Başlık için Tez Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 799, listelenen: 403-422
-
Kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerinin marka çağrışımı ve kurumsal itibar üzerindeki etkisi ve bir işletme uygulaması
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Günümüzde pazarlama kavramının odak noktasında “değer temelli olmak” anlayışı bulunmaktadır. Kurum ve kuruluşları değerli kılan ve fark yaratan artık sadece ürettikleri mal ya da sundukları hizmetin kalitesi değil, topluma ... -
Kurumsal sosyal sorumluluk kampanyalarında ünlü kullanımı : kampanya, marka çekiciliği ve tercihi
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Bilinçlenen tüketiciler ve bu tüketicilerin sosyal sorumluluk bilincinde gözlemlenen artış, işletme ve markaların kurumsal sosyal sorumluluğa verdikleri önemin de artmasına sebep olmaktadır. Literatürde kurumsal sosyal ... -
Kurumsal sosyal sorumluluk raporlaması ile finansal performans arasındaki ilişki : Borsa İstanbul'da işlem gören çimonta şirketleri üzerine bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2013)İnsanların çevreye verdikleri tahribatın etkilerinin daha fazla görülür hale gelmektedir. Bu yüzden de büyük ya da küçük her birimin neslin ihtiyaçlarını karşılarken gelecek nesillerin ihtiyaçlarını da düşünmeleri gerekliliği ... -
Kurumsal yönetim modeli olarak paydaş yaklaşımı : kamu ve özel hastane karşılaştırması
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Son yıllarda yaşanan köklü değişimler ve değişen rekabet anlayışı işletmeleri yeni yönetim yaklaşımları arayışına sokmuştur. Bu çalışma yeni yönetim anlayışlarından biri olan paydaş yaklaşımı üzerinde durmaktadır. Paydaş ... -
Kurumsal yönetim uygulamalarının bir iç paydaş olarak çalışanların bağlılığına etkisi üzerine bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Son yıllarda bir çok işletme, işletme yönetimi alanındaki en önemli gelişmelerden biri olan OECD tarafından yayınlanan kurumsal yönetim ilkelerine uyum sağlamak için birbiriyle rekabet içine girmiş ve bunu topluma duyurmayı ... -
Kuyruk modelleri analizi ve bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2000)Günümüzde teknoloji gelişimi, sistem yaklaşımları işletmecilik ve metod gelişimleri ile maliyetler ve zaman çok önemli hale gelmiştir. Bu nedenler kuyruk sistemlerinin analizini zorunlu hale getirmiştir. Günlük hayatta çok ... -
Kuyumculuk işletmelerinde tahmini maliyet muhasebesi sisteminin kurulması ve stokların değerlemesi
(Anadolu Üniversitesi, 1989)Bu çalışmamızın amacını, kuyumculuk işletmelerinde tahmini maliyetlerin uygulanmasına olanak sağlayacak bir maliyet muhasebesi sisteminin kurulması ve stokların değerlemesi oluşturur. Birinci bölümde kuyumculuk işletmelerinde ... -
Kuzey Kıbrıs'ta pazarlama açısından tüketim kooperatiflerinin yeri ve önemi
(Anadolu Üniversitesi, 1990)Kıbrıs'ta kooperatif hareketi ilk olarak 1909 yılında Lefkonuk köyünde kurulan kooperatifle başlamıştır. Kooperatiflerin özellikle ingiliz sömürge Yönetimi tarafından desteklenmesi kısa sürede yaygınlaşmalarını sağlamıştır. ... -
Küçük orta boy işletmelerde rekabet gücü kriterleri ve Eskişehir marangoz ve mobilya sektöründe bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2005)Küreselleşen dünyada rekabet etmek giderek zorlaşmaktadır. Gerek işletme sayıları içinde aldıkları payla gerekse de istihdama olan olumlu etkileri ile küçük ve orta boy işletmeler ülke ekonomisinde giderek daha fazla öneme ... -
Küçük ve orta boy işletmelerde rekabet gücü : Eskişehir metal ve makine sanayiinde bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Küreselleşen dünyada rekabet etmek giderek zorlaşmaktadır. Gerek İşletme sayıları içinde gerekse istihdama olan olumlu etkileri ile küçük ve orta boy işletmeler ülke ekonomisinde daha fazla öneme sahip olmaktadırlar. Bu ... -
