta olup, ikinci bölüm alanyazını; dinin Internet ortamlarında bir bilgi ve tecrübe olarak nasıl göründüğüne dairdir, İslam'ın internetteki ilk ... -
Lüks markaların sosyal medya kullanımıı : Facebook üzerine bir inceleme
(Anadolu Üniversitesi, 2013)Bu araştırmada lüks markaların sosyal medya araçlarını kullanım amaçları ve şekilleri incelenmiştir. Çalışmada örneklem olarak LVHM Group ait 60 marka belirlenmiştir. Bu markalar içerisinden 43 marka aranan şartlara ... -
Marka iletişiminde ticari karakterler : Vadaa-Worldcard ve Blue Lion-Postbank örnek olayı
(Anadolu Üniversitesi, 2008)Ticari karakterlerin, marka iletişimi içerisindeki yerlerine, fonksiyonlarına odaklanan bu çalışmada, ticari karaktere sahip markaların marka iletişimlerine bu karakterleri nasıl yerleştirdikleri, yerleştirme süreçlerini ... -
Markaların iletişim dili olarak reklamda kışkırtıcılık kullanımı ve tüketici tepkileri
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Günümüz pazarında yaşanan yoğun rekabet ve iletişim kalabalığı arasında görünür olmak ve tüketicilerin dikkatini çekmek isteyen markalar çoğunlukla reklamda kışkırtıcılığa başvurmaktadır. Kışkırtıcılık, reklamlarda yaygın ... -
Markaların instagram storylerine yönelik tüketici tepkisi : Madame Coco örneği
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Günümüzdeki rekabet koşullarında rakip markalardan öne çıkmak isteyen markaların sosyal medya mecralarında var olmaları ve aktif bir şekilde bu mecraları kullanmaları göz ardı edilemeyecek bir unsurdur. Markalar hedef ... -
Nostalji reklamlarının göstergebilimsel çözümlemesi
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu tez çalışmasının amacı nostaljik reklamların göstergebilimsel analiz yöntemleriyle incelenerek nostalji unsurlarının markanın imajı hakkında verdiği bilgileri açığa çıkarmaktır. 2009 – 2018 yılları arasında Effie veya ... -
Oyunlaştırmada oyun elemanlarının kullanımı: Adidas Micoach, Khan Academy, Superbetter ve Swarm uygulamalarının örnek olay yöntemi ile incelenmesine yönelik keşifsel bir çalışma
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu çalışma, oyun elemanlarının oyunlaştırmada kullanımına odaklanmaktadır. Oyunlaştırma, oyun tasarım unsurları (elemanları) ve esaslarının gerçek dünyaya ve oyun olmayan içeriğe aktarılmasıdır. Bu açıdan oyun elemanları ... -
Reklam etkililiği açısından geleneksel ve yeni medyadaki teklamların X, Y, ve Z kuşakları üzerindeki etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Günlük yaşantımızda önemli bir rol oynayan reklamlar, tüketicilerin yaşam biçimini büyük oranda şekillendirirken satın alma sürecinde de yer almaktadır. Esas olarak bireylerin imajlarını etkileyen reklamlar, düşünceler ve ... -
Reklam yazarlığı ve yaratıcılığı üzerine bir profil araştırması
(Anadolu Üniversitesi, 2004)Bu çalışmanın temel amacı, reklam yazarlarının profil özelliklerinin belirlenmesidir. Literatürde bir reklam yazarının taşıması gereken özellikler, alması gereken eğitimler, hangi konularda tecrübe sahibi olması gerektiği ... -
Reklamda absürtlüğün reklama yönelik tutum ve hatırlama üzerine etkileri
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Absürtlük, reklam yaratıcıları tarafından yaygın biçimde kullanılıyor olsa da reklamda absürtlüğün etkileri üzerine yapılmış araştırmalar oldukça sınırlıdır. Bu çalışmada, reklamda absürtlüğün reklama yönelik tutum ve ... -
Reklamda bilgi içeriği : Türkiye'deki gazete ve TV reklamlarına yönelik karşılaştırmalı araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2006)Tüketicinin ekonomik, sosyal ve psikolojik risklerini azaltarak doğru satın alma kararı verebilmesi için ürün ve hizmetler hakkında tüketiciyi bilgilendirmesi, reklamın en temel fonksiyonlarından birisidir. Bunun yanı sıra, ... -
