Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzdamar, Nilgün
dc.date.accessioned2020-05-22T10:39:01Z
dc.date.available2020-05-22T10:39:01Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/23150
dc.description.abstractBu çalışmanın temel amacı endüstri 4.0’ın açık ve uzaktan eğitim sistemine etkilerini keşfetmektir. Bu amaç doğrultusunda araştırmada Otto Peters’in endüstrileşme kuramında ele alınan unsurlar çerçevesinde endüstri 4.0’ın açık ve uzaktan eğitim sistemine etkileri alandaki uzmanların görüşlerinden yola çıkarak tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu uzmanlar olarak Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Uzaktan Öğretim Bölümünde görevli 10 akademisyen oluşturmaktadır. Katılımcıların belirlenmesinde amaçlı örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada Anadolu Üniversitesi’nin seçilmesinin amacı, 1982’den beridir açık ve uzaktan öğrenme hizmetini sürdürmesi, Türkiye’de tek Uzaktan Eğitim yüksek lisans ve doktora programlarına sahip olması ve ayrıca dijital dönüşüm, endüstrileşme gibi konularda ders veren öğretim üyelerinin olmasıdır. Araştırma nitel bir durum çalışması özelliğinde olup, veriler uzmanlarla yapılan yüz yüze görüşmelerle alanyazın taraması yapılarak oluşturulan 6 soruluk yarı yapılandırılmış görüşme formu ile ses kayıtları alınarak toplanmıştır. Veriler analiz edilirken öncelikle kodlanmış, Nvivo11 uygulaması kullanılarak ana tema ve alt temaları oluşturulmuş, temaların sağlaması yapılarak gözden geçirilmiş ve raporlaştırılmıştır. Yapılan analizlerin sonucunda endüstri 4.0’ın açık ve uzaktan eğitim sisteminde kaynaklar, öğretim tasarımı, dağıtım, etkileşim, öğrenme ortamı ve yönetim bileşenlerine endüstrileşme kuramı bağlamında etkileri olduğu tespit edilmiştir. Bu doğrultuda endüstri 4.0 için alt yapı eksikliğinin giderilmesi, dijitalleşme çalışmalarının artırılması ve uzmanlaşmaya teknolojik yeterlilikler bağlamında önem vermek gerekmektedir. Ayrıca endüstri 4.0’da standartlaştırılmış üretim anlayışının olmaması uzaktan eğitimde kişiselleştirmeyi ve bireysel üretimi ön plana çıkarmıştır. Üretilen ders materyallerinin dağıtımı mutlaka çeşitlendirme yöntemine gidilmeli ve seri üretimde post-fordist yaklaşım tercih edilmelidir. Endüstri 4.0’ı tetikleyen yeni teknolojiler farklı alanların uzaktan eğitim aracılığıyla sunulmasını kolaylaştırırken, yönetimde merkezileşme ve yoğunlaşma unsurlarını etkilediği ulaşılan sonuçlardandır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEndüstri 4.0en_US
dc.subjectAçık ve Uzaktan Eğitimen_US
dc.subjectEndüstrileşmeen_US
dc.subjectSistem Yaklaşımıen_US
dc.titleEndüstri 4.0'ın açık ve uzaktan eğitim sistemine etkilerine ilişkin uzman görüşlerien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uzaktan Eğitim Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorÖz, Ömer


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster