Başlık için Tez Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 799, listelenen: 631-650
-
Toplam üretken bakım yönetimi ve Eti Gıda Sanayi ve Ticaret A.Ş.'ndeki uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2005)Toplam Üretken Bakım özgün bir Japon yönetim sistemidir. Toplam Üretken Bakım, bakım ile üretkenlik arasında yakın bir ilişki kuran, donanımın düzenli bakımı ve çalışanların makinelerini sahiplenmesi yolu ile verimliliğin ... -
Toprak-tarım reformu ve kooperatifçilik
(Anadolu Üniversitesi, 1994)Bu çalışmada, öncelikle ülkemiz tarımının durumu tespit edilmeye çalışılmıştır. Tarım sektöründe yaşanan olumsuzluklara değinildikten sonra, bu olumsuzlukları giderebilmenin yolunun nitelikli hazırlanacak bir toprak-tarım ... -
Turizm hizmet sektöründe kalite rekabetinde üstünlük sağlamada iç müşteri tatmininin önemi, ölçüm yöntemleri ve Xanadu Resort Otel uygulaması
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Bu çalışmada iç müşteri tatmininin hizmet kalitesini yükseltme ve kalite rekabetinde üstünlük sağlamaya olan etkilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu araştırma, hizmet kalitesi, rekabet üstünlüğü ve iç müşteri tatmini ... -
Turizm pazarlamasında reklam stratejisi
(Anadolu Üniversitesi, 1997)"Turizm Pazarlamasında Reklam Stratejisi" konusunda hazırlanmış olan bu tez ; dört bölümden oluşmaktadır. Birinci Bölümde ; turizmin tanımı ve sınıflandırılması üzerinde durulmuştur. Turizm ; insanların sürekli ikamet ... -
Turizm pazarlamasında tüketici tercihleri ve bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 1999)Turizm kuruluşları, seyahat acentaları ve konaklama işletmeleri turistin kişisel özellikleri, seyahat nedenleri, tercihler, davranış biçimleri ve benzer konularda çeşitli bölgelere sürekli ihtiyaç duymaktadırlar. Bu ... -
Turizm yatırım projelerinin planlanmasında yabancı turist sayısı ve döviz gelirleri tahminlerinin türetilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1995)Çalışma 3 bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde turizm ve yatırım projeleri ile ilgili temel kavramlar verilmeye çalışılmıştır. İkinci bölümde genel olarak tahmin yöntemleri verilmiş, son bölümde de turizm yatırım ... -
Turkey's foreign direct investment in Southern Africa : a comparative regional macro-risk data envelopment analysis
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Uluslararası ticari riskler, dünya ticaret hacmi ile birlikte oransal olarak çok önemli bir artış yaşamaktadır. Bundan dolayı yatırımcıların piyasalara çıkmadan önce daha doğru, etkin ve objektif bilgi elde etmeleri zorunlu ... -
Tükdüzen hesap çerçevesi ve hesap planının Eskişehir'de muhasebe uygulayıcıları açısından uygunluğu ve uygulanabilirliği
(Anadolu Üniversitesi, 1995)Bu tez çalışmasının amacı, tekdüzen hesap çerçevesi ve hesap planının, muhasebe uygulayıcıları açısından uygunluğunu ve uygulanabilirliğini araştırmak ve aksayan yönlerini tespit etmeye çalışmaktır. Dört bölümden oluşan ... -
Tüketici davranışlarını etkileyen faktörler ve kültür: Eskişehir'de kültürün tüketim tercihleri üzerine etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2013)Tüketimin ihtiyaç olmaktan çok, bir gereklilik olarak algılandığı günümüzde kültürün tüketim tercihleri üzerindeki etkisi daha çok önem kazanmaktadır. Gerek uluslararası arenada gerekse bölgesel pazarlarda farklı kültürel ... -
Tüketici elektroniği ürünlerinin internet üzerinden pazarlanması ve üniversite öğrencilerinin tüketici elektroniği ürünlerini internetten satın alma faaliyetlerine yönelik bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Hızlı gelişmekte olan teknoloji ve yenilikler tüketici elektroniği ürünleri, internet, elektronik ticaret ve elektronik pazarlama gibi kavramlar getirmiştir. Gelişen teknoloji ile hayatı kolaylaştıran internet ya da cep ... -
