Başlık için Tez Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 799, listelenen: 508-527
-
Örgütsel iletişimde etkinliği arttımada intranetin rolü ve intranetin bir alt sistemi olarak TUSAŞ uygulaması
(Anadolu Üniversitesi, 1999)Bu çalışmada, örgütsel iletişimde etkinliği arttırmada intranetin rolünün belirlenmesi amaçlanmıştır. Bilindiği gibi, örgütler varlıklarını devam ettirebilmek ve amaçlarına ulaşabilmek için iletişimden yararlanırlar. Canlı ... -
Örgütsel kademelerin kadın yöneticilerin kariyer gelişimine etkileri : Eskişehir bankacılık sektöründe bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Bu çalışmanın amacı örgütsel kademelere göre kadın yöneticilerin kariyer gelişimi ve kadınların iş hayatındaki genel durumlarıyla ilgili görüşlere katılma derecelerinde farklılık olup olmadığını incelemektir. Çalışma ... -
Örgütsel kariyer yönetimi ve Yapı Kredi Bankası uygulaması
(Anadolu Üniversitesi, 1998)İşletmeler bireyÊörgüt uyumunu gerçekleştirmek ve ortak amaçlar doğrultusunda hareket etmek için örgütsel kariyer yönetimime ihtiyaç duymaktadırlar. Günümüzün özgür kişilikli bireyleri bir işte çalışmaktan çok, o işin bir ... -
Öz yeterlilik ve belirsizlik algılarının mesleki tercihler üzerindeki etkisi
(Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Meslek seçimi bireylerin yaşamlarını her yönden etkileyen önemli bir karardır. Bireylerin meslek seçimleri sırasında yetenekleri, ilgileri, mesleki değerleri, sosyo-demografik özellikleri, cinsiyetleri, psikolojik ihtiyaçları, ... -
Özel hastanelerdeki hemşirelerin iş-aile, aile-iş çatışması ve örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişki : Samsun ilinde bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışmanın amacı; özel hastanelerdeki hemşirelerin iş-aile ve aile-iş çatışmalarının örgütsel bağlılıkları üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Araştırmanın örneklemini, Samsun ilinde yer alan ve iki farklı özel hastanede ... -
Özel kesim işletmelerindeki üst basamak yöneticilerinin zamanı kullanma biçimleri
(Anadolu Üniversitesi, 1985)Bu çalışma, üst basamak yöneticilerinin zamanı kullanma biçimlerini belirlemek ve bu konuda ortaya çıkan sorunlara öneriler getirmek amacıyla yapılmıştır. Beş bölümden oluşan çalışmanın ilk üç bölümünde, bir işletmedeki ... -
Özel öğretim kurumlarının finansman sorunları ve İstanbul Bölgesinde bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2001)Türkiye'de eğitim sektörünün durumu gözönüne alındığında hem sayısal hem de kalite yönünden ihtiyaçları karşılamaktan gitgide uzaklaştığı görülmektedir. Özel sektörün ve özel girişimciliğin eğitime yönelmesi gereği ortadadır. ... -
Özelleştirilen işletmelerde işletme temel faaliyetlerinin planlanması kararları için muhasebe bilgilerinin belirlenmesi ve bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 1989)Türkiye'de özelleştirme uygulaması, Kamu İktisadi Teşebbüslerinin sorunlarının çözümü amacıyla gündeme gelmiştir. KİT'lerin mülkiyetinin karar alma yetkisiyle birlikte halka özel kesime devredilmesi olarak tanımlanan ... -
Path analizi ve bir uygulama denemesi : gelişmişlik düzeyini etkileyen faktörlerin analizi
(Anadolu Üniversitesi, 2004)Bu çalışma, gelişmişlik düzeyi üzerinde etkili olduğu düşünülen değişkenlerin etkilerini belirlemek amacıyla, Türkiye'deki 2000 yılının idari yapısı esas alınarak, 81 ile ilişkin verilerle yürütülmüştür. Gelişmişlik düzeyi ... -
Pazarlama bilgi sistemi TUSAŞ Motor Sanayii A.Ş. (TEI) uygulaması
(Anadolu Üniversitesi, 1999)Pazarlama bilgi sistemi yönetim bilgi sisteminin gelişimidir ve yönetim bilgi sisteminin alt sistemlerinden biri olarak literatürde yer almaya başlamıştır. Pazarlama bilgi sisteminin ortaya çıkışı 1960'ların ikinci yarısıdır ... -
