Başlık için Tez Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 797, listelenen: 516-535
-
Path analizi ve bir uygulama denemesi : gelişmişlik düzeyini etkileyen faktörlerin analizi
(Anadolu Üniversitesi, 2004)Bu çalışma, gelişmişlik düzeyi üzerinde etkili olduğu düşünülen değişkenlerin etkilerini belirlemek amacıyla, Türkiye'deki 2000 yılının idari yapısı esas alınarak, 81 ile ilişkin verilerle yürütülmüştür. Gelişmişlik düzeyi ... -
Pazarlama bilgi sistemi TUSAŞ Motor Sanayii A.Ş. (TEI) uygulaması
(Anadolu Üniversitesi, 1999)Pazarlama bilgi sistemi yönetim bilgi sisteminin gelişimidir ve yönetim bilgi sisteminin alt sistemlerinden biri olarak literatürde yer almaya başlamıştır. Pazarlama bilgi sisteminin ortaya çıkışı 1960'ların ikinci yarısıdır ... -
Pazarlama bilgi sisteminde sipariş alma ve satış işlemleri ve bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 1985)Bu çalışma, işletmelerdeki pazarlama faaliyetlerinin bir bölümünü oluşturan sipariş alma ve satış işlemlerini sistem yaklaşımıyla incelemek amacıyla yapılmıştır. Birinci bmlümün birinci kısmında, yönetim bilgi sistemi genel ... -
Pazarlama faaliyetleri içinde fuarlar-endüstri kuruluşlarının fuarlara yönelik tutumları ve madencilik sektöründe uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2009)Küreselleşme, gelisen teknoloji ve iletişim alanındaki ilerlemeler rekabeti arttırmakta ve ülkeleri birbirine yaklaştırmaktadır. İsletmeler büyümek ve gelişmek adına pazarlama faaliyetlerine ağırlık vermek zorundadırlar. ... -
Pazarlama iletişiminde ürün yerleştirme ve üniversite öğrencilerinin ürün yerleştirmeye ilişkin tutumlarına yönelik bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2006)Günümüzde pazarlama uygulayıcıları tarafından, son tüketicilere ulaşmak için bir çok iletişim aracı kullanılmaktadır. Hem bu yeni araçların hem de piyasada yer alan markaların çoğalması, tüketicilerin yoğun bir mesaj ... -
Pazarlama maliyetleri dağıtımı ve analizi
(Anadolu Üniversitesi, 1987)Pazarlama faaliyetlerine ilişkin maliyetlerin belirlenmesi ve analizin yapılması sonucu pazarlama faaliyetlerinin değerlendirilmesi ve hangi mallar yada hangi satış bölgeleri ya da satıcıların işletme için karlı olduğunun ... -
Pazarlama perspektifinden mesleki ve teknik eğitim hizmetlerinde algılanan hizmet kalitesinin iyileştirilmesine yönelik bütüncül bir yaklaşım
(Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2019)Bu çalışmada, ''Pazarlama Perspektifinden Mesleki Ve Teknik Eğitim Hizmetlerinde Algılanan Hizmet Kalitesinin İyileştirilmesine Yönelik Bütüncül Bir Yaklaşım'' başlıklı bir araştırma yapılmıştır. Tezin literatür kısmının ... -
Pazarlamada marka ve dayanıklı tüketim mallarında markanın tüketici tercihine etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 1993)Ürünün somut unsurlarından birisi olan marka, bir satıcıya ya da satıcılar grubunca satışa sunulan mal ve hizmetleri tanımaya ve farklılaştırmaya yarayan bir ad, deyim, işaret, sembol, dizayn ya da tüm bunların birleşimi ... -
Pazarlamada örnekedinme (benchmarking) ve Türkiye'den bir örnek
(Anadolu Üniversitesi, 1997)ÖZET: Örnekedinme, işletmelerin performanslarını arttırmayı amaçlayan bir yönetim tekniği olarak bütün dünyada kabul görmüştür. Endüstrideki en iyi uygulamalara dayalı verimlilik projeleri ve faaliyet amaçları oluşturma ... -
Perakende kuruluşlarda yeni teknolojiler ve gıda perakendeciliğinde kullanımına ilişkin bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Perakende sektörü hızla gelişen ve sürekli büyüyen sektörlerin başında gelmektedir. Bu büyüme sürecinde en önemli etken şüphesiz teknolojik yenilikler ve bunların kullanımıdır. Perakendenin son 10 yıllık gelişiminde teknoloji ... -
