Güncel Gönderiler: Yüksek Lisans
Toplam kayıt 137, listelenen: 81-100
-
Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Üniversitesinde öğrenim gören Türkiye Cumhuriyeti uyruklu öğrencilerin genel nitelikleri ve aldıkları eğitime ilişkin görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 1995)Eğitim görme hakkı, İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi ve Türkiye Cumhuriyeti Anayasası ile bireye tanınmış en temel haklardan bir tanesidir. Ancak dünya üzerindeki tüm devletler gibi, Türkiye de vatandaşlarının eğitim ... -
Bilgisayar destekli dil öğretiminde yazılım değerlendirme
(Anadolu Üniversitesi, 1995)Yabancı dil eğitimi, Türkiye'de üzerinde önemle durulan eğitim alanlarından biridir. Yabancı dil eğitimini daha ileri seviyeye çıkarabilmek için pek çok çalışma yapılmaktadır.Bilgisayar destekli öğretim de bu çalışmalardan ... -
El ve araç ilişkisine ergonomik yaklaşım : televizyon uzaktan kumanda aracı üzerine bir deneme
(Anadolu Üniversitesi, 1989)Ergonomi kavramının ülkemizde yeteri kadar anlaşılamamış olması, bu konunun ayrıntılı bir şekilde incelenmesini gerektirmektedir. Elin, hemen her araçla ilişkisi olması, konuya el-araç ilişkisinde ergonomik yaklaşım getirmeyi ... -
Comparing and analysing the content of Turkish and English local newspapers
(Loughborough University of Technology, 1991)This dissertation begins by describing the importance, functions and circumstances of the local press and its influence on local people and their daily lives. Since one of the main aims of this research was to investigate ... -
Within normal limits
(Rochester Institute of Technology, 1991)It is my idea that man is conditioned by his environment and that ''environment'' for contemporary man is the mass media network. We are conditioned more by television than nature. The mass media network of television, ... -
Visual elements in a Turkish newspaper : a study of Hurriyet's front page
(Michigan State University, 1991)This study examined the visual content of the front page of Hur- riyet, a Turkish newspapers. Nineteen issues of Hurriyet were examined for their visual ele- ments, headlines, and info-graphics during two periods: spring ... -
Türkiye'deki bankaların web sitelerinde kurumsal kimlik
(Anadolu Üniversitesi, 2000)Ticaretin gittikçe geliştiği ve rekabetin arttığı günümüz ortamında kendini tanıtma yönünde öncelikle kimlik oluşturmak küçük, büyük tüm kuruluşlar için bir gereklilik halini almıştır. Bunun temel nedeni kurumsal imajın ... -
Internet'te reklamcılık
(Anadolu Üniversitesi, 2000)Dil, din, ırk, cinsiyet ayrımı gözetmeden kıtalararası tüketicilere ulaşmaya ve geri bildirimin anında alınmasına ortam yaratan bilgisayar ve Internet, reklam veren, reklam ajansı, tüketici ve pazar ilişkilerine yeni bir ... -
Reklam ahlakı
(Anadolu Üniversitesi, 1997)İş dünyasında ahlak kavramını yaygınlaşmasıyla reklam ahlakı kavramı da önemli hale gelmiştir. Reklamcıların topluma olan sorumluluklarının bir parçası reklamların ahlaka uygun olarak yapılmasıdır. Reklam ahlakı ile ilgili ... -
Türk basınında tutundurma çalışmaları ve ansiklopedi kampanyası
(Anadolu Üniversitesi, 1995)"Türk Basınında Tutundurma Çalışmaları ve Ansiklopedi Kampanyası" başlıklı bu çalışma, Türk basınının son yıllarda toplumda girdiği etkileşimi konu almakta ve üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde tutundurma kavramı ... -