Pazarlama bilgi sisteminde sipariş alma ve satış işlemleri ve bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 1985)Bu çalışma, işletmelerdeki pazarlama faaliyetlerinin bir bölümünü oluşturan sipariş alma ve satış işlemlerini sistem yaklaşımıyla incelemek amacıyla yapılmıştır. Birinci bmlümün birinci kısmında, yönetim bilgi sistemi genel ... -
Pazarlama faaliyetleri içinde fuarlar-endüstri kuruluşlarının fuarlara yönelik tutumları ve madencilik sektöründe uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2009)Küreselleşme, gelisen teknoloji ve iletişim alanındaki ilerlemeler rekabeti arttırmakta ve ülkeleri birbirine yaklaştırmaktadır. İsletmeler büyümek ve gelişmek adına pazarlama faaliyetlerine ağırlık vermek zorundadırlar. ... -
Pazarlama iletişiminde ürün yerleştirme ve üniversite öğrencilerinin ürün yerleştirmeye ilişkin tutumlarına yönelik bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2006)Günümüzde pazarlama uygulayıcıları tarafından, son tüketicilere ulaşmak için bir çok iletişim aracı kullanılmaktadır. Hem bu yeni araçların hem de piyasada yer alan markaların çoğalması, tüketicilerin yoğun bir mesaj ... -
Pazarlama maliyetleri dağıtımı ve analizi
(Anadolu Üniversitesi, 1987)Pazarlama faaliyetlerine ilişkin maliyetlerin belirlenmesi ve analizin yapılması sonucu pazarlama faaliyetlerinin değerlendirilmesi ve hangi mallar yada hangi satış bölgeleri ya da satıcıların işletme için karlı olduğunun ... -
Pazarlama perspektifinden mesleki ve teknik eğitim hizmetlerinde algılanan hizmet kalitesinin iyileştirilmesine yönelik bütüncül bir yaklaşım
(Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2019)Bu çalışmada, ''Pazarlama Perspektifinden Mesleki Ve Teknik Eğitim Hizmetlerinde Algılanan Hizmet Kalitesinin İyileştirilmesine Yönelik Bütüncül Bir Yaklaşım'' başlıklı bir araştırma yapılmıştır. Tezin literatür kısmının ... -
Pazarlamada marka ve dayanıklı tüketim mallarında markanın tüketici tercihine etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 1993)Ürünün somut unsurlarından birisi olan marka, bir satıcıya ya da satıcılar grubunca satışa sunulan mal ve hizmetleri tanımaya ve farklılaştırmaya yarayan bir ad, deyim, işaret, sembol, dizayn ya da tüm bunların birleşimi ... -
Pazarlamada örnekedinme (benchmarking) ve Türkiye'den bir örnek
(Anadolu Üniversitesi, 1997)ÖZET: Örnekedinme, işletmelerin performanslarını arttırmayı amaçlayan bir yönetim tekniği olarak bütün dünyada kabul görmüştür. Endüstrideki en iyi uygulamalara dayalı verimlilik projeleri ve faaliyet amaçları oluşturma ... -
Perakende kuruluşlarda yeni teknolojiler ve gıda perakendeciliğinde kullanımına ilişkin bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Perakende sektörü hızla gelişen ve sürekli büyüyen sektörlerin başında gelmektedir. Bu büyüme sürecinde en önemli etken şüphesiz teknolojik yenilikler ve bunların kullanımıdır. Perakendenin son 10 yıllık gelişiminde teknoloji ... -
Perakende mağaza atmosferinin müşterilerin satın alma kararı üzerindeki rolü : Eskişehir ilindeki alışveriş merkezi müşterileri ile bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Rekabetin yoğun olarak yaşandığı perakendecilik sektöründe, başarılı olmanın tek yolu müşterilerin beklenti ve isteklerini karşılamak ve bir farklılık yaratmaktır. Ürün ve fiyat konusunda çok fazla farklılık yaratma şansı ... -
Perakende sektöründe satışçı motivasyonu: Espark Alışveriş Merkezinde çalışan satışçılar üzerinde bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Günümüzde artan rekabet ortamına bağlı olarak satışçılar işletmenin amaç ve hedeflerine ulaşmasında önemli rol oynamaktadır. Teknolojik gelişmeler ve müşterilerin daha bilinçli olması gibi nedenlerden dolayı satışçıya ...