Başlık için Tez Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 799, listelenen: 172-191
-
Endüstriyel pazarlarda satın alma davranışları ve yapı sektöründe bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Ekonominin sürükleyici sektörleri arasında olan inşaat ve özelde konut sektörüne yönelik inşaat malzemeleri pazarı, 1999 Gölcük Depreminden sonra inşaat taahhüt işlerinde profesyonellerin ağırlığının artması ile birlikte ... -
Endüstriyel satın alma ve endüstriyel satın alma kararını etkileyen faktörler : veteriner sağlık ürünleri pazarında bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Bu çalışmada, endüstriyel satın alma ve endüstriyel satın alma kararını etkileyen faktörler incelenmeye çalışılmıştır. Endüstriyel satın alma ve satın alma sürecini etkileyen faktörler, ilgili literatürden yararlanılarak ... -
Endüstriyel ürünlere yönelik dağıtım kanallarında motivasyon ve çatışma Hisarlar Makine Sanayi A.Ş.'deki uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 1999)Pazarlama bilim dalı içindeki endüstriyel pazarlama ve tüketicilere yönelik pazarlama ayırımı göz önünde bulundurulduğunda, endüstriyel pazarlama konusunun uzun süredir ihmal ettiği görülmektedir. Endüstriyel tüketiciler ... -
Enflasyon ortamında stok değerleme yöntemleri ve maliyetleme açısından yeterliliği
(Anadolu Üniversitesi, 1995)Tezin birinci bölümünde enflasyon hakkında genel bilgiler verilmiş, daha çok enflasyonun tanımı, etkileri, çeşitleri ve enflasyonla mücadele üzerinde durulmuştur. İkinci bölümde enflasyonun işletmeler üzerindeki etkilerine ... -
Enflasyondan arındırma yöntemleri ve işletmelerde maliyet bedeli artırımı uygulaması : (Baktat Gıda Sanayi ve Dış Ticaret A.Ş.'de bir uygulama)
(Anadolu Üniversitesi, 2003)Enflasyon, fiyatlar genel düzeyinde izlenen sürekli ve önemli artışlardır. Enflasyonun işletmeler üzerinde; maliyetlerin yükselmesi, satış fiyatlarımn artması, satış miktarımn azalması, açık finansman yapılması, yüksek ... -
Enflasyonist ortamda pazarlama faliyetleri ve bir uygulama çalışması
(Anadolu Üniversitesi, 1994)21. yüzyıla adım yaklaştığımız şu günlerde pazarlamanın önemi açıkça anlaşılmış ve pazarlamanın ekonominin en temel unsur- larından biri olduğu bilinir hale gelmiştir. Genellikle sanayi devrimiyle birlikte başlayan yeni ... -
Enflasyonun finansal tablolar ve maliyetler üzerindeki etkilerinin genel fiyat düzeyi muhasebesine göre düzeltilmesi ve bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 1999)Enflasyon, işletmeleri ve işletmelerin temel bilgi üretim kaynağı olan muhasebeyi olumsuz yönde etkilemektedir. Enflasyonist ortamda, farklı satın alma güçlerine sahip para birimlerinin kullanılması nedeniyle geleneksel ... -
Entelektüel sermayenin entelektüel katma değer sayısı (VAIC) ile ölçülmesi ve veri zarflama analizi (DEA) yöntemi kullanılarak karlılığa etkisinin sınanması : İMKB'ye kote bankalarda uygulaması
(Anadolu Üniversitesi, 2005)Yeni ekonominin en önemli kaynaklarından biri olan, işletmelerin bilgi ve bilgiye dayalı varlıklarının toplamı olarak ifade edilen entelektüel sermaye olgusu bir işletmenin içinde bulunmakla birlikte bilançolarında tam ... -
Entellektüel sermaye yönetiminde sosyal sermaye ve örgütlenme yapısının rolü ve Başarı Elektronik Sanayi ve Ticaret A.Ş.'deki uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2004)Bilgi çağında entelektüel sermaye, birey ve organizasyonlara büyük getiriler kazandırmaktadır. İşletmelerin kazançları giderek, makine, bina ve niteliksiz işgücü yerine; patent, telif hakkı, know-how, ticari sır gibi ... -
Entellektüel sermayenin işletme değeri üzerine etkisi ve bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2000)Günümüzde, belirtileri özellikle son yıllarda teknolojide ve iletişimde meydana gelen gelişmelerle iyice artan, bilgi çağı olarak nitelenen yeni bir çağa girdiğimiz artık büyük ölçüde kabul edilmektedir. Bilginin paylaşılması ... -
