Yayıncı "Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü" Yüksek Lisans için listeleme
Toplam kayıt 32, listelenen: 1-20
-
360 derece video reklam deneyiminde tüketicinin mekansal varlık, anlatı anlamlandırma ve keyif alma algısının markaya yönelik tutuma etkisi
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)İnternetin ortaya çıkmasıyla birlikte günümüzde hayatın pek çok alanı yeniden şekillenmektedir. Özellikle son yıllarda akıllı telefonlar, video ve fotoğraf kayıt cihazlarının ve internet teknolojisinin süratle ilerleyip ... -
Azerbaycan ve Türkiye'de petrol işletmelerinde finansal analiz : TÜPRAŞ ve Socar uygulaması
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Günümüzde petrolün değerinin artması, Türkiye ve Azerbaycan ekonomisinde önemli yere sahip olması, petrol işletmelerinin finansal analizlerinin yapılmasını gerekli kılan unsur haline gelmiştir. İhracatçı ülkelerin petrolü ... -
Azerbaycanlı gençlerin hazır giyim markalarına karşı marka sadakatini etkileyen faktörler
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Markalar arasında artan rekabet, markaların sadık müşterilere sahip olmak için daha fazla çaba göstermesini beraberinde getirmektedir. Marka sadakatinin olması için markaların tüketicilerin istek ve beklentilerini dikkate ... -
Bağımsız devletler topluluğu ülkelerinin küresel rekabetçilik durumunun WASPAS yöntemiyle değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu tez çalışmasında BDT'ye üye olan 7 ülkenin 2010-2013 yılları için Küresel rekabetçilik durumu ÇKKV tekniği olan WASPAS kullanılarak incelenmiştir. Ülkelerin değerlendirilmesinde kullanılan veriler, Dünya Ekonomik Forumu ... -
Bireysel kariyeri etkileyen kişilik özellikleri ve İİBF örneği
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Kişilik ve kariyer kavramları arasındaki ilişki uzun yıllardır çalışmalara konu olmaktadır. Bireysel kariyer yönetimi uzun ve planlı bir süreçtir. Bu süreç içerisinde bireyi etkileyen birçok faktör vardır. Özellikle günümüzün ... -
Comparing attitudes of Y and Z generations towards online shopping using extended-technology acceptance model
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Ürün ve hizmet pazarları, son dönemde bilgi ve iletişim teknolojilerinde yaşanan hızlı ve sürekli değişimler sonucunda biçimlenmekte ve farklılaşan tüketici kitlesinin etkisiyle dönüşmektedir. Hızlı bir gelişim süreci ... -
Çalışanların insan kaynakları yönetimi algılarının metaforlar aracılığıyla analizi : özel sağlık kurumu çalışanlarıyla bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışmanın amacı, çalışanların insan kaynakları yönetimine ilişkin algılarını mümkün olan tüm gerçekliğiyle ortaya koymaktır. Bu, insan kaynakları yönetimi uygulamalarının başarını ya da başarısızlığını anlamak ve nelerin ... -
Çalışanların kurumsal yönetim ilkelerine ilişkin algılarının yenilikçi örgüt kültürü ve iş tatminine etkisi : mobilya sektörü üzerine bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Adillik, şeffaflık, hesap verebilirlik ve sorumluluk ilkeleri ile ilerleyen kurumsal yönetim ilkeleri hissedarlar ve yatırımcılar için ayrı bir öneme sahip olsa da, paydaşlar özellikle de çalışanlar açısından ikinci plana ... -
Devralma yoluyla gerçekleşen şirket birleşmelerinin finansal performansa etkisi : Bist'te uygulama
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)İşletmeler, pazar payını genişletmek, karını artırmak, mali yapısını güçlendirmek, rekabetten korunmak gibi nedenlerle başka bir işletme ile birleşebilirler. Birleşme sonrasında finansal performanslarında iyileşme olmasını ... -
Dönüşümcü liderlik stilinin örgüt kültürü ve işletmenin yenilikçiliğine etkisi üzerine bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Geleneksel liderlik stillerinin günümüz dünyasındaki hızlı değişim ve gelişim sürecine cevap veremez hale gelmesi, değişim ve gelişimi destekleyici liderlik yaklaşımlarının örgütlerce daha fazla benimsenmesine yol açmıştır. ... -
