Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorVarol, Esra
dc.date.accessioned2020-06-30T07:51:50Z
dc.date.available2020-06-30T07:51:50Z
dc.date.issued2018en_US
dc.date.submitted2018
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/23563
dc.description.abstractTüketimin insan hayatındaki sürekliliği ve her geçen gün kazandığı farklı boyutlar, kişilerin ihtiyaç planlamalarında değişikliklere neden olabilmektedir. Özellikle giysi alışverişinde tüketicilerin gösterdiği alışveriş davranışlarına hedonizm duygusunun etkisi, tüketime yeni bir boyut kazandırmıştır. Türkiye’nin genç nüfusunun bir bölümünü oluşturan üniversite öğrencilerinin giysi alışveriş davranışlarının ülke ekonomisinde etkili olduğu söylenebilir. Bu etkinin, hedonik tüketim davranışları ile ilişkisinin ve ne yönde olduğunun bilinmesi ise ekonomik bakımından önemlidir. Bu doğrultuda bu araştırmanın temel amacı, Anadolu Üniversitesi örgün öğrencilerinin, giyim alışveriş tercihlerinde nasıl bir yol izlediklerinin, maddi tutumlarının, alışveriş amaçlarının ve öğrenim düzeyi, cinsiyet, yaş ve fakülte değişkenlerine göre hedonik giysi tüketim davranışlarının karşılaştırmalı olarak incelenerek, hedonizm duygularının giysi tüketimindeki etkisinin ölçülmesidir. Araştırmanın yöntemi betimseldir. Araştırma verilerinin elde edilmesinde araştırmacı tarafından geliştirilen ve pilot çalışması ile birlikte güvenilirlik analizi yapılmış anket formu kullanılmıştır. Araştırma örneklemini ise Anadolu Üniversitesi’nde örgün eğitim gören 310 öğrenci oluşturmuştur. Giyim alışverişinde hedonik tüketim davranışı arasında bulunan belirgin farklılıklar cinsiyet değişkenliklerinde görülmektedir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre kadın öğrencilerin, erkek öğrencilere göre giyim alışverişine daha yatkın oldukları belirlenmiştir. Öğrencilerin aylık gelir düzeylerine göre hedonik tüketim davranışları incelendiğinde, öğrencilerin giyim alışverişinde bütçeleriyle hedonik tüketim davranışları arasında çelişkiler görülmektedir. Ayrıca öğrencilerin eğitim seviyesinin yüksek olması durumunda hedonik tüketim davranışı sergilediği görülmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTüketimen_US
dc.subjectHedonizmen_US
dc.subjectÜniversite Öğrencilerien_US
dc.subjectTüketicien_US
dc.subjectGiysi Alışverişien_US
dc.titleAnadolu Üniversitesi öğrencilerinin giysi alışverişlerinde hedonik tüketim davranışlarının belirlenmesien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Endüstriyel Sanatlar Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorAltınküpe, Gülşad


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster