Başlık için Yüksek Lisans listeleme
Toplam kayıt 799, listelenen: 718-737
-
Uçak bakım teknisyenlerinin kişilerarası çatışma çözme yaklaşımlarının takım algısına etkisi
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Havacılık, hem askeri hem de sivil hayatta ülkeler için en önemli güç unsuru olmuştur ve olacaktır. Türkiye'de de Türk Silahlı Kuvvetlerinin etkin muharip gücü olan Türk Hava Kuvvetleri ve ülkedeki ulusal, uluslararası ... -
Ukrayna'nın çeşitli göstergelerinin Avrupa Birliği ülkeleri ile karşılaştırılması ve olası üyeliğin değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Bu araştırmanın amacı, bir Doğu Avrupa ülkesi olan ve Avrupa Birliği'nin Ortak Komşuluk Politikası kapsamında ilişkileri yürüttüğü Ukrayna'nın güncel gelişmeleri dikkate alınarak ekonomik, sosyal ve siyasal durumunu Avrupa ... -
Ulaştırma işletmelerinde yeniden yapılanma ve TCDD için bir model önerisi
(Anadolu Üniversitesi, 2004)DemiryoIIarı, ulaştırma sektörü içerisinde kritik bir önem taşımaktadır. Ancak günümüzde, demiryollarının sektöre payı diğer ulaştırma sistemlerine kıyasla gittikçe azalmaktadır. Dünya genelinde de ülkeler aynı problemle ... -
Ulaşım işletmelerinde bütçeleme ve Eskişehir Belediyesi Otobüs İşletmesindeki uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 1987)Bu çalışmada ulaşım işletmeleri olarak sadece karayolu yolcu taşımasında faaliyet gösteren ulaştırma işletmeleri için bütçeleme konusu üzerinde durulmuştur. Birinci bölümün birinci kısmında, işletme bütçeleri konusunda ... -
Uluslararası fuarların katılımcı işletmelere etkileri : Marmomacc Taş Tasarımı ve Teknolojisi Fuarı katılımcı işletmeleri üzerine bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Uluslararası pazarlama karması öğelerinden biri olan tutundurma kavramı, işletmelerin üzerinde durması gereken önemli bir kavramdır. Bir tutundurma aracı olan fuarlar, işletmelerin uluslararasılaşmaları ve hedef pazar ... -
Uluslararası işletmecilik platformunda Denizli tekstil sektörü üzerine bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Türkiye ekonomisinin vazgeçilmez sanayi kollarından biri olan tekstil sektörü, antik çağlardan günümüze kadar varlığını devam ettirmektedir. Türkiye ekonomisinin en önemli lokomotiflerinden biri olan tekstil sektörü; dış ... -
Uluslararası işletmeleri başarıya götüren faktörler : Kosova'daki Türk işletmeleri
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu araştırmanın temel amacı Kosova Pazarında faaliyette bulunan Türk firmalarının başarı faktörlerini ortaya koymaktır. Bu ana amacın dışında, aynı zamanda oradaki Türk firmaların özellikleri, Kosova pazarını seçmelerinde ... -
Uluslararası konaklama işletmelerinde insan kaynakları yönetimi : Bodrum Hilton örneği
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu araştırmanın amacı, uluslararası bir konaklama işletmesi olan Bodrum Hilton'un insan kaynakları faaliyet ve süreçleri hakkında bilgi sahibi olmak ve mevcut faaliyetlerini başta insan kaynakları departman yöneticileri ... -
Uluslararası pazarlamada tüketici davranışlarını etkileyen kültürel etmenler ve bir tekstil şirketinin analizi
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Kültür, pek çok insan davranışında etkili olduğu gibi bireylerin tüketim alışkanlıkları üzerinde de belirleyicidir. Kültürün tüketici davranışları üzerindeki etkisini anlayabilmek için kültür kavramının mevcut tüketici ... -
Uluslararası piyasalardan fon sağlamada sendikasyon kredilerinin önemi ve Türkiye'de faaliyet gösteren bankalara ilişkin bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 1996)Sendikasyon kredisi, bir grup finansal kurumun ortak vade ve koşullarda özelliği olan bir borçluya fon sunmaları şeklinde tanımlanmaktadır. Uluslararası bankacılığın önemli bir özelliğinin yansıtan sendikasyon kredileri ... -