Enterprise risk management and its effect on firm value in Turkey
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Kurumsal Risk Yönetimi (KRY), riskleri şirket stratejisi bağlamında ele alan ve riskleri portföy bakış açısıyla iyi tanımlanmış risk sorumlulukları ve güçlü risk izleme süreçleri aracılığıyla yöneten bütünleşik bir risk ... -
Erkeklerin kozmetik tüketimini etkileyen temel değişkenlere yönelik bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2013)Tüketici davranışlarında cinsiyet farklılıkları incelenirken öncelikli olarak kadın tüketiciler üzerinde durulmuştur. Bunun yanında dış görünüşüne özen gösteren erkeklerin de sayılarının gittikçe artması erkek tüketicileri ... -
Eskişehir ilindeki Anadolu Liselerinin göreli etkinliklerinin ölçümü
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Kaynakları rasyonel bir biçimde kullanma ve bu kaynaklardan sonuna kadar yararlanabilme yeteneği olan etkinlik, performansın en önemli boyutlarından biridir. Eğitim-öğretim hizmeti sunan ortaöğretim kurumlarında etkinlik ... -
Eskişehir Organize Sanayi Bölgesi'nin şehrin sanayiine ve ekonomisine katkısı
(Anadolu Üniversitesi, 1984)Bu çalışmada konu edilen OSB'leri sanayileşmenin en önemli araçlarından biri olarak kabul edilmektedir. Bu bölgelerin ülkenin belirli yörelerde kurulmasıyla, bu yörelerin ekonomisinin ve sanayiinin gelişmesiyle, bölgelerarası ... -
Eskişehir ve Bursa'da ticari banka yöneticilerinin yönetsel açıdan özellikleri
(Anadolu Üniversitesi, 1988)Bu araştırmada ülkemizin ekonomik yapısında önemli rollere sahip bankaların en küçük birimleri olan şubelerin yöneticileri, yönetsel nitelikleri açısından incelenmeye çalışılmıştır. İlk bölümde, genel olarak ticari banka ... -
Eskişehir'deki konaklama işletmeleri yöneticilerinin iç turizme yönelik algıları
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Turizm sektörü son yıllarda dünya’da en hızlı gelişen sektörlerden biridir. Uluslararası turizm gelirlerinin dünya’da 1 trilyon doları, Türkiye’de ise 23 milyar doları aşması, turizm sektörünün ekonomik boyutunu ortaya ... -
Estetik liderlik özellikleri ve davranışlarının incelenmesi : Eskişehir Şehir Tiyatroları Gençlik Sahnesi'nde bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu araştırma Eskişehir Şehir Tiyatroları'nın bünyesinde bulunan Gençlik Sahnesi'nin yönetmeninin estetik liderlik özelliklerini ve davranışlarını belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada nitel araştırma yaklaşımı ... -
Eti Şirketler Grubu'nun uluslararası pazarlama yönetimine ilişkin sorunları
(Anadolu Üniversitesi, 1985)Eti Şirketler Grubu dört anonim şirketten oluşmaktadır. Çalışmanın ilk bölümünde bu dört şirketin kısaca tanımına yer verilmiştir. İkinci bölümde ise Eti Şirketler grubunda karşılaşılan sorunlar iki ana başlık altında ... -
Etkinlik ölçümünde veri zarflama analizi ve Türkiye'de faaliyet gösteren aracı kurumlara ilişkin uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2002)Türkiye'de son yıllarda, aracı kurumların gelişim süreci farklı boyutlara ulaşmış, rekabet ve buna bağlı olarak etkinlik kavramı önem kazanmaya başlamıştır. Dolayısıyla bu durum, aracı kurumların etkinlik düzeylerinin ve ... -
Etkinlik yönetimi ve sosyal ağ verileri ile etkinlik analizi Rock'n Coke Festivali'nin Twitter verileri ile duygu analizi örneği
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Günümüz tüketicisi için sosyal medya araçlarının kullanımı vazgeçilmez bir hal almıştır. Tüketiciler ihtiyaç ve beklentilerini sosyal medya üzerinden özgür bir şekilde dile getirmektedir. Sosyal medya, tüketicilerin bilgiye ...