Türkiye'de iletişim fakültelerinin halkla ilişkiler ve tanıtım bölümlerinde yapılan öğretimin yeterliliğine ilişkin araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 1994)Halkla ilişkiler eğitimi konusunda Dünya'da ve kısmen Türki- ye'de pek çok araştırma yapılmıştır. Bu araştırmaların ortak sonuçları halkla ilişkiler öğretiminin nasıl olması gerektiği konusunda eğitim- cilere fikir verecek ... -
Üniversite-kent kültürel iletişiminde halkla ilişkilerin işlevi bir model olarak Eskişehir-Anadolu Üniversitesi örneği
(Anadolu Üniversitesi, 1994)Bir ülkenin eğitim ve öğretim sistemini oluşturan üniversi- telerin içinde bulunduğu kentin yaşam düzeyini yükseltici ve kamu- oyunu aydınlatıcı bilim, kültür ve sanatsal faaliyetlerini toplumla uzlaştıracak, kurumun ... -
Eskişehir yerel basınındaki reklamcılığın biçim ve içerik yönünden değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1987)Tüm insanlar nereye giderlerse gisinler beraberlerinde kişisel mekanlarını da taşırlar. Bu mekanın boyutları kişiden kişiye, şehirden köye değişmektedir. Toplumsal yaşamımızda bu mekan tüm ilişkilerimizi etkilemektedir, ... -
Fokus grup görüşmeleri ve reklamcılıkta kullanımı
(Anadolu Üniversitesi, 1996)Sosyal bilimlerde genel olarak iki araştırma yönteminden sözetmek mümkündür. Bunlardan ilki sayısal (nicel) araştırma yöntemidir. Bilimsel felsefe içerisinde bilimsel bilgi üreten ve tümdemgelim paradigması içinde işleyen ... -
Turizmde pazarlama iletişimi
(Anadolu Üniversitesi, 1996)Günümüzde Turizm artık döviz girdisi olmaktan öte toplumlar arası kültür hareketlerini, gelişimi ve değişimi de beraberinde getirmektedir. Bu nedenle Turizm kavramı ile birlikte Turizmin hedef kitlesi, bu kitlenin karar ... -
Günlük yaşamımızdaki değişim ve televizyon reklamları
(Anadolu Üniversitesi, 1996)"Günlük yaşamımızdaki değişim ve televizyon reklamları" adlı çalışma yedi bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, çalışmanın problemi, amacı, önemi, varsayımları sınırlılıkları ve tanımları yer almaktadır. İkinci bölümde, ... -
Turyağ Anonim Şirketi'nde halkla ilişkiler faaliyetleri
(Anadolu Üniversitesi, 1989)'Turyağ Anonim Şirketinde Halkla İlişkiler Faaliyetleri' adlı çalışma 4 bölümde incelenecektir. Birinci bölümde halkla ilişkilerin tanımı, amaçları ve halkla ilişkiler faaliyetlerini etkileyen faktörler incelenmiştir. ... -
Türkiye'deki reklamlarda ünlü kişi kullanımı
(Anadolu Üniversitesi, 1989)Günümüzde önemli hızla artan reklam olgusu, birçok reklam ajansını da birbirine rakip hale getirmiştir. Reklam ajansları, hazırladıkları kampanyalar ile hedef kitlenin dikkatini çekme, ürün ya da hizmete karşı ilgi uyandırma, ... -
Üniversitelerde halkla ilişkiler faaliyetleri, Ankara, Gazi, Hacettepe, Orta Doğu Teknik ve Anadolu Üniversitelerinde halkla ilişkiler
(Anadolu Üniversitesi, 1989)Bu çalışmada üniversitelerde halkla ilişkiler faaliyetlerinin nasıl yürütüldüğü incelenmiştir. Bu amaçla Ankara, Gazi, Hacettepe, Orta Doğu Teknik ve Anadolu Üniversitesinde uygulama çalışmaları yapılmıştır. Dört bölümden ... -
Halkla ilişkiler açısından 'Türkiye Nüfus Planlaması Kampanyası' : bir örgütleme ve uygulama modeli önerisi
(Anadolu Üniversitesi, 1986)Çağımızda tüm dünyada evrensel bir özellik taşıyan nüfus ve nüfus artışı, ülkemizde de başta hızlı sayılabilecek bir nüfus artış hızı ile birlikte nüfusa ilişkin çeşitli sorunları da beraberinde getirmektedir. Her ülkede ...