Estetik liderlik özellikleri ve davranışlarının incelenmesi : Eskişehir Şehir Tiyatroları Gençlik Sahnesi'nde bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu araştırma Eskişehir Şehir Tiyatroları'nın bünyesinde bulunan Gençlik Sahnesi'nin yönetmeninin estetik liderlik özelliklerini ve davranışlarını belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada nitel araştırma yaklaşımı ... -
Etkinlik yönetimi ve sosyal ağ verileri ile etkinlik analizi Rock'n Coke Festivali'nin Twitter verileri ile duygu analizi örneği
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Günümüz tüketicisi için sosyal medya araçlarının kullanımı vazgeçilmez bir hal almıştır. Tüketiciler ihtiyaç ve beklentilerini sosyal medya üzerinden özgür bir şekilde dile getirmektedir. Sosyal medya, tüketicilerin bilgiye ... -
Genetik algoritma ile araç rotalama probleminin çözümü ve bir uygulama denemesi
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışmada, çözülmesi zor problemler sınıfında yer alan araç rotalama problemi ele alınmıştır. Araç rotalama problemi kısaca, müşteri taleplerini karşılayacak ürün dağıtımına ait optimum rotaların planlanması problemidir. ... -
İşletmelerde çalışma sermayesi yönetimi ve kârlılık ile ilişkisi : Bist'te işlem gören imalat sanayi işletmelerine yönelik bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Çalışma sermayesinin etkin bir şekilde yönetimi, bir işletmenin başarısının ön koşullarından biridir ve işletmenin finansal sağlığının sembolü ve kriteridir. Çalışma sermayesi unsurlarının yanlış yönetimi önemli sonuçlara ... -
Kadın girişimciliğinin bölgesel dağılımının belirlenmesinde coğrafi bilgi sistemleri ile haritalandırma metodunun kullanımı : Eskişehir örneği
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Kadın girişimciliğinin küresel sosyoekonomik kalkınmadaki önemi tüm dünyada bilinen bir olgudur. Özellikle 1980'li yıllara gelindiğinde liberalizmin etkisi ile birlikte Amerika Birleşik Devletleri, İngiltere ve Kanada gibi ... -
KOBİ'lerde sürdürülebilir rekabet üstünlüğü sağlamada eğitim ve geliştirmenin rolü : Eskişehir Organize Sanayi Bölgesinde bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Sürdürülebilir rekabetin son yıllarda gittikçe zorlaşması, ülkemizde özellikle KOBİ'leri etkilemiştir. Hem finansal kaynakların sınırlı olması, hem de KOBİ'lerin büyük pazarlarda yarışacak güçte olmaması bunda temel ... -
KOBİ'lerin finansman sorunları ve çözüm önerileri : Hatay örneği
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletme (KOBİ)'ler, girişimciliği teşvik etme, istihdam yaratma ve üretimdeki payları ile ülke ekonomilerinin vazgeçilmez unsurlarıdır. Günümüzün globalleşen dünyasında KOBİ'lerin gelişimlerinin ... -
Küçük ve orta boy işletmelerin uluslararasılaşmasını engelleyen faktörler : Eskişehir ilinde bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Küresel rekabetin dünyada son otuz yıla damga vurması üzerine, Küçük ve Orta Boy İşletmeler (KOBİ)'in rekabet gücünün artırılması ihtiyacı ortaya çıkmış ve bu durum KOBİ'lerin işbirliği çevrelerini daha da genişletmelerini ... -
Muhasebe meslek mensuplarının müşteri kârlılık analizi ve bir model önerisi
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Zaman temelli faaliyete dayalı maliyet sistemi (ZTFDM), geleneksel maliyet ve faaliyet tabanlı maliyet sistemlerinin eksik yanları dikkate alınarak geliştirilmiştir. Bu sistem özellikle faaliyetlere ait maliyetlerin daha ... -
Nesnelerin interneti teknolojilerinin tüketiciler tarafından kabulüne ilişkin bir model önerisi : bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Özeti: Tüketicilerin günlük yaşamlarını ve birçok tüketim desenlerini derinden etkileyecek Nesnelerin İnterneti (Nİ) teknolojilerine ne kadar hazırız sorusundan yola çıkılarak gerçekleştirilen bu çalışmanın amacı, gelecekte ...