Doktora
Güncel Gönderiler
-
Impact of strategic leadership on growth in the Universities of Pakistan : moderating role of strategic alignment
(Anadolu Üniversitesi, 2023)Stratejik liderlik çok kritik bir kavram olup uzun yıllardır örgütsel çalışmalarda yer almaktadır, ancak Pakistan açısından oldukça yeni bir kavramdır. Pakistan'da Stratejik liderlik konusunda kayda değer bir çalışma ... -
Dijital dönüşümün iç kontrol sisteminde yarattığı riskler ve bu risklerin yönetiminde iç denetim fonksiyonu : Türkiye'deki farkındalığın araştırılması
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Bu çalışmanın amacı dijital dönüşüm sürecinde karşılaşılan riskleri yönetmek için iç denetim fonksiyonunun nasıl bir yol izlediği/izleyeceği yönünde Türkiye’de farkındalık araştırması yapılması ve bu araştırma sonucunda ... -
Dijital dönüşümün finansal performansa etkisi : BİST imalat sanayi işletmeleri üzerine bir araştırma
(2023)Bu çalışmanın temel amacı, imalat endüstrisinde faaliyet gösteren işletmelerin dijital dönüşümünün finansal performans göstergeleri ile ilişkisini araştırmaktır. Çalışmada, hisseleri BİST’de işlem gören 84 imalat sektörü ... -
Ortak yaratım davranışının tüketici tatmini üzerindeki etkisinde marka deneyiminin aracı rolü
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Tüketiciler hizmet ortamlarındaki deneyimlerini marka ve kendi kaynaklarını birleştirerek ortak bir şekilde yaratmaktadır. Hizmet-baskın mantık anlayışının bir çıktısı olan ortak yaratım davranışının öncüllerinin ve ... -
Sektörlere özgü finansal başarısızlık öngürü modeli önerisi
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Finansal başarısızlık kavramının genel kabul görmüş bir tanımı olmamasına karşın kişilerin, işletmelerin veya kuruluşların finansal açıdan belirlenen hedeflere ulaşamaması veya finansal performansının istenen düzeyde ... -
Kurumsal mantık değişimi : örgütlerde profesyonel yöneticilik mantığına geçiş üzerine bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Kurumsal mantıklar kuramı çerçevesinde şirket mantığının bir yansıması olarak örgütlerde geleneksel olarak kurucuların yönetimde tek söz sahip olduğu kurucu-yönetici mantığından, örgüt yönetiminde yetkinin mesleği yönetmek ... -
Firma performans analizinde makine öğrenmesi : düzenlileştirici regresyon yöntemleri
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Bu çalışmada, düzenlileştirici regresyon yöntemlerinden ridge, lasso ve elastic-net yöntemleri ile en küçük kareler tahmincisini kullanan sıradan değişken seçim yöntemlerinin gerçek bir işletme problemindeki değişken seçim ... -
Firmaların halka ilk arz sürecinde kar yönetimi uygulamaları : BIST imalat sanayi üzerine bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)İşletmelerin sermaye ihtiyaçlarını karşılamasının bir yöntemi olarak halka arz 20. yüzyıldan bu yana sermaye piyasalarının gelişmesinde önemli bir rol oynamıştır. Hisse senetlerini halka ilk defa arz eden işletmeler üzerine ... -
Çok kriterli karar verme ve coğrafi bilgi sistemi hibrit çözüm yaklaşımı : Siirt ili güneş enerji uygulaması
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Bu tez çalışmasında coğrafi bilgi sistemleri ve çok kriterli karar verme yöntemlerinden üstünlük tabanlı yöntemler hakkında genel bilgiler verilmiştir. Bu farklı iki disiplini bir arada kullanarak bir hibrit çözüm yaklaşımı ... -
Oyunlaştırma ve sosyal webin B2B e-pazaryerlerinin performansını belirleyen kritik başarı faktörlerine etkisi : deneysel bir çalışma
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Bu çalışmanın temel amacı oyunlaştırma ve sosyal web uygulamalarının B2B e-ticaret mimarisine eklemlenmesi durumunda bir B2B portalın daha başarılı olup olamayacağını kullanıcıların KBFlere ilişkin performans algısı üzerinden ... -
The impact of consumer insight on social marketing campaigns : an application on antibullying campaign
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Karmaşık sosyal zorluklar, genellikle sosyal pazarlamanın ele alınmasına yardımcı olabileceği karmaşık davranışlara dayanır. Bu bağlamda, toplumun ilerlemesi için tüketicileri uygun davranışlarda bulunmaya veya istenmeyen ... -
Türkiye'deki devlet yükseköğretim kurumlarının yapısal ve bağlamsal boyutlarının analiz edilmesi ve taksonomi çıkarılması
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışmanın amacı Türkiye'deki devlet yükseköğretim kurumlarının biçimsel örgüt yapısını analiz etmek ve ampirik olarak taksonomisini çıkarmaktır. Bu amaçla, araştırma kapsamında ilk olarak Türkiye'deki devlet yükseköğretim ... -
Akademik örgütlerin performans göstergelerine göre kümelenmesi ve kümelerdeki örgüt kültürü tiplerinin belirlenmesi : Kazakistan devlet üniversitelerinde bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Tezin amacı, Kazakistan’da mevcut olan tüm devlet akademik örgütleri için kurumsal büyüklük ve performans göstergelerine odaklı kümeleme analizi ile örgüt kültürü tiplerin belirlenmesine yönelik analiz ve örgüt kültürü ... -
Kariyer tatmininin örgütsel vatandaşlık davranışına etkisinde örgütsel bağlılığın ve iş tatmininin aracılık rolü
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu tezin amacı, kariyer tatmininin örgütsel vatandaşlık davranışına etkisinde örgütsel bağlılığın ve iş tatmininin aracılık rolünün olup olmadığını ortaya koymaktır. Araştırma, İzmir/Kemalpaşa Organize Sanayi Bölgesinde ... -
Gösterişçi tüketim, benzeşme ve ayrışma etkisinin dönüşüm beklentilerine ve öznel yaşam kalitesine etkisi
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Günümüzde gösterişçi tüketim, kişinin zenginliğinin gösterişli bir şekilde ortaya konmasından öte benliğini inşa etme, bulunduğu gruba dâhil olma, kendini kanıtlama, sosyal onay alma ve saygınlık kazanma gibi anlamları ... -
The influence of cultural products consumption on customers' perceptions and intentions towards a country and its products : a field study on Turkish cultural products in the Middle East and North
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu araştırmada, Türk kültürel ürünleri tüketiminin, MENA (Ortadoğu ve Kuzey Afrika) bölgesindeki tüketicilerin Türkiye'yi ziyaret etme ve Türk ürünlerini satın alma niyeti ile Türkiye'nin ülke imajı ve sahip olduğu ulusal ... -
Essays on impact of financial regulations on microfinance institutions sustainability in Ghana
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu tez, finansal düzenlemelerin Gana'daki mikrofinans kurumlarının sürdürülebilirliği üzerindeki etkisi üzerine bir makale derlemesiden oluşmaktadır. Beşi doğrudan ilgili makaleler olmak üzere tezin tamamı dokuz bölümden ... -
Portfolio optimization with option implied information : an application in Borsa Istanbul
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışmada, opsiyonlardan elde edilen bilgilere dayanan optimal portföylerin, tarihi bilgilere dayanan optimal portföylerden daha başarılı olup olmadığı araştırılmaktadır. Araştırmada, Borsa İstanbul Vadeli İşlem ve ... -
Sermaye yapısı kararlarında asimetrik bilginin etkisi : BIST Sınai Endeksi üzerine bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Firmaların sermaye yapılarını, varlıklarını finanse etmek için kullandıkları kaynaklar toplamı oluşturmaktadır. Türkiye'de Borsa İstanbul Sınai Endeksinde yer alan firmaların sermaye yapısı kararlarını etkileyen faktörler ... -
Borsa İstanbul'da finansal kabarcıkların tespit edilmesi ve kabarcıkların finansal krizlerle ilişkisi
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışmanın amacı Türkiye Sermaye piyasalarında finansal kabarcıkların tespit edilmesi ve finansal kabarcıkların krizlerle ilişkisinin sınanması suretiyle krizlere farklı bir perspektiften bakmaktır. Varlıkların fiyatlarının ...