Reklamda cinsel çekiciliklerin iletişim etkisi ile ahlaki değerlendirmesine yönelik tutum araştırması
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Günümüz reklamcılığında cinsel çekiciliklerin artan kullanımı ile birlikte bu çalışma, LaTour ve Henthorne ile Tai'nin çalışmasını tekrarlayarak, bir Türk çerçevesi içerisinde tüketicilerin reklamda cinsel çekiciliklerin ... -
Reklamda hikaye anlatımının etkiler hiyerarşisi bağlamında incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Reklamcılık en kaba haliyle, belirli bir reklamveren tarafından ücreti ödenerek yapılan ve reklama konu olan bir ürün ya da hizmeti satın aldırmayı amaçlayan iletişim biçimidir. Fakat reklamcılık bir ürünü satmanın ötesinde ... -
Reklamda kullanılan görsel metaforların reklamın beğenilirliği üzerindeki etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2009)Dergi reklamlarında kullanılan görsel metaforların karmaşıklık ve zenginlik düzeylerinin reklamın beğenilirliği üzerindeki etkisini saptamaya yönelik bu çalışmada, Phillips ve McQuarrie (2004)'nin geliştirdiği; görsel ... -
Reklamda tanık kullanımı : kullanıcı tanıklığı ve uzman tanıklığı reklamlarına yönelik tutumların karşılaştırılması
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Reklamlar, tüketiciyi ikna etmeyi, ürüne ve/veya markaya yönelik olumlu tutum yaratmayı amaçlar. Reklam yaratıcıları ve markalar da pazarlama ve reklam stratejileri ve yaratıcı yapım uygulamaları ile bunu sağlamaya çalışırlar. ... -
Retoriksel arena modeli temelinde 15 Temmuz siyasal krizinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışmanın genel amacı, 15 Temmuz Darbe Girişiminin kriz iletişimi bağlamında incelenmesidir. Kriz iletişimi ile ilgili olarak literatürde çeşitli kuramlar söz konusudur. Retoriksel arena kuramı ise diğerlerinden farklı ... -
Sinemada araştırmacı gazetecilik pratiklerinin temsili : 'All The President's Men' ve 'The Post' filmlerinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Dünya üzerindeki çoğu coğrafyada, gücü elinde barındıran iktidar kişi, topluluk ve kurumlar tarafından toplumların şimdisine ve geleceğine mâl olacak, gizli tutulan durum ya da olay bilgisini ise tüm gerçekliği ile araştırıp, ... -
Siyasal reklamlarda duygusal çekicilik kullanımı : 7 Haziran 2015 Genel Seçimlerinde siyasal partiler tarafından üretilen reklam filmlerinin analizi
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Siyasal reklamların temel amacı seçmenlerin, bir siyasal parti ya da adaya yönelik düşünce, inanç, tutum ve davranışlarına etki etmektir. Siyasal partiler ve adaylar, bu amaca yönelik olarak seçmenlere reklamlar aracılığıyla ... -
Social media advertising and consumer ad avoidance : an intrusive advertising online-survey of generation Z in Eskisehir, Turkey
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Yapılan çalışmalar, rahatsızlık verici reklamların marka ve kuruluşların iletişim karmasında önemli bir yeri olduğunu göstermektedir. YouTube'da yayınlanan reklamlar da buna dahildir. Bununla birlikte, sosyal medyanın ... -
Sosyal amaca dayalı pazarlama ve kurum imajı ilişkisi : eker-adım adım oluşumu işbirliği üzerine bir araştırma
(Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Hedef kitle ve paydaş gruplarının gün geçtikçe kurumlara karşı daha talepkâr olduğu günümüzde sosyal sorumluluk tüketici beklentileri arasında ilk sıralarda yer almaktadır. Bu noktada kurumlar sosyal sorumlu davranmanın ...