Uydukentlerde muhasebe sistemine bir örnek olarak Bahçeşehir uygulaması
(Anadolu Üniversitesi, 1999)1980'li yıllarda ortaya çıkan uydukent kavramı ekonomik ve toplumsal yapıdaki değişikliklerden ortaya çıkmıştır. Literatürde uydukent tanımlanırken kentlerin çevresinde plansız olarak yazılmış olmasına rağmen tam aksine ... -
Uygulama ve değerleme açısından sermaye artırımı : kayıtlı sermaye uygulaması ve İMKB değerlemesi
(Anadolu Üniversitesi, 1993)Türkiye'de sermaye piyasasını geliştirme çabaları planlı dönemle başlamıştır. 1980 sonrası ise sermaye piyasasında ekonomik gelişme ve değişmeler parelelinde büyük gelişmeler olmuştur. Sermaye piyasasına ilişkin yasal ... -
Uyuşturucu ile mücadelede kurumlar arası koordinasyonu ve iş birliğini etkileyen faktörler : Eskişehir ili örneği
(Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Uyuşturucu kullanımı ve bağımlılığı tüm insanlığı tehdit eden ciddi bir problemdir. Mücadele edebilmek için birçok çalışma yapılsa da çözümü zor ve karmaşık olan bu toplumsal sorunun üstesinden gelinememiştir. Kullanıcı ... -
Uzaktan eğitim yönetiminde balanced scorecard kullanımı ve AÖS örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Çok hızlı bir değişimin olduğu küresel ekonomik sistemde kurumların değişime ayak uydurup ayakta kalabilmeleri için sürekli olarak doğru ölçme ve doğru değerlendirme yapabilmeleri gerekir. Sadece faaliyet raporları ve ... -
Uzaktan öğretimde muhasebe eğitimi ve bilgisayar destekli muhasebe eğitimi uygulaması
(Anadolu Üniversitesi, 1997)ÖZET: Eğitimin, toplumlar için önemi ve gereği kaçınılmazdır. Toplumu oluşturan bireylere yaygın eğitimi ulaştırabilmek, günümüzde uzaktan öğretim ile sağlanabilmektedir. Uzaktan öğretim öğrencileri, sistemin süreçlerinden ... -
Ülke imajı ve etnosentrizmin marka imajı üzerindeki etkisi: Peugeot örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Günümüz gelişen dünyasında markaların piyasada pazar payı elde edebilmeleri ve elde ettikleri pazar paylarını güçlendirmeleri için çeşitli çalışmalar yaptıkları bilinmektedir. Marka, işletmenin sahip olduğu en büyük ... -
Ülkemizde yatırım aracı olarak altının önemi ve altın fiyatlarını etkileyen ekonomik faktörlerin test edilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1997)Bu çalışmada altın ve altın borsası incelenmiştir. Türkiye'nin gelişmekte olan bir ülke olarak elindeki kaynakları olabildiğince optimum düzeyde kullanmasının gerekliliği açıktır. Altın, 1970 sonrasında uluslararası parasal ... -
Üniversite öğrencilerinin lokasyon bazlı servislere ve konum bildirimi uygulamalarına yönelik tutum ve davranışları: Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü öğrencileri üzerine bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Lokasyon bazlı pazarlama GPS teknolojisine dayanan mobil uygulamalar aracılığı ile hareket halinde olan nihai kullanıcılara o ana yönelik teklifler sunan küresel bir pazarlama yöntemidir. Geleneksel pazarlama yöntemlerinin ... -
Üniversite öğrencilerinin süpermarketlerde uygulanan satış tutundurma etkinliklerine karşı davranışsal tepkilerine yönelik bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Başlangıçta pazarlama iletişimi araçlarını desteklemekte kullanılan satış tutundurma etkinlikleri, pazarlama karması içinde reklam ve kişisel satıştan daha az önemli görülmekteydi. Günümüzde ise diger pazarlama iletisimi ... -
Üniversite öğrencilerinin yeme- içme deneyimlerinin konum tabanlı mobil uygulamalar üzerinden paylaşım motivasyonlarının incelenmesi: Swarm örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Günümüzde firmaların pazarlama çalışmalarını ve pazarlama çabalarını teknoloji ve bilgiyle evrimleşen değişime göre yapılandırması kaçınılmaz hale gelmiştir. İşte söz konusu değişimden yola çıkarak yapılmış bu araştırma ...