Küçük ve orta boy işletmelerde risk sermayesi tekniğinin uygulanabilirliği ve ülkemiz açısından bir değerlendirme
(Anadolu Üniversitesi, 1998)Yeniliklerle dolu küçük ve orta boy işletmelerin mevcut finansal sistem içinde, ağır teminat ve şartların yerine getirilememesi nedeni ile kaynak bulamamaları, belki de büyük sıçralamalara neden olabilecek yeni fikir ve ... -
Küçük ve orta boy işletmelerin uluslararasılaşmasını engelleyen faktörler : Eskişehir ilinde bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Küresel rekabetin dünyada son otuz yıla damga vurması üzerine, Küçük ve Orta Boy İşletmeler (KOBİ)'in rekabet gücünün artırılması ihtiyacı ortaya çıkmış ve bu durum KOBİ'lerin işbirliği çevrelerini daha da genişletmelerini ... -
Küçük ve orta ölçekli imalat sanayi işletmelerinde iç girişimciliği etkileyen örgütsel faktörler
(Anadolu Üniversitesi, 2013)“İç girişimcilik” terimi, mevcut örgütlerdeki girişimcilik eğilim ve faaliyetlerini tanımlamak için kullanılmaktadır. Örgütlerin yeniden harekete geçirilmesini ve performanslarının iyileştirilmesini sağlayan iç girişimcilik, ... -
Küçük ve orta ölçekli işletmelere alternatif olarak franchising sistemi ve bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 1994)Her türlü küçük ve orta ölçekli tasarrufların ekonomiye akta- rılabilmesi için dolayısız yatırımın yapılması gerekmektedir. Dolaysız yatırımları gerçekleştirmenin bir yolu olarak, Franchising Sistemi önerilebilir. Franchising ... -
Kültürel farklılıkların uluslararası işletmeler üzerindeki yansımaları : Somali'de faaliyet gösteren Türk işletmelerinin deneyimlerinin belirlenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2016)İnsanoğlu küreselleşmenin etkisiyle yavaş yavaş daha küresel, daha homojen bir kültüre doğru yol alsa bile, ülkeler arasındaki kültürel çeşitlilik daha uzun süre devam edecektir. Kültürün günlük yaşamı ve insanlar arasındaki ... -
Küresel mali krizde IMF'nin değişen rolü ve Türkiye
(Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2019)Ekonomik krizler herhangi bir ürün, hizmet, üretim faktörünün ya da ülke parasının şiddetli dalgalanma ve değişim yaşaması olarak ifade edilebilir. Sık sık yaşanan mali krizler, ekonomik küreselleşme ile bu krizlerin ortaya ... -
Küreselleşme sürecinde çokuluslu işletme yönetimi ve stratejiler karşısında Türkiye'de Arçelik A.Ş.'nin çokuluslu işletme konumuna gelmesinin değerlemesi ve uygulamalı boyutları
(Anadolu Üniversitesi, 2001)Gümrük Birliği Türkiye'ye ticaretinin yarısından fazlasını yaptığı Avrupa ülkelerine daha çok mal satma olanağı vereceği gibi Dünya ekonomisi ile entegre olmasının kapılarını da açmaktadır. Gümrük Birliği içerisinde ne ... -
Küreselleşme sürecinde KOBİ'ler ve KOBİ'lerde e-ticaret uygulamaları
(Anadolu Üniversitesi, 2002)Bu tezin amacı, KOBİ'ler hakkında genel bir çerçeve çizerek dünyanın çeşitli yerlerinde ampirik araştırmalar sonucu elde edilen veriler üzerinde uygulamalı çalışma yapmaktır. Dört bölümden oluşan tezin uygulama kısmı ... -
Kütahya çiniciliğinde pazarlama uygulamaları
(Anadolu Üniversitesi, 1990)XIV. yüzyılda Kütahya'da başlanan çini üretimini, Anadolu insanının zevkini, zekasını ve yaratıcılığını simgeler ve bugün Kütahya Türk çini üretiminin merkezidir. İki bölümden oluşan bu araştırma 'Kütahya Çiniciliğinde ... -
Kıyı bankacılığı ve Türkiye
(Anadolu Üniversitesi, 1986)Bu çalışmada, kıyı bankacılığı merkezleri ve özellikleri ile, faaliyette bulundukları ülkelere sağladıkları faydalar, Türkiye'nin kıyı bankacılığı yapabilmesi için gereken şartlarla ilgili gelişim incelenmeye çalışılmıştır. ...