Tüketici kozmopolitanizmi ve etnosentrizminin ürün değerlendirme menşe ülke bilgisi arama davranışına etkisi
(Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Tüketici ihtiyaçlarına uygun cevap verebilme adına rekabet eden şirketlerin pazarlama stratejileri psikolojik, ekonomik, sosyo-kültürel vb. pek çok faktör göz önünde bulundurularak oluşturulmaktadır. Küreselleşme ve ... -
Tüketici kredileri ve varlığa dayalı menkul kıymetler arasındaki ilişkinin analizi
(Anadolu Üniversitesi, 1995)Globalleşmeyle birlikte hızla küçülen dünyada, değişim ve buna bağlı olarak rekabet yoğunlaşmıştır. Günümüzde rekabetin en yoğun olduğu alan ise finans sektörüdür. Rekabet ortamında başarılı olmanın veya başarıyı korumanın ... -
Tüketicilere yönelik finans şirketleri ve Türkiye örneği
(Anadolu Üniversitesi, 1996)Tüketicilerin gelecekteki gelirleri ile bugünden harcama yapabilme olanağını tüketici kredileri sağlamaktadır. Bu yapısı ile tüketici kredileri, toplumların alış-veriş kalıplarını değiştirmiştir. Bu çalışmada tüketici ... -
Tüketicilerin çevresel sürdürülebilirlik ve ekolojik moda konusunda bilgi düzeyi, tutum ve davranışlarının belirlenmesine yönelik bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Son yıllarda çevre ile insan arasındaki ilişkinin toplum üzerinde yarattığı endişe sürdürülebilirlik yaklaşımının işletmeler için önemini gittikçe arttırmaktadır. Moda endüstrisi de yarattığı çevresel yük ve neden olduğu ... -
Tüketicilerin etnosentrik eğilimlerinin analizi ve hızlı tüketim mallarında bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Bu çalışmanın amacı tüketici etnosentrizmi kavramını sosyal bilimler bütününde tekrar ele almak, etnosentrizme tüm tutum ve davranışları yönlendiren bir kavram gözüyle analiz eden bir teorik çerçeveden bakmak ve hızlı ... -
Tüketicilerin internet ortamında satın almalarındaki anlık davranışlar
(Anadolu Üniversitesi, 2006)Türkiye'de İnternet'ten alışveriş eden tüketicilerin sayısı giderek artmaktadır. İnternet üzerinden alışveriş eden tüketicilerin anlık satın alma davranışlarını analiz etmek, bu satış kanalını kullanan pazarlamacılar için ... -
Tüketicilerin organik tekstil ürünleri satın alma davranışını etkileyen değişkenler üzerine bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Organik tekstil ürünleri üretimi ve tüketimi özellikle son yıllarda yaygınlaşmaya ve gelişmeye başlamıştır. Organik tekstil ürünü, çevre ve insan sağlığına zarar veren herhangi bir kimyasal girdi veya genetiği değiştirilmiş ... -
Tüketicilerin perakendeci markalı temizlik ürünlerini tercih etme nedenleri : Eskişehir ilinde bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Özel etiket markası olarak bilinen perakendeci markalı ürünler, tüketiciler tarafından farklı nedenlerle tercih edilmektedir. Sürekli değişen ekonomik çevreye tüketiciler tarafından farklı tepkiler verilmektedir. Pazarlamacılar ... -
Tüketicilerin satın alma kararlarında ağızdan ağıza iletişimin etkisi : Anadolu Üniversitesi öğretim elemanları üzerinde bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2006)Günümüzde kitle iletişim araçlarının yarattığı mesaj karmaşası, pazarda aynı ihtiyaca cevap veren onlarca ürünün bulunması gibi etmenler tüketicileri satın alma kararlarında objektif ve bağımsız bilgi kaynaklarına ... -
Tüketicinin korunması hakkındaki 4077. sayılı kanunun muhasebe uygulamaları üzerindeki etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 1996)Çalışmamızın birinci bölümünde; tüketicinin korunması kavramı, tüketicileri korumanın zorunluluğu, bu amaçla çıkarılan T.K.H.K’nun amaç ve kapsamı, tüketicilerin korunmasının dünyada ve Türkiye’de tarihsel gelişmeleri ile ...