Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.date.accessioned2020-09-09T08:41:24Z
dc.date.available2020-09-09T08:41:24Z
dc.date.issued2017en_US
dc.identifier.citationAkyıldız, M, Şahin, M. D. (2017). Açıköğretimde kullanılan sınavlardan Klasik Test Kuramına ve Madde Tepki Kuramına göre elde edilen yetenek ölçülerinin karşılaştırılması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3 (4), 141-159.en_US
dc.identifier.issn2149-2360
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/24741
dc.description.abstractÖğrenci başarısının gerçeğe uygun kestirilmesi her zaman önemli bir sorun olmuştur. Klasik Test Kuramı ve Madde Tepki Kuramı öğrenci başarısını gerçeğe yakın kestirmek amacıyla geliştirilmiş yaklaşımlardır. İki kuram için de testin çok boyutlu olup olmadığı önemli bir problemdir. Bu çalışmada 150000 kişiden daha fazla kişinin katıldığı geniş katılımlı bir sınavın çok boyutlu olup olmadığı DIMTEST ve NOHARM yöntemiyle incelenmiştir. Yapılan analizler sonucunda sınavın iki boyutlu olduğu görülmüştür. Verilerin hangi madde tepki kuramı modeline uyum gösterdiğini bulmak amacıyla yapılan analizler sonucunda verilerin 3 parametreli lojistik modele daha iyi uyum gösterdiği görülmüştür. Klasik test kuramına ve madde tepki kuramına dayalı yetenek kestirimleri arasındaki ilişkilerin farklı kitapçıklarda 0,801 ile 0,894 arasında değiştiği saptanmıştır. İki kurama dayalı yetenek kestirimlerinin benzer olmakla birlikte birbirlerinin yerine kullanılamayacağı sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractEstimating true scores of students has always been a problem. Classical Test Theory and Item Response Theory are two different theories developed for estimating true score of students. Multidimensionality is a problem for both theories. In this study multidimensionality is examined in a test more than 150000 student attented using DIMTEST and NOHARM. Results showed that the exam found two dimensional. It is found that data fits the 3 parameter logistic model best. The correlation between Classical Test Theory and Item Response Theory ability estimations are differ between 0,801 and 0,894 based on exam booklet. It is found that both ability estimates are not interchangeable.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKlasik Test Kuramıen_US
dc.subjectMadde Tepki Kuramıen_US
dc.subjectYetenek Kestirimien_US
dc.subjectAçıköğretimde Puanlamaen_US
dc.subjectÖğrenci Başarısıen_US
dc.subjectClasscial Test Theroyen_US
dc.subjectItem Response Theoryen_US
dc.subjectAbility Estimatesen_US
dc.subjectScoring in Open Educationen_US
dc.subjectStudent Successen_US
dc.titleAçıköğretimde kullanılan sınavlardan Klasik Test Kuramına ve Madde Tepki Kuramına göre elde edilen yetenek ölçülerinin karşılaştırılmasıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAçıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0001-5069-0132en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-2174-8443en_US
dc.identifier.volume3en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage141en_US
dc.identifier.endpage159en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorAkyıldız, Murat
dc.contributor.institutionauthorŞahin, Murat Doğan


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster