Başlık için Yüksek Lisans listeleme
Toplam kayıt 799, listelenen: 567-586
-
Satıştan sonra servis kalitesi ve Arçelik'te dayanıklı tüketim mallarına ilişkin bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 1998)Günümüzde rekabetsel pazarlarda söz sahibi olmanın en önemli koşulu fiyat ve kalite rekabetine uyum sağlanmasıdır. Bunu gerçekleştirmek için ürün ve hizmet kalitesi dünya standartları seviyesine çıkarılmalıdır. Kalite ... -
Savunma amaçlı rekabetin stratejik yönetimi
(Anadolu Üniversitesi, 1991)Askeri bir terim olan strateji, sonradan işletme yönetiminde de benimsenmiş ve yaygın bir biçimde kullanılmaya başlanmıştır. Özellikle işletmelerin, uzun dönem amaçlarını saptarken, bu amaçlara ulaştıracak politikaları ... -
Seramik işletmelerinde stokastik süreçle güven stoğunun bulunması ve excel çalışma tablosu ile uygulaması
(Anadolu Üniversitesi, 2006)Bu çalışmada seramik işletmelerinin bulundurmaları gereken optimum güven stoğunun bulunması için stokastik stok modellerin kurulması ve kurulan bu modellerin Excel çalışma sayfası yardımıyla uygulanması incelenmiştir. ... -
Seramik sağlık gereçleri üreten işletmelerde ihracat işlemlerinin muhasebeleştirilmesi ve bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2010)İnşaat sektörü ülke ekonomisi için bir lokomotif durumundadır. Dünyada müteahhitlik alanında dördüncü konumda olan Türkiye özellikle alt yapı ve barınma konut ihtiyacı konusunda dünyada sözü edilen ülke konumundadır. Birçok ... -
Seramik sektöründeki yönetim sorunları
(Anadolu Üniversitesi, 2002)Bu çalışmada Türkiye'de faaliyet gösteren seramik işletmelerinin yönetim faaliyetleri incelenerek, seramik işletmelerinde etkili olan yönetim yaklaşımları ve yönetim ile ilgili problemlerinin neler olduğu ortaya konmaya ... -
Serbest muhasebecilik serbest muhasebeci mali müşavirlik ve yeminli mali müşavirlik mevzuatının muhasebe uygulamalarına ve eğitimine etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 1991)Bu çalışmada, muhasebecilik ve mali müşavirlik mesleklerinin; tarihi gelişimi, örgütlenme, eğitim ve uygulama konuları incelenmiştir. Çalışmanın birinci bölümünde; Dünyada ve Türkiye'de ''Muhasebecilik Mesleği''nin tarihi ... -
Sermaye şirketlerinde rekabet yasağı
(Anadolu Üniversitesi, 1998)Türk Şirketler hukukunda, şahıs şirketleri açısından ortaklar için, sermaye şirketleri bakımından ise kural olarak idareciler için rekabet yasağı hükümleri geçerlidir. Sermaye şirketlerinde, idareciler için getirilen bu ... -
Sermaye yapısının firma performansı üzerindeki etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Sermaye yapısı işletmelerin iyi performansa ulaşabilmesi için en önemli konulardan birisidir. Bu çalışmanın amacı sermaye yapısının firma performansı üzerindeki etkisinin araştırmaktır. Bu amaç doğrultusunda, 2008-2013 ... -
Seyahat odaklı sosyal medya kanaat önderlerinin deneyimleri hakkındaki görüşlerinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bu araştırmanın amacı seyahat konusunda Instagram aracılığıyla paylaşım yapan sosyal medya kanaat önderlerinin deneyimleri hakkındaki görüşlerini incelemektir. Fenomenoloji çalışması olarak desenlenen araştırmanın ... -
Sigorta hizmetinin dağıtımında acente sistemi ve Eskişehir'de sigorta acentelerine ilişkin bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 1999)Son yıllarda ticaretin gelişmesi ve uluslararası boyutunun öne çıkmasıyla birlikte önemi artan sigortacılık, Türkiye'de giderek gelişmekte ve çağdaş bir yapıya kavuşmaktadır. İnsanların gerek güncel yaşamlarında gerekse ... -
Sigorta işletmeleri, sigorta işletmelerinde faaliyete dayalı maliyetleme ve Işık Sigorta uygulaması
(Anadolu Üniversitesi, 2001)Dünya'da, modern anlamı ile sigortacılık; gerçekleşebilecek fiziki risklerin ticari yaşam ve dolayısı ile ekonomik faaliyetler üzerindeki olumsuz etkilerini giderebilmek düşüncesinden hareketle başladı. Alınan primlerin ... -
Sigorta işletmelerinde hayat sigortası, muhasebesi ve etkinlik -verimlilik analizi
(Anadolu Üniversitesi, 1993)Sigortanın toplumsal hayatımızdaki önemi gün geçtikçe artmak- tadır. Sigorta sadece kişilere güvence sağlamakla kalmayıp, aynı za- manda tasarruf yapma olanağı da sağlamaktadır. Her türlü riski, bel- li bir prim karşılığında ... -
Sigorta işletmelerinde rekabet stratejileri ve bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2001)Bilgisayar teknolojisi ve bilgi çağının etkisiyle dünyamızda meydana gelen değişim sonucu, müşterilerin istek ve ihtiyaçları, hizmet sektörünü müşteri odaklı olmaya yöneltmiştir. Rekabet ortamının her geçen gün artması ... -
Sigorta sektöründe pazarlama faaliyetleri ve Anadolu Anonim Türk Sigorta Şirketinde yapılan uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 1992)Tehlikeleri paylaşma ve dayanışma ihtiyacından doğan sigortacılık insanların toplu halde yaşamaya başlamaları ile ortaya çıkmıştır. Sigortacılığın bugünkü anlamda teşkilatlanması ilk olarak 17. yüzyılda İngiltere'de ... -
Sigorta şirketleri için örnek bir hisse senedi portföy çalışması
(Anadolu Üniversitesi, 1992)Sermaye piyasasının iki önemli kurumu sigorta şirketleri ve borsalardır. Sigorta şirketleri kişilerin çeşitli risklerden korumak için oluşturdukları birliklerdir. Bu kuruluşların en büyük özelliği geleceğe yönelik güvence ... -
Sigorta şirketlerinde mali yeterliliğin denetiminde kullanılan oran analizi yöntemi ve bir sigorta şirketinde uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2002)Türkiye' de sigortacılık sektöründe 1980'li yılların sonlarından itibaren serbest rekabete geçilmiş bununla beraber sigorta şirketlerinin ödeme gücünü kaybetmesi olasılığı artmıştır. Bu gelişmeler sigortacılık sektöründe ... -
Sistem yaklaşımı açısından üretim sistemi
(Anadolu Üniversitesi, 1987)Bu çalışmada işletmelerin sistem yaklaşımı açısından bütünleşik yapısı incelenmeye çalışılmıştır. Ancak çalışmanın ana konusu işletme sisteminin bir alt sistemi olan üretim sisteminin incelenmesidir. Birinci bölümde sistemin ... -
Sivil toplum kuruluşlarında gönüllü olma güdüleri : Türk Kızılayı Eskişehir Şubesi gönüllüleri üzerine bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Gönüllülük, insanların birlikte yaşamaya başladığı günden bugüne dek, insanlık için önem arz eden bir kavram ola gelmiştir. Yardım etmek, başarı duygusunu tatmak, ekip olabilmeyi öğrenmek ya da sadece zaman geçirmek gibi ... -
Sosyal medya içeriklerinin marka takipçileri ile bağ kurma üzerine etkisi : markaların facebook gönderileri üzerine bir içerik analizi
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Günümüzde birçok firma sosyal medyayı farklı pazarlama amaçları için kullanmaktadır. Sosyal medyanın markalar tarafından yoğun olarak kullanılması, bu platformun markalara sağladığı avantajlardan kaynaklanmaktadır. Ancak ... -
Sosyalleşme kurumlarının gençlerin marka kararlarına etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2005)Bugün tüm dünyada gençler, sahip oldukları pazar potansiyeli ile milyarlarca dolarlık bir endüstriye hitap etmektedir. Ayrıca ailelerinin ve arkadaşlarının harcamalarını büyük ölçüde etkilemeleri ve geleceğin yetişkinleri ...