Perakende mağaza atmosferinin müşterilerin satın alma kararı üzerindeki rolü : Eskişehir ilindeki alışveriş merkezi müşterileri ile bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Rekabetin yoğun olarak yaşandığı perakendecilik sektöründe, başarılı olmanın tek yolu müşterilerin beklenti ve isteklerini karşılamak ve bir farklılık yaratmaktır. Ürün ve fiyat konusunda çok fazla farklılık yaratma şansı ... -
Perakende sektöründe satışçı motivasyonu: Espark Alışveriş Merkezinde çalışan satışçılar üzerinde bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Günümüzde artan rekabet ortamına bağlı olarak satışçılar işletmenin amaç ve hedeflerine ulaşmasında önemli rol oynamaktadır. Teknolojik gelişmeler ve müşterilerin daha bilinçli olması gibi nedenlerden dolayı satışçıya ... -
Perakendeci kuruluşlar açısından müşteri hizmetleri tatmini ve müşteri tatmininin ölçümüne yönelik bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2000)Günümüzün yoğun rekabet ortamında, tüketici gereksinim ve istekleri çok karmaşık bir hal aldığı için, en iyi mal ve hizmetlerin sunulması perakendeciler için çok önemlidir. Bu tezin ana amacı, perakendeciler tarafından ... -
Perakendecilikte internetin alternatif bir satış aracı olarak kullanılması, Gima T.A.Ş. ve Migros T.A.Ş.'de karşılaştırmalı bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2004)Özellikle internetin ortaya çıkmasıyla hızlanan ekonomik alandaki gelişmeler ve elektronik ticaretin etkileri, işletmelerin değişmesini ve yeni çağa ayak uydurmalarını gerektirmektedir. Perakendeci işletmeler, internet ... -
Perceptions towards the introduction of islamic banking : comparison between muslims in Tanzania
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Bu çalışmada, Tanzanya’daki müslüman ve gayrimüslim vatandaşların karşılaştırılmasına yönelik, islami bankacılığa ilişkin farkındalıklar ve islami bankacılık ürün ve hizmetlerinin tercih edilmesine neden olan faktörler ... -
Performans değerleme bir uygulama örneği : TUSAŞ Motor Sanayii A.Ş. (TEI)
(Anadolu Üniversitesi, 1996)Performans değerleme, işletmede çalışanların belli bir dönem içinde iş ile ilgili performanslarının, davranışlarının ve yeteneklerinin, objektif kriterlerle, düzenli ve sistemli olarak değerlendirilmesi sürecidir. Bu süreç ... -
Performans değerleme bir yöntem : 360 derece geribildirim yöntemi ve yöntemi uygulayan bir işletmede yapılan inceleme
(Anadolu Üniversitesi, 2005)Performans değerleme, İnsan Kaynakları Yönetim sürecinin en önemli fonksiyonlarından biridir. Çünkü, bir anlamda performans değerleme personel seçimi, eğitim, kariyer planlama, ücret yönetimi gibi diğer İnsan Kaynakları ... -
Performans geribildirim görüşmesi ve çalışanların konuya ilişkin görüş ve beklentilerinin belirlenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Günümüz global dünyasında iş dünyasının değişen şartları, organizasyonları yüksek performans ortaya koymaya ve hedeflerini giderek yükseltmeye zorlamaktadır. Bu da şirketlerin nitelikli insan kaynağına olan ihtiyacını ... -
Performans ölçüm araç olarak dengeli ölçüm kartı tekniği
(Anadolu Üniversitesi, 2003)Günümüzde işletmeler hızla değişip gelişen ve rekabetin her geçen gün biraz daha arttığı bir ortamda faaliyetlerini sürdürmektedir. Böyle bir ortamda işletmelerin başarılı olmaları doğru stratejiler oluşturmalarına ve bu ... -
Personel güçlendirme yöntemleri ve Honda Türkiye A.Ş.'deki inceleme
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Günümüzde artan küreselleşme hareketi, müşteri beklentilerinin artması, teknolojik gelişmeler ve degişen personel yapısı gibi nedenlerden dolayı organizasyonlar çağdaş yönetim uygulamalarına ihtiyaç duymaktadırlar. Günümüz ...