Başlık için Tez Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 799, listelenen: 728-747
-
Uydukentlerde muhasebe sistemine bir örnek olarak Bahçeşehir uygulaması
(Anadolu Üniversitesi, 1999)1980'li yıllarda ortaya çıkan uydukent kavramı ekonomik ve toplumsal yapıdaki değişikliklerden ortaya çıkmıştır. Literatürde uydukent tanımlanırken kentlerin çevresinde plansız olarak yazılmış olmasına rağmen tam aksine ... -
Uygulama ve değerleme açısından sermaye artırımı : kayıtlı sermaye uygulaması ve İMKB değerlemesi
(Anadolu Üniversitesi, 1993)Türkiye'de sermaye piyasasını geliştirme çabaları planlı dönemle başlamıştır. 1980 sonrası ise sermaye piyasasında ekonomik gelişme ve değişmeler parelelinde büyük gelişmeler olmuştur. Sermaye piyasasına ilişkin yasal ... -
Uyuşturucu ile mücadelede kurumlar arası koordinasyonu ve iş birliğini etkileyen faktörler : Eskişehir ili örneği
(Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Uyuşturucu kullanımı ve bağımlılığı tüm insanlığı tehdit eden ciddi bir problemdir. Mücadele edebilmek için birçok çalışma yapılsa da çözümü zor ve karmaşık olan bu toplumsal sorunun üstesinden gelinememiştir. Kullanıcı ... -
Uzaktan eğitim yönetiminde balanced scorecard kullanımı ve AÖS örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Çok hızlı bir değişimin olduğu küresel ekonomik sistemde kurumların değişime ayak uydurup ayakta kalabilmeleri için sürekli olarak doğru ölçme ve doğru değerlendirme yapabilmeleri gerekir. Sadece faaliyet raporları ve ... -
Uzaktan öğretimde muhasebe eğitimi ve bilgisayar destekli muhasebe eğitimi uygulaması
(Anadolu Üniversitesi, 1997)ÖZET: Eğitimin, toplumlar için önemi ve gereği kaçınılmazdır. Toplumu oluşturan bireylere yaygın eğitimi ulaştırabilmek, günümüzde uzaktan öğretim ile sağlanabilmektedir. Uzaktan öğretim öğrencileri, sistemin süreçlerinden ... -
Ülke imajı ve etnosentrizmin marka imajı üzerindeki etkisi: Peugeot örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Günümüz gelişen dünyasında markaların piyasada pazar payı elde edebilmeleri ve elde ettikleri pazar paylarını güçlendirmeleri için çeşitli çalışmalar yaptıkları bilinmektedir. Marka, işletmenin sahip olduğu en büyük ... -
Ülkemizde yatırım aracı olarak altının önemi ve altın fiyatlarını etkileyen ekonomik faktörlerin test edilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1997)Bu çalışmada altın ve altın borsası incelenmiştir. Türkiye'nin gelişmekte olan bir ülke olarak elindeki kaynakları olabildiğince optimum düzeyde kullanmasının gerekliliği açıktır. Altın, 1970 sonrasında uluslararası parasal ... -
Üniversite öğrencilerinin lokasyon bazlı servislere ve konum bildirimi uygulamalarına yönelik tutum ve davranışları: Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü öğrencileri üzerine bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Lokasyon bazlı pazarlama GPS teknolojisine dayanan mobil uygulamalar aracılığı ile hareket halinde olan nihai kullanıcılara o ana yönelik teklifler sunan küresel bir pazarlama yöntemidir. Geleneksel pazarlama yöntemlerinin ... -
Üniversite öğrencilerinin süpermarketlerde uygulanan satış tutundurma etkinliklerine karşı davranışsal tepkilerine yönelik bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Başlangıçta pazarlama iletişimi araçlarını desteklemekte kullanılan satış tutundurma etkinlikleri, pazarlama karması içinde reklam ve kişisel satıştan daha az önemli görülmekteydi. Günümüzde ise diger pazarlama iletisimi ... -
Üniversite öğrencilerinin yeme- içme deneyimlerinin konum tabanlı mobil uygulamalar üzerinden paylaşım motivasyonlarının incelenmesi: Swarm örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Günümüzde firmaların pazarlama çalışmalarını ve pazarlama çabalarını teknoloji ve bilgiyle evrimleşen değişime göre yapılandırması kaçınılmaz hale gelmiştir. İşte söz konusu değişimden yola çıkarak yapılmış bu araştırma ... -
Üniversite öğrencisi genç kadınlarda finansal dışlanmanın tanımlanması
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bireylerin demografik, teknolojik, sosyal vs. faktörler nedeniyle, toplumsal ihtiyaçlarını karşılayacak, bütçelerine uygun finansal ürün ve hizmetlere erişememesi, kullanamaması veya kullanmak istememesi durumunda finansal ... -
Üniversitelerde örgüt kültürü-Osmangazi Üniversitesi'nde örgüt kültürü araştırması
(Anadolu Üniversitesi, 1996)Bu çalışmada, organizasyon üyeleri tarafından paylaşılan temel değer, kural, inanç, davranış, simge, gelenek, alışkanlık ve benzeri öğelerden oluşan ve üyeler arasında iletişimi sağlayan ''Örgüt Kültürü'' konusu üniversiteler ... -
Üniversiteli bayan öğrencilerin süpermarket markası tercihleri ve süpermarket seçimine etkileri
(Anadolu Üniversitesi, 2005)Perakendecilik alanındaki yoğun rekabet ve değişim, rekabet avantajı yakalamayı amaçlayan süpermarket yöneticilerini yeni pazarlama stratejileri ve taktikleri uygulamaya yöneltmiştir. Perakendeci markaları, tüketiciler ... -
Üretici ve perakendeci markalarına olan tüketici tercih ve tutumları
(Anadolu Üniversitesi, 2005)Çalışma üç bölümden meydana gelmiştir. İlk bölümde, genel olarak marka kavramı incelenmiştir. İkinci bölümde, sahiplik açısından marka türleri açıklanarak; üretici markaları ile perakendeci marka karşılaştırması yapılmıştır. ... -
Üretim işletmelerinde ana üretim planlamasında hiyerarşik programlama ve bir uygulama denemesi
(Anadolu Üniversitesi, 2000)Üretim planlaması, yöneylem araştırması, tekniklerinin geniş bir uygulama alanı olmaktadır. Yöneylem araştırmasının ilk ortaya çıkışından beri üretim planlamasıyla ilgili birçok model ortaya konulmuştur. Bu çalışma hiyerarşik ... -
Üretim işletmelerinde mamul ve yarı mamul maliyetlerinin sipariş maliyeti sistemine göre belirlenmesi ve Eskişehir Şeker Makina Fabrikasında bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 1997)İşletmeler, kişilerin ihtiyaç ve isteklerini karşılamak amacıyla, üretim faktörlerini biraraya getirerek çeşitli mamul veya hizmet üretir. Yaşamlarını sürdürebilmek için de, mamul ya da hizmet üretimleri sırasında harcadıkları ... -
Üretim işletmelerinde pazarlama maliyetinin esnek bütçeler aracılığıyla kontrolü ve bir üretim işletmesinde uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 1996)Günümüzde, ekonomik koşullardaki büyük gelişmelerin sonucunda ortaya çıkan yeni gereksinimlerin karşılanabilmesi için kurulan dev üretim kuruluşlarının karmaşıklığı, ülkemizde bu işletmelerin yönetimini oldukça zorlaştırmıştır. ... -
Üretim işletmelerinde transfer fiyatlaması ve uygulaması
(Anadolu Üniversitesi, 1987)Birinci bölümde, önce, işletmelerin bölümlere ayrılması ile oluşturulan bir organizasyon yapısı ele alınmış, daha sonra da alt basamaklardaki yöneticilerin karar alma yetkilerinin arttırılması ile ortaya çıkan merkezleşmeme ... -
Üretim planlamasında hedef programlama yaklaşımı ve uygulaması
(Anadolu Üniversitesi, 2004)Günümüz işletmelerinin yatırım, finansman, satış, reklam ve benzeri özellikteki hedefleri, bir bütün olarak ekonomik kuram içinde değerlendirilmelidir. İşletmenin bu hedeflere ulaşabilmesi, ancak bu hedefler arasındaki ... -
Üretim yönetiminde teknoloji kararları ve makina teçhizat seçimi
(Anadolu Üniversitesi, 1988)Günümüzde teknolojik değişmeler izlenemeyecek düzeyde artmaktadır. Bu durum teknolojiyi işletmelerin önemli çevre sorunlarından biri haline getirmiştir. İşletmelerin ürettikleri mamullerin olağan bir hayat seyrinin olması, ...