Ara
Toplam kayıt 4, listelenen: 1-4
Rote learning versus deep processing : the effect on vocabulary learning and retention
(Anadolu Üniversitesi, 2006)
Bu deneysel çalışma öncelikle yabancı dildeki sözcükleri hafızada tutmak, tanımak ve hatırlamak için etkili bir yöntemin ortaya konulmasını amaçlamıştır. Bu amaç doğrultusunda, iki sözcük öğrenme yöntemi karşılaştırılmıştır: ...
Shall we teach vocabulary in lexical sets, thematically related sets or unrelated sets?
(Anadolu Üniversitesi, 2009)
Bu çalışmada öğrencilere anlamsal bağıntılı sözcük gruplarının, bir tema etrafında dönen sözcük gruplarının ve anlamca birbirinden ilintisiz sözcük gruplarının algıya dayalı sözcük öğrenimi üzerindeki etkileri araştırılmıştır. ...
The effects of receptive and productive tasks on vocabulary retention
(Anadolu Üniversitesi, 2009)
Bu çalısmada algıya ve/veya üretmeye dayalı etkinliklerin kelime öğrenimi üzerindeki etkileri arastırılmıstır. Bu amaçla algıya dayalı, üretmeye dayalı ve hem algıya hem üretmeye dayalı etkinlik alan ve bu etkinlikleri ...
The effectiveness of computer-assisted glosses on vocabulary learning L1 or L2 glosses : with or without pictures?
(Anadolu Üniversitesi, 2008)
Bu çalışma çoklu ortamda sunulan okuma parçalarında geçen yabancı kelimelerin açıklamalarının, öğrencilerinin ana dilinde mi öğrendikleri ya da yabancı dilde mi verilmesinin kelime öğrenimi üzerinde daha etkili